Rozpoznawalność Godła „Teraz Polska” na rekordowym poziomie!
Krzysztof Przybył: Jakość – oczywiście, ale cena jest coraz ważniejsza. Fundacja „Teraz Polska” kolejny raz przygotowała raport o preferencjach zakupowych Polaków. Inflacja i wzrost cen wielu produktów znalazły odzwierciedlenie w deklaracjach konsumentów. Niezmiennie jednak Godło „Teraz Polska” dla ankietowanych pozostaje symbolem wysokiej jakości i skutecznie zachęca do zakupu produktów.
Badanie, na zlecenie Fundacji, przeprowadziło w październiku ASM Research Solutions Strategy na próbie 1129 dorosłych Polaków.
Wśród najważniejszych elementów przy podejmowaniu decyzji zakupowych respondenci wymienili: jakość (79,8%) i cenę (75,8%). Co ciekawe, od zeszłego roku o 10 punktów procentowych wzrosła liczba osób, które do takich elementów zaliczają opakowanie (20,6%), a o ponad 14 – znaki jakości umieszczone na produkcie (24,4%).
Trzy czwarte z nas deklaruje, że byłoby skłonne zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości, ale… Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała, że w czasie kryzysu wybiera produkty w niższej cenie, a 40,8 proc. – że kupuje mniej. Ponad jedna piąta z nas obawia się przerw w dostępności niektórych artykułów i kupuje na zapas.
I tu, Szanowni Państwo, przechodzimy do autoreklamy – Godło „Teraz Polska” od ponad trzydziestu lat jest dla konsumentów symbolem wysokiej jakości. Potwierdziły to również tegoroczne badania. Mało tego: odsetek osób, które rozpoznają Godło, rośnie. W tym roku 87,6% ankietowanych przyznało, że spotkało się ze znakiem „Teraz Polska” na produktach bądź usługach. To o ponad 9 punktów procentowych więcej, niż w roku ubiegłym. 83% respondentów stwierdziło, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług oraz zachęca do ich zakupu. Biało-czerwone logo kojarzy się badanym z polskim pochodzeniem, stabilną jakością i bardzo dobrą reputacją.
Polskie pochodzenie produktu jest dla nas niezmiennie ważne. 78,3% respondentów zadeklarowało, że mając możliwość wyboru, sięgnie po polski produkt. Jednocześnie 41% uważa, że patriotyzm to dzisiaj kupowanie polskich produktów. Jesteśmy świadomi zależności między wydawanymi przez nas pieniędzmi a siłą polskiej gospodarki. Wybieramy świadomie, mimo tego, że kryzys uderza nas po kieszeni. Znaczy to, że pozytywny trend wybierania tego, co polskie – trend, który Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego wspiera od dekad – zostanie z nami na stałe.
Źródło: Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Natemat.pl