FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. Canva
Fot. Canva

Rozpoznawalność Godła „Teraz Polska” na rekordowym poziomie!

7 listopada 2022

Krzysztof Przybył: Jakość – oczywiście, ale cena jest coraz ważniejsza. Fundacja „Teraz Polska” kolejny raz przygotowała raport o preferencjach zakupowych Polaków. Inflacja i wzrost cen wielu produktów znalazły odzwierciedlenie w deklaracjach konsumentów. Niezmiennie jednak Godło „Teraz Polska” dla ankietowanych pozostaje symbolem wysokiej jakości i skutecznie zachęca do zakupu produktów.

Badanie, na zlecenie Fundacji, przeprowadziło w październiku ASM Research Solutions Strategy na próbie 1129 dorosłych Polaków.

Wśród najważniejszych elementów przy podejmowaniu decyzji zakupowych respondenci wymienili: jakość (79,8%) i cenę (75,8%). Co ciekawe, od zeszłego roku o 10 punktów procentowych wzrosła liczba osób, które do takich elementów zaliczają opakowanie (20,6%), a o ponad 14 – znaki jakości umieszczone na produkcie (24,4%).

Trzy czwarte z nas deklaruje, że byłoby skłonne zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości, ale… Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała, że w czasie kryzysu wybiera produkty w niższej cenie, a 40,8 proc. – że kupuje mniej. Ponad jedna piąta z nas obawia się przerw w dostępności niektórych artykułów i kupuje na zapas.

I tu, Szanowni Państwo, przechodzimy do autoreklamy – Godło „Teraz Polska” od ponad trzydziestu lat jest dla konsumentów symbolem wysokiej jakości. Potwierdziły to również tegoroczne badania. Mało tego: odsetek osób, które rozpoznają Godło, rośnie. W tym roku 87,6% ankietowanych przyznało, że spotkało się ze znakiem „Teraz Polska” na produktach bądź usługach. To o ponad 9 punktów procentowych więcej, niż w roku ubiegłym. 83% respondentów stwierdziło, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług oraz zachęca do ich zakupu. Biało-czerwone logo kojarzy się badanym z polskim pochodzeniem, stabilną jakością i bardzo dobrą reputacją.

Polskie pochodzenie produktu jest dla nas niezmiennie ważne. 78,3% respondentów zadeklarowało, że mając możliwość wyboru, sięgnie po polski produkt. Jednocześnie 41% uważa, że patriotyzm to dzisiaj kupowanie polskich produktów. Jesteśmy świadomi zależności między wydawanymi przez nas pieniędzmi a siłą polskiej gospodarki. Wybieramy świadomie, mimo tego, że kryzys uderza nas po kieszeni. Znaczy to, że pozytywny trend wybierania tego, co polskie – trend, który Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego wspiera od dekad – zostanie z nami na stałe.

Źródło: Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Natemat.pl

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.