Historia fundacji
Korzenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego sięgają 1991 roku, czyli początku okresu transformacji gospodarki i tworzenia się wolnego rynku w Polsce. Otwarcie granic na towary importowane pozwoliło społeczeństwu poznać nowe możliwości konsumpcji. Jednocześnie krajowi producenci, dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie zaczęli wytwarzać towary zdolne do konkurowania z odpowiednikami dostępnymi na Zachodzie Europy.
Wówczas pojawiła się inicjatywa Polskiego Programu Promocyjnego. Ideą tego programu była promocja polskich przedsiębiorstw, a także ich wspieranie w zakresie marketingu na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Projekt został zainicjowany dzięki wsparciu Fundatorów Polskiego Programu Promocyjnego, którymi były m.in. firmy: Commercial Union Polska – Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., Federacja Konsumentów, Fundacja Klubu 500, Krajowa Izba Gospodarcza, Krakowska Kongregacja Kupiecka, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, Powszechny Zakład Ubezpieczeń PZU S.A., Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., Związek Banków Polskich, Związek Miast Polskich oraz Związek Rzemiosła Polskiego. Gdy w wyniku konkursu powstały hasło i znak graficzny „Teraz Polska” inicjatywie nadano kształty organizacyjne. Została powołana Fundacja, która stała się administratorem godła i realizatorem Polskiego Programu Promocyjnego, objętego honorowym patronatem Prezydenta RP.
Najważniejsze daty:
luty 1991
powstanie koncepcji stworzenia Polskiego Programu Promocyjnego - mającego na celu promocję najlepszych polskich produktów, roboczo nazwanego Polish Promotion
luty 1992
Rozstrzygnięcie Konkursu na Znak i na Hasło dla Programu Promocyjnego
marzec 1992
przekazanie w powiernictwo Prezydentowi RP prawa do Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska"
styczeń 1993
ogłoszenie I Edycji Konkursu "Teraz Polska"
październik 1996
objęcie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego patronatem urzędu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
październik 2006
wprowadzenie do Konkursu dwóch nowych kategorii: Konkurs „Teraz Polska" dla Gmin oraz Konkurs „Teraz Polska" dla Produktów Lokalnych
kwiecień 2007
uruchomienie Programu „Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy”
maj 2007
Program "Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy" zostaje objęty Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej – Lecha Kaczyńskiego
czerwiec 2007
inauguracja „Konkursu na najlepsze prace magisterskie, dotyczące promocji polskiej gospodarki”
wrzesień 2007
wprowadzenie do Konkursu „Teraz Polska” nowej kategorii – dla Przedsięwzięć Innowacyjnych
2010
Rusza nowy konkurs „Wybitny Polak”