FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra 2
Krzysztof Przybył, fot. Kaka.media
Krzysztof Przybył, fot. Kaka.media

Polacy wybierają polskie produkty – i cenią Godło „Teraz Polska”

1 listopada 2025

Godło „Teraz Polska” trzyma się mocno – dla znakomitej większości Polaków pozostaje wiarygodnym symbolem najwyższej jakości rodzimych produktów i usług. To wnioski z dorocznego badania zachowań zakupowych Polaków, przeprowadzanego przez ASM – Research Solution Strategy (nawiasem mówiąc jedyną firmę badawczą, która zdobyła Godło „Teraz Polska”). A my sami, konsumenci, rozumiemy potrzebę wybierania polskich produktów i to praktykujemy. Tym bardziej, że nie musimy wybierać między jakością a polskim pochodzeniem – bo nasze produkty i usługi cechują się wysoką jakością.

84,2% deklaruje wybór polskich produktów

Patriotyzm konsumencki to już nie postulat, ale praktyka zakupowa, i to od wielu lat. Tegoroczne badania pokazują, że jest to trend oparty na realnej kalkulacji, a nie emocjach. 78,6% respondentów zadeklarowało, że podczas zakupów kieruje się jakością produktu, a mniej więcej podobny odsetek jest gotowy zapłacić więcej za wyższą jakość. Cena to ważne kryterium dla 73,9%.

Natomiast tylko co czwarty ankietowany konsument wskazał kraj pochodzenia jako jedno z trzech najważniejszych kryteriów zakupowych. Jednocześnie aż 84,2% badanych stwierdziło, że mając do wyboru produkt polski i zagraniczny, należy wybrać produkt polski. Te deklaracje są tylko pozornie sprzeczne. Nasz konsumencki czy też zakupowy patriotyzm nie opiera się na poświęceniu przy zakupie polskiego produktu, gdyż w niczym nie ustępuje a bardzo często przewyższa jakością dostępne na naszym rynku produkty zagraniczne. A skoro tak, to chyba lepiej wspierać polskie firmy, polską gospodarkę niż dotować zagraniczne rynki? Jak widać, do takiego wniosku dochodzi ponad 8 na 10 Polaków.

Mniej chętnie jesteśmy gotowi zapłacić więcej za lepsze produkty

Rosnące koszty życia, których nie wyrównują bynajmniej rosnące zarobki mocno odbiły się na tegorocznym badaniu. O ponad 9 punktów procentowych zmalał odsetek konsumentów, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkt wyższej jakości (z 82,9% do 73,7%).

Należy odnotować, że tylko dla około 16% walory ekologiczne produktu są jednym z trzech najważniejszych kryteriów przy decyzjach zakupowych. Być może, jak to udało się z polskością produktów, należy przekonywać, że produkty przyjazne środowisku nie muszą być droższe ani gorsze jakościowo, a ich wybór jest jak najbardziej racjonalny.

Godło „Teraz Polska” absolutnie bezkonkurencyjne!

Teraz, pozwolą Państwo, pochwalimy się sami. 72,1% konsumentów deklaruje, że zetknęło się z Godłem „Teraz Polska” na produktach lub usługach i aż 82% deklaruje, że ten biało-czerwony znak zwiększa prawdopodobieństwo zakupu oznaczonego nim produktu lub wyboru oznaczonej nim usługi. Trzy czwarte badanych deklaruje pozytywny wpływ Godła „Teraz Polska” na decyzje zakupowe.

90,5% Polaków, którzy znają Godło deklaruje, że produkty i usługi nim oznaczone spełniają oczekiwania. Trzy czwarte respondentów uważa, że wyróżnienie firmy Godłem „Teraz Polska” wzmacnia jej prestiż.

Jesteśmy dumni z tak wspaniałych wyników i tak wysokiego zaufania. Zapracowali na nie ciężko nasi Laureaci, bo to oni są najważniejszymi ambasadorami „Teraz Polska”. Setki firm, małych i wielkich, które od lat budują potęgę polskiej gospodarki, zbudowały też coś równie cennego: zaufanie polskich konsumentów. Po epoce realnego socjalizmu, która zniszczyła zaufanie Polaków do polskich produktów, udało się je odbudować. I, co więcej, wytworzyć przekonanie, że wspierając rodzime firmy, wspieramy swoją przyszłość.

Dziękujemy, gratulujemy i będziemy dbać o utrzymanie tak wysokiego poziomu zaufania!

 

Źródło Salon24.pl, blog Krzysztofa Przybyła, prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego

karta dół 2
karta dół laureaci 2025

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego 

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 252
a.siedlinska@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.