FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

KONKURS TERAZ POLSKA

Sondaż

Postrzeganie Godła „Teraz Polska” wśród konsumentów

Według badań przeprowadzonych w październiku 2024 r. na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego przez ASM Research Solutions Strategy ponad 90,1 proc. ankietowanych spotkało się z Godłem „Teraz Polska” na produktach lub usługach. Ankietowani uważają ten znak za skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż. 88,3 proc. respondentów deklaruje, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług, a także – co warte podkreślenia – zachęca ich do zakupu. Ankietowani, zapytani o skojarzenia z produktami i usługami nagrodzonymi Godłem „Teraz Polska” wskazują  wzmocnienie prestiżu (85,4 proc.) i stabilną jakość (82,2 proc.). 86,9 proc. badanych uważa, że mając możliwość wyboru, należy kupować polskie produkty

Marka sama w sobie

Wyniki badania kolejny rok z rzędu potwierdzają, że Godło „Teraz Polska” budzi zaufanie klientów i wzmacnia prestiż marki, a także bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe. Na przestrzeni lat Godło stało się marką samą w sobie. Jego siła rynkowa, a także wysoka rozpoznawalność wzmacniają konkurencyjność i prestiż nagrodzonych Laureatów.

Co wpływa na decyzje zakupowe?

Polscy konsumenci podczas zakupów biorą pod uwagę przede wszystkim jakość produktów i usług, a później patrzą na cenę. Trend ten obserwowany jest niezmiennie od 2017 r. Podczas tegorocznych badań 87,3 proc. ankietowanych odpowiedziało, że podczas codziennych zakupów najważniejsza jest dla nich jakość. Cena została wskazana przez 76 proc. respondentów. Ważnym czynnikiem dla blisko jednej czwartej Polaków jest kraj pochodzenia produktu lub usługi, na który wskazuje niemal 24 proc. ankietowanych.

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Z badań wynika, że konsumenci są zarówno bardziej świadomi, jak i wymagający. Coraz więcej osób czyta etykiety, analizuje składy produktów oraz dokładnie sprawdza opinie innych klientów przed zakupem. Świadomy konsument wymaga więcej od producenta i to nie tylko w kwestii jakości samych produktów i usług, ale również w zakresie ekologii czy wizerunku marki w sieci. Świadomy i wymagający konsument zdaje sobie sprawę, że jakość kosztuje. Niemal 83 proc. respondentów zadeklarowało, że byliby skłonni zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości.

 

 

 

 

 

 

 

 

Polak – konsument patriota

Świadomość konsumentów stale wzrasta. Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że decyzje zakupowe jednostki mają wpływ na kondycję krajowej gospodarki i PKB. Aż 86,9 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Co więcej, 30% respondentów uważa, że kupowanie polskich produktów jest oznaką współczesnego patriotyzmu. A dzięki znakowi „Teraz Polska” klienci mogą łatwo i szybko zlokalizować polskie towary najwyższej jakości. Z tego trendu korzystają przedsiębiorcy, którzy budują swoją markę w oparciu o regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał.

 

 POBIERZ PEŁNY RAPORT 

 

Postrzeganie Godła „Teraz Polska” wśród przedsiębiorców

W badaniu Ośrodka Badania Opinii Publicznej i Rynku MARECO Polska na temat znaczenia Godła „Teraz Polska” dla konkurencyjności przedsiębiorstw uczestniczyli przedstawiciele 57 firm laureatów kilku edycji Konkursu „Teraz Polska”. Celem badań było stwierdzenie, w jakim stopniu Godło „Teraz Polska” przyczynia się do rozwoju i konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz jakie korzyści dla firmy niesie ze sobą używanie tego Godła w działaniach promocyjnych i marketingowych.

Prestiż i poprawa wizerunku

Stosowanie Godła „Teraz Polska” jest dobrą formą promocji firm. Badania wykazały, że ponad 90% badanych wykorzystuje je w swoich działaniach marketingowych i promocyjnych. Ponad 90% badanych uważa też, że stosowanie Godła „Teraz Polska” w działaniach promocyjnych służy budowaniu prestiżu firmy oraz poprawie wizerunku przedsiębiorstwa lub produktu/usługi. Zdecydowana większość badanych przedsiębiorców stwierdza, że w związku z używaniem Godła wystąpiła poprawa wizerunku firmy lub produktów/usług. Ich zdaniem poprawa wizerunku następuje wśród odbiorców produktów i usług, wśród kontrahentów, partnerów biznesowych oraz w otoczeniu społecznym, a także w oczach pracowników firmy i konkurentów.

Zaufanie, lojalność i sprzedaż

Prawie połowa ankietowanych uznała, że Godło „Teraz Polska” wpływa na wzrost sprzedaży nagrodzonych produktów/usług oraz innych produktów/usług pozostających w ofercie przedsiębiorstwa. Około 50% badanych uważa też, że stosowanie Godła zwiększa lojalność odbiorców nagrodzonego produktu/usługi i przyczynia się do poprawy więzi z kontrahentami. Zdaniem laureatów do najważniejszych korzyści, jakie ich firmom przyniósł udział w Konkursie i używanie Godła „Teraz Polska”, należą przede wszystkim: prestiż, umocnienie pozytywnego wizerunku, wzrost zaufania, lojalności i uznania klientów, wzrost rozpoznawalności firmy i jej oferty, ogólne korzyści wizerunkowe, wzrost konkurencyjności firmy i/lub jej oferty.

