Producent podłóg drewnianych Jawor-Parkiet
Producent Podłóg Drewnianych Jawor-Parkiet jest liderem sprzedaży dwuwarstwowych podłóg drewnianych w kraju. W 2021 roku firma świętuje 30-lecie działalności. Początkowo głównym produktem była mozaika podłogowa, kierowana przede wszystkim na eksport. Po 2000 roku w ofercie pojawiły się podłogi warstwowe, które dziś stanowią blisko 100 proc. produkcji. Są dostępne w ponad 250 punktach sprzedaży w Polsce, w tym w dziewięciu salonach firmowych. Większość produkcji trafia na eksport, m.in. do Niemiec, Włoch, Skandynawii czy Nowej Zelandii. Firma stawia na nowoczesne wzornictwo, innowacyjność produkcji oraz dobre polskie rzemiosło.
Retro Collection to kolekcja premium podłóg dwuwarstwowych, przeznaczona do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Warstwa wierzchnia o grubości 6 mm pozwala na wieloletnią eksploatację, natomiast warstwa spodnia ogranicza pracę drewna i chroni przed odkształceniami. Kolekcję tworzą cztery linie wzornicze: Handmade (ręcznie stylizowana, inspirowana zabudową Warmii i Mazur), Pure (idealnie gadka), Brushed (szczotkowana powierzchnia z mocnym efektem postarzenia) oraz Intensive Line (z intensywnymi śladami po pile). Produkty Retro Collection są dostępne w najlepszych salonach Jawor-Parkiet w kraju, a także są eksportowane do wielu krajów, m.in. do Chin, Holandii, Austrii czy Niemiec.
ROZMOWA Z LAUREATEM
Na pytania odpowiada Janusz Gawiński – dyrektor generalny Jawor-Parkiet
Proszę krótko opisać nagrodzone produkty. Czym wyróżniają się na rynku i na czym polega ich innowacyjność?
Janusz Gawiński: Retro Collection to kolekcja oryginalnie stylizowanych podłóg drewnianych przeznaczonych do montażu na ogrzewanie podłogowe. Ich oryginalność tkwi we wnikliwej selekcji surowca oraz designie połączonym z funkcjonalnością. Wyłącznie drewno dębowe o bogatym rysunku, zróżnicowanej kolorystyce, a także posiadające naturalne walory estetyczne, jak delikatne pęknięcia, sęki i przebarwienia, trafia do produkcji tej kolekcji. Następnie poddawane jest zróżnicowanym procesom obróbczym – od ręcznego postarzania i mocnego szczotkowania, przez barwienie, olejowanie i oryginalne heblowanie, aż po zdobienie powierzchni desek poprzecznymi śladami po pile. Projektując pierwszą kolekcję w 2016 r., inspirowaliśmy się zabudową Warmii i Mazur, skąd pochodzi firma. Dziś na kolekcję składają się cztery zróżnicowane linie o oryginalnym designie i zróżnicowanym efekcie wizualnym: Pure Line, Brushed Line, Intensive Line, Handmade Line. Wszystkie łączy jedno – powstały z zamiłowania do naturalnych walorów drewna. Produkty dostępne są w 21 kolorach i czterech formatach, co daje klientom olbrzymie możliwości wyboru.
Czym jest dla Państwa Godło „Teraz Polska”? Dlaczego zdecydowali się Państwo na start w Konkursie?
Janusz Gawiński: Od 30 lat produkujemy podłogi