FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra 2
Poznaliśmy laureatów tegorocznej edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską „Teraz Polska Turystyka”

Poznaliśmy laureatów tegorocznej edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską „Teraz Polska Turystyka”

9 grudnia 2025

Już po raz czwarty Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego i Polska Organizacja Turystyczna wyłoniły laureatów Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską "Teraz Polska Turystyka". Konkurs odbywa się pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Podczas uroczystości, która odbyła się 9 grudnia w Warszawie, poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Konkursu. W wydarzeniu udział wzięli prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Magdalena Krucz; prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył oraz dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki dr Dominik Borek. Uroczystość poprowadziła kierownik Biura Prasowego POT Jolanta Grus.

- Konkurs "Teraz Polska Turystyka" jest naturalną kontynuacją organizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego w latach 2007-2017 konkursu "Teraz Polska Promocja". To dla nas wyjątkowa okazja, by dostrzec i docenić młodych badaczy, którzy swoją wiedzą i pasją realnie wpływają na rozwój polskiej turystyki. Ich prace pokazują, jak nowatorskie spojrzenie i dążenie do najwyższych standardów jakości mogą wyznaczać nowe kierunki dla branży. Cieszy nas, że wśród młodego pokolenia rośnie świadomość znaczenia odpowiedzialnego rozwoju, bo to właśnie jakość i mądrze budowana marka są dziś fundamentem konkurencyjności Polski – stwierdził Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Laureaci i Promotorzy

  • I miejsce - Klaudia Szymańska - „Marketing atrakcji turystycznych obiektów na przykładzie Szlaku Tajemniczych Podziemi”, promotor: dr Magdalena Duda-Seifert, Uniwersytet Wrocławski

 

  • II miejsce - Dominika Miara - „Zagospodarowanie turystyczne zamków w województwie małopolskim”, promotor: dr hab. Sławomir Kurek, prof. UKEN, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

 

  • III miejsce - Patrycja Kinga Żółtek - „Potencjał turystyki ezoterycznej w Polsce”, promotor: dr Katarzyna Ceklarz, Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
     

Wyróżnienia

  • Wiktoria Cebulka - „Rozwój uprawy winorośli, produkcji wina i enoturystyki w województwie lubuskim w XXI wieku”, promotor: dr hab., prof. UAM Ewa Kacprzak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Paulina Dorota Dębińska - „Zieleń w mieście i miasto w zieleni. Idea odnowy i aktywizacji Poddębic w kontekście adaptacji do zmian klimatu”, promotor: dr inż. Arch. Adriana Cieślak-Arkuszewska, Politechnika Łódzka
  • Adam Mikołaj Miziołek - „Jeszcze w zielone gramy. Błękitno-zielona sieć rowerowa jako narzędzie regeneracji miasta na przykładzie Łodzi”, promotor: dr inż. Arch. Aneta Tomczak, Politechnika Łódzka
  • Maciej Ossowski - „Prognozowanie ruchu turystycznego w województwach Polski z wykorzystaniem metod statystycznych i źródeł big data”, promotor: dr Arkadiusz Kozłowski, Uniwersytet Gdański
  • Tomasz Simiński-Stanny - „Szlak Kopernikowski – jego atrakcyjność i potencjał turystyczny”, promotor: dr hab.  Aleksandra Jezierska-Thole, prof. UKW, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Karolina Szyduczyńska - „Muzyka w podróży: wpływ koncertów na turystykę i doświadczenia kulturowe młodego pokolenia”, promotor: dr Sabina Owsianowska, Akademia Kultury Fizycznej im. Bronisława Czecha w Krakowie
  • Weronika Utrata - „Projekt aplikacji turystycznej Poznań CityQuest opartej na grywalizacji - możliwości wykorzystania do promocji turystyki oraz miasta”, promotor: dr hab. Alina Zajadacz, prof. UAM, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

 

- Tegoroczna edycja Konkursu stanowi potwierdzenie, jak interdyscyplinarną dziedziną jest w gruncie rzeczy turystyka. Otrzymaliśmy mnóstwo interesujących prac, różniących się nie tylko podjętą tematyką, ale także warsztatem badawczym i sposobem spojrzenia na poszczególne kwestie. Cieszy mnie to niezwykle, ponieważ polska turystyka rozwija się bardzo dynamicznie, a jej i tak już znaczący udział w polskim PKB, stale rośnie. Obecnie panuje swego rodzaju „moda na Polskę” i potrzebujemy doskonale przygotowanej kadry turystycznej, która z zaangażowaniem i entuzjazmem będzie promować nasz kraj. Prace zgłoszone do Konkursu posiadają nie tylko wartość naukową, ale stanowią wspaniałą inspirację i zachętę do podejmowania kolejnych wyzwań – powiedziała Magdalena Krucz, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.                   

Celem konkursu jest wspieranie młodych, utalentowanych osób, które wybrały turystykę jako swoją ścieżkę edukacji i kariery zawodowej, a także promowanie absolwentów wyróżniających się pasją oraz głęboką wiedzą o turystyce. Zaangażowanie i wiedza środowiska naukowego jest także ważnym elementem odpowiedniego przygotowania przyszłych kadr dla turystyki. Konkurs, skierowany jest nie tylko do absolwentów kierunków związanych z turystyką, ale także do osób, których praca magisterska zawiera zagadnienia związane z rozwojem, zarządzaniem i marketingiem w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski.

Realizacja Konkursu nie byłaby możliwa bez pracy i zaangażowania Członków Kapituły Konkursu w składzie: 

  • dr Dominik Borek
  • dr Wojciech Fedyk
  • dr Jarosław Górski
  • dr hab. Dariusz Jacek Olszewski-Strzyżowski, prof. AWFiS w Gdańsku
  • dr hab. Katarzyna Podhorodecka, prof. UW w Warszawie
  • dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek

Przewodniczącym Kapituły jest dr Wojciech Fedyk.

- Tegoroczna, IV edycja Konkursu potwierdziła, jak ogromny potencjał drzemie w młodych badaczach turystyki. Zgłoszone prace były ambitne, interesujące poznawczo, rzetelnie opracowane, i co istotne śmiało otwierające nowe obszary i kierunki myślenia o przyszłości polskiej gospodarki turystycznej. Kapituła jednogłośnie wyłoniła laureatów i wyróżnionych  – ale wiele prac, choć nie nagrodzonych, zasługuje na dalsze upowszechnienie i debatę publiczną. Nagrodzone i wyróżnione zostały prace podejmujące istotne wątki związane z rozwojem turystyki, innowacjami, ekologią i kulturą – od koncepcji zielonej infrastruktury miejskiej, przez enoturystykę, big data w badaniach ruchu turystycznego, aż po wpływ ezoteryki czy muzyki i wydarzeń kulturowych na mobilność grup turystycznych. Dziękuję wszystkim Autorkom/om za odwagę badawczą, Promotorkom/om za opiekę naukową, a członkom Kapituły za trud wielokrotnej oceny prac, a Organizatorom Konkursu za całokształt. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, że młoda kadra turystyki rozwija się dynamicznie i wnosi realny wkład w przyszłość sektora – podkreślił dr Wojciech Fedyk, przewodniczący Kapituły.

Fot. POT

karta dół 2
karta dół laureaci 2025

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego 

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 252
a.siedlinska@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.