Niemal 70% laureatów przyznaje, że Godło „Teraz Polska” pomaga lub pomogło ich firmie w podnoszeniu konkurencyjności produktów/usług na rynku polskim. Ponad trzy czwarte z nich jest zdania, że Godło jest skutecznym narzędziem wspierania konkurencyjności polskiej gospodarki.

 

 SPRAWDŹ JAK ZDOBYĆ GODŁO „TERAZ POLSKA” 

AKTUALNIE UŻYWAJĄCY GODŁA:

  • 60 MLN.PL Sp. z o.o.
  • Adam Milner AMO Obsługa Gastronomii i Hoteli, Catering
  • ADJ Nanotechnology Sp. z o.o. oraz Politechnika Warszawska
  • Agencja Wydawnicza Technopol Sp. z o.o.
  • ALSTAL Grupa Budowlana Sp. z o.o. Sp. k.
  • ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
  • Bell Polska Sp. z o.o.
  • Blachy PRUSZYŃSKI Sp. z o.o
  • BOLIX
  • Brwinów
  • Centrum Słuchu i Mowy Sp. z o.o. Medincus
  • CHRZANOWSCY s.c.
  • CONSONNI BARTELAK s.c
  • DATA DYNAMICS Sp. z o.o.
  • deBies Janusz Demkowicz,
  • DELTA Zbigniew Różycki
  • DICO s.c.
  • DiWine Sp. z o.o.
  • ECCO WOOD Sp. z o.o.
  • ENERGYLANDIA GOCZAŁ FAMILY Sp. k.
  • F.P.H.U. Pol-Met Kazimierz Kaszowski
  • Fakro S.C.
  • FC Auto System Sp. z o.o.
  • FIMTEC-POLSKA Sp. z o.o. Sp. k.
  • Fundacja Polska Bezgotówkowa
  • Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
  • GASTRO RENTAL M. Henzel M. Bartosz Spółka Jawna
  • Gospodarstwo Pasieczne "Sądecki Bartnik" A. i J. Kasztelewicz
  • Grupa Kapitałowa Trans Polonia Group
  • Hodowla Roślin Strzelce Sp. z o.o.
  • Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie
  • Krakowskie Przedsiębiorstwo Wytwórczo-Usługowe Artim Sp. z o.o.
  • Kratki.pl Marek Bal
  • LA MARE Sp. z o.o.
  • Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK Furmanek Sp.J.
  • Leżajsk
  • MABO Sp. z o.o. oraz Wydział Metali Nieżelaznych AGH
  • MAKARONY POLSKIE S.A.
  • Mentor S.A.
  • MiB OPTIC s.c. Grzegorz Mielnicki, Krzysztof Bieniek
  • Miodziarze Sp. z o.o.
  • MMB Drives Sp. z o.o.
  • Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
  • Nalewki Staropolskie Karol Majewski i Wspólnicy Sp. z o.o.
  • Nowa Itaka Sp. z o.o.
  • NTS Polska S.A.
  • Państwowy Instytut Medyczny MSWiA
  • Pekao Leasing Sp. z o.o.
  • Petralana S.A.
  • Piekarnia Złoty Kłos s.c.
  • Plus Liga
  • POL-GLASS Sp. z o.o. Sp. k.
  • Politechnika Gdańska, Wydział ETI, Katedra Systemów Multimedialnych
  • POLOmarket Sp. z o.o.
  • POLOmarket Sp. z o.o.
  • Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
  • Polska Liga Kobiet
  • Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A.
  • Premium Mobile S.A.
  • Producent Podłóg Drewnianych Jawor-Parkiet
  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego CHEMOBUDOWA-KRAKÓW S.A.
  • Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe PATRYCJA & PAWEŁ Rydzyk Zofia
  • Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe STROPEX Renata Bruzi, Krzysztof Bruzi Sp. Jawna
  • Przedsiębiorstwo Pszczelarskie ŁYSOŃ Sp. z o.o.
  • Przedsiębiorstwo Wielobranżowe HAMADA Piotr Sulecki
  • REJS Sp. z o.o.
  • RYSZTOF s.c.
  • Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o.
  • SEKO S.A.
  • Sokołów S.A.
  • SOKOŁÓW SA
  • Spółdzielnia Mleczarska Udziałowców w Strzałkowie
  • SPZOZ RM-MEDITRANS Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Siedlcach
  • Stalprodukt-Zamość Sp. z o.o.
  • Stolarstwo Tomasz Wróbel
  • StreamVX Sp. z o.o.
  • Suempol Sp. z o.o.
  • SWIMER Łukasz Otremba
  • Świdnica
  • TABAL Sp. z o.o.
  • TARGET S.A.
  • TORPOL Sp. z o.o.
  • Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych SA
  • TOYA Sp. z o.o.
  • Trade & Travel Company Sp. z o. o.
  • TRADE & TRAVEL COMPANY Sp. z o.o.
  • Twardzik Spółka Jawna
  • UNIROL Sp. z o.o.
  • UNIWERSAL Sp. z o.o.
  • Urząd Gminy Błonie
  • Urząd Gminy Kleszczów
  • Urząd Miasta Krakowa
  • VALEANT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Jawna
  • VITRINTEC Sp. z o.o.
  • Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy SA
  • Web INnovative Software Sp. z o.o.
  • Wydawnictwo Naukowe PWN SA
  • Wyrób Wędlin Tradycyjnych WOLAREK Sp. Jawna
  • Zabrzańskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
  • Zakłady Farmaceutyczne COLFARM S.A.
  • Zakłady Mięsne SZUBRYT Zbigniew Szubryt
  • ZOTT Polska Sp. z o.o.

WYSZUKIWARKA LAUREATÓW:

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.