DICO s.c. - WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE „TERAZ POLSKA”
DICO S.C. istnieje od 2011 roku. Działalność firmy skupia się wokół tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne w systemie Android. Aplikacje te przeznaczone są dla osób niepełnosprawnych, głównie niemówiących i umożliwiają porozumiewanie się za pomocą mowy generowanej przez urządzenia. DICO stawia sobie za cel wykorzystanie coraz bardziej powszechnej i co za tym idzie niedrogiej technologii urządzeń mobilnych w terapii i życiu codziennym osób niepełnosprawnych.
MÓWik to w pełni polskie oprogramowanie wyposażone w polską syntezę mowy kobiecą i męską oraz 12 000 symboli, przeznaczone do komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Działa w oparciu o system Android. Ma możliwość dostosowania interfejsu do różnych upośledzeń, niepełnosprawności ruchowej, wieku i płci. Użytkownik może tworzyć z symboli całe zdania i wypowiedzi, które są odczytywane przez syntezę mowy. Wyrazy mogą być odmieniane zgodnie z gramatyką języka polskiego – jest to jedyne oprogramowanie w języku polskim, które to umożliwia. Użytkownicy korzystający z liter, mogą pisać informacje za pomocą klawiatury ekranowej i odczytywać je za pomocą syntezy mowy. Każdy egzemplarz oprogramowania jest wyposażony w tablice startowe, które mogą być dowolnie rozwijane na potrzeby użytkownika.
Sebastian Szufa, prezes DICO s.c.
Od momentu powstania 11 lat temu, firma dynamicznie się rozwija. Główne obszary rozwoju skupiają się na funkcjonalności i doskonaleniu produktu podstawowego, jakim jest Polski Program MÓWik, oraz na wprowadzaniu nowych produktów, takich jak pomoce dydaktyczne i inne aplikacje stworzone na bazie naszych autorskich symboli MÓWik. Kolejno wprowadzane produkty stanowią uzupełnienie oferty podstawowej i zwiększają potencjał biznesowy firmy. Jednak najważniejszym zasobem naszej firmy są ludzie, dlatego też ciągle powiększamy zespół i wzmacniamy jego kompetencje. W ciągu następnych kilku lat planujemy ekspansję międzynarodową.
Konkurs „Teraz Polska” jest rozpoznawalnym i docenianym przez klientów wyróżnieniem, zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Uważamy, że dzięki Konkursowi możemy znacznie wzmocnić markę MÓWik i zwiększyć jej rozpoznawalność. Godło „Teraz Polska” stanowi też dla nas doskonały sposób na promocję na rynku polskim i międzynarodowym. Uważamy, że produkty w pełni polskie, innowacyjne i spełniające ważną społecznie rolę w pełni zasługują na posługiwanie się tym znakiem.
Godło „Teraz Polska” zostanie wykorzystane przez nas do promocji naszej marki i naszych produktów. Godło będzie umieszczane we wszystkich materiałach marketingowych, mediach społecznościowych oraz prezentacjach i szkoleniach prowadzonych przez specjalistów MÓWika. Warto w tym miejscu dodać, że Godło „Teraz Polska” będzie stanowiło oś kampanii wizerunkowej, jaką zamierzamy w najbliższych latach prowadzić, wchodząc na rynki światowe.