FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Przedsiębiorcy krytycznie o dotychczasowej promocji Polski za granicą

Przedsiębiorcy krytycznie o dotychczasowej promocji Polski za granicą

13 października 2016

Polscy przedsiębiorcy nisko oceniają poziom skuteczności dotychczasowej promocji Polski w świecie. Krytyczne oceny dotyczą zarówno promocji wizerunkowej, jak i gospodarczej, w tym w zakresie eksportu oraz inwestycji. Takie wnioski przynoszą najnowsze badania sondażowe dotyczące promocji Polski w świecie oraz Godła „Teraz Polska”. Wyniki badań zaprezentowane zostały w czwartek, 13 października, na PGE Narodowym podczas jesiennego Klubu „Teraz Polska”.

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego przeprowadziła badania ankietowe dotyczące promocji Polski za granicą oraz Godła „Teraz Polska”. Wzięli w nim udział przedsiębiorcy obecnie aktywnie posługujący się Polskim Godłem Promocyjnym, w większości firmy średnie i duże, działające zarówno na rynku konsumenckim, jak i kierujące ofertę do innych firm. Respondenci pochodzili z firm oceniających wysoko i bardzo wysoko swoją pozycję konkurencyjną na rynku i zazwyczaj reprezentowali firmy obecne na rynku od kilkunasto- lub kilkudziesięciu lat. 

Przeprowadzone badanie przyniosło gorzką ocenę obecnych działań promujących polskie produkty za granicą. Przebadani przedsiębiorcy nisko oceniają poziom skuteczności dotychczasowej promocji Polski w świecie. Krytyczne oceny dotyczą zarówno promocji wizerunkowej, jak i gospodarczej, w zakresie eksportu oraz inwestycji. Postulowany jest większy stopień spójności, ale też intensywności działań promocyjnych. Według wyników ankiety koordynacja działań promocyjnych nie musi oznaczać centralizacji działań państwa w jednej instytucji odpowiedzialnej za promocję Polski. Wszyscy ankietowani zgodzili się jednak, że konieczna jest szeroka współpraca podmiotów prywatnych i publicznych w tym zakresie. Zdaniem respondentów do zwiększenia rozpoznawalności polskiej oferty za granicą mogą przyczynić się polscy eksporterzy. W tym celu eksportowane towary powinny zawierać wyraźne oznaczenie polskiego pochodzenia (np. napis "made in Poland" lub znak graficzny sugerujący pochodzenie z Polski”).  Ogromna większość ankietowanych laureatów Konkursu jest zdania, że Godło „Teraz Polska” może być znakiem dobrze promującym polskie produkty i usługi wysokiej jakości za granicą.

Przeprowadzone badanie przynosi również refleksję na temat patriotyzmu konsumenckiego i roli Godła „Teraz Polska”. Laureaci Godła „Teraz Polska” są zwolennikami patriotyzmu konsumenckiego. Wszyscy zgodnie uważają, iż mając możliwość wyboru, należy kupować produkty pochodzące z Polski. Polskie produkty cechuje ich zdaniem przede wszystkim wysoka jakość (na poziomie światowym!), dobry stosunek ceny do jakości oraz  coraz wyższy poziom nowoczesności. Nie zostały one jednak wystarczająco wypromowane na rynkach zagranicznych. Respondenci jednomyślnie uważają, że właściwą drogą promocji Polski w świecie jest promocja najlepszych polskich produktów i usług. Jest to szansa na zwiększenie rozpoznawalności polski, poprawę wizerunku naszego kraju oraz stworzenie silnej marki gospodarczej. 

Godło „Teraz Polska” ma jednoznacznie pozytywny wizerunek wśród laureatów. Jego zdobycie jest potwierdzeniem najwyższej jakości oferowanych produktów i usług. Od lat najważniejszymi powodami przystąpienia do Konkursu „Teraz Polska” są wysoki prestiż Polskiego Godła Promocyjnego, wysoka rozpoznawalność znaku oraz zaufanie, jakim obdarzają go konsumenci. To powody wymieniane przez niemal wszystkich ankietowanych. Większość z nich intensywnie posługuje się Godłem „Teraz Polska” w swoich działaniach promocyjnych, a zdaniem 80% ankietowanych oczekiwane korzyści z udziału w Polskim Programie Promocyjnym zostały osiągnięte. 

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.