
FAKRO na podium w rankingu „TOP Marka 2025”
W najnowszym badaniu „TOP Marka 2025” firma FAKRO zajęła pierwsze miejsce w segmencie stolarki budowlanej oraz trzecie miejsce w kategorii marek z branży budowlanej. To prestiżowe wyróżnienie potwierdza silną pozycję marki FAKRO w komunikacji medialnej i jej wyjątkową rozpoznawalność wśród odbiorców. FAKRO jest laureatem Godła „Teraz Polska” i od blisko 30 lat wpiera Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
Ranking „TOP Marka” jest organizowany przez magazyn PRESS oraz Instytut Monitorowania Mediów. Tegoroczna edycja objęła 500 marek z 50 branż i została oparta na analizie 28,5 miliona publikacji w okresie od 1 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2025 r.
Ranking powstaje w oparciu o wskaźniki: Impact- wskaźnik wpływu, Indeks sentymentu, który mierzy emocjonalny wydźwięk treści medialnych oraz Siła marki - wskaźnik potencjału komercyjnego marki. W tym roku firma FAKRO odnotowała dynamiczny wzrost we wszystkich wskaźnikach: Siła marki wzrosła z 89 tys. do 131 tys., Indeks sentymentu podniósł się z 1,9 tys. do 2,1 tys., a Impact podskoczył z 47 mln na 62 mln.
„TOP Marka 2025” potwierdza, że FAKRO jest nie tylko liderem technologicznym, lecz także komunikacyjnym w branży budowlanej. Uzyskanie trzeciego miejsca w tak szerokim zestawieniu oraz pierwszej lokaty w segmencie stolarki budowlanej to potwierdzenie naszego konsekwentnego działania w obszarze jakości, innowacji i komunikacji. Dziękujemy naszym klientom, partnerom i zespołowi za zaufanie – mówi Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. Marketingu FAKRO.
FAKRO umacnia wizerunek marki nowoczesnej, odpowiedzialnej i bliskiej klientowi. Pomocne w tym jest m.in. Godło „Teraz Polska”, które ma rekordowo wysoką rozpoznawalność wśród konsumentów. Wg tegorocznego badania wykonanego przez ASM Research Solutions Strategy, 72,1% konsumentów deklaruje, że zetknęło się z Godłem „Teraz Polska” na produktach lub usługach i aż 82% deklaruje, że ten biało-czerwony znak zwiększa prawdopodobieństwo zakupu oznaczonego nim produktu lub wyboru oznaczonej nim usługi. Trzy czwarte badanych deklaruje pozytywny wpływ Godła „Teraz Polska” na decyzje zakupowe konsumentów.
- Godło „Teraz Polska” zdobyliśmy już w 1996 r. i od tego czasu rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzisiaj możemy się pochwalić, że m.in. dzięki współpracy z Fundacją „Teraz Polska” jesteśmy firmą globalną i jako wicelider rynku okien dachowych osiągnęliśmy 15-proc. udział w światowej sprzedaży. – podkreśla Janusz Komurkiewicz.
Źródło Fakro.pl, materiały własne









