2017
System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP
Od 2009 r. jest krajowym systemem jakości żywności. Właścicielem i administratorem systemu jest Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Postępująca globalizacja i dynamiczna wymiana handlowa przyczyniły się do zwiększenia na polskim rynku produktów rolno-spożywczych pochodzących z zagranicy. W celu ochrony polskich produktów i podkreślenia ich walorów – idąc za przykładem krajów europejskich, takich jak Niemcy, Austria czy Francja, posiadających własne systemy jakości żywności – UPEMI postanowiło opracować rozwiązanie, które w długotrwałej perspektywie stanie się patriotycznym systemem krajowym.
Sygnowanie produktów logiem systemu QAFP obliguje nadającego markę do zapewnienia wysokiej jakości. Dzięki temu QAFP jest platformą budowania przez przedsiębiorstwa reputacji produktu oraz źródłem wyróżniających możliwości, które mogą być przemodelowane w czynnik trwałej przewagi konkurencyjnej. Dodatkowo znak QAFP komunikuje nabywcom, że produkt jest polski.
System QAFP zapewnia ponadprzeciętną jakość produktów spożywczych poprzez restrykcyjne kontrole wszystkich ogniw w łańcuchu produkcyjnym, prowadzone przez niezależną jednostkę certyfikującą, która podlega procedurom Polskiego Centrum Akredytacji.
Konsument, który zakupi produkt ze znakiem QAFP, otrzymuje gwarancję bezpieczeństwa zdrowotnego i walorów smakowych.
Rajd Polski
Rajd Polski to drugi po słynnym Monte Carlo najstarszy rajd na świecie. Jego pierwsza edycja, na trasie Warszawa – Białowieża – Warszawa, została zorganizowana już w 1921 r. W kronikach historycznych jako triumfator zapisał się Tadeusz Heyne w samochodzie marki Dodge, który pokonał trasę o długości około 500 km. W 2017 r. Polski Związek Motorowy organizuje już 74. Rajd Polski, który jest ósmą – spośród trzynastu – rundą mistrzostw świata (WRC), najważniejszego cyklu w tej dyscyplinie sportu.
Rajd Polski, dzięki staraniom Polskiego Związku Motorowego, już po raz czwarty z rzędu, a szósty w swojej historii znalazł się w elitarnym gronie wydarzeń o najważniejszym statusie, co sprawia, że jest on areną rywalizacji najlepszych sportowców świata w danej dyscyplinie.
Polscy kibice mogli do tej pory podziwiać takich mistrzów, jak uważany za twórcę nowoczesnej szkoły jazdy samochodem rajdowym Rauno Aaltonen, dziewięciokrotny mistrz świata Sébastien Loeb czy sięgający od czterech lat po mistrzowską koronę Sébastien Ogier. Lista rajdowych sław, które startowały w naszym kraju, jest długa i nie brakuje na niej również najwybitniejszych polskich zawodników. Sobiesław Zasada, Marian Bublewicz, Krzysztof Hołowczyc, Janusz Kulig, Kajetan Kajetanowicz czy Robert Kubica potrafili rywalizować z najlepszymi i niejednokrotnie wychodzili z tych pojedynków zwycięsko.
Droga Rajdu Polski do mistrzostw świata prowadziła przez mistrzostwa Europy. Odbywał się w różnych regionach kraju, bazami były miasta: Kraków, Wrocław, Kłodzko i Polanica-Zdrój. Od 2005 r. polski klasyk zagościł na stałe na Mazurach. Asfaltowe odcinki specjalne zostały zastąpione przez widowiskowe próby sportowe o nawierzchni szutrowej, a urokliwe Mikołajki stały się stolicą nie tylko polskich żagli, ale i rajdów.
W tym roku Orlen 74. Rajd Polski zostanie rozegrany w dniach 29 czerwca–2 lipca. Najlepsi kierowcy świata będą rywalizowali na trasach 23 odcinków specjalnych, położonych wśród malowniczych mazurskich jezior, wzgórz i pól, tworzących wyjątkowe tło dla rajdowych samochodów. Trzykrotnie dojdzie do bezpośrednich pojedynków na torze Mikołajki Arena. Powstał on przed laty z myślą o rajdzie, ale gdy opadną rajdowy kurz i emocje, organizowane są na nim także inne zawody i imprezy, w tym szkolenia podnoszące umiejętności kierowców.
Współczesna impreza sportowa najwyższej rangi odgrywa istotną rolę dla regionu również ze względów ekonomicznych. Wielkie zainteresowanie rajdem sprawia, że każdorazowo wokół tras gromadzi się ponad 100 tys. kibiców z wielu krajów. Poza licznymi korzyściami o charakterze ekonomicznym rajd zapewnia stałą promocję Polski, Mikołajek i regionu mazurskich jezior. Każda edycja imprezy przyciąga ponad 350 dziennikarzy (polskich i zagranicznych), a przygotowywane przez nich relacje telewizyjne i radiowe oraz artykuły prasowe i przekazy mediów internetowych docierają do kibiców na całym świecie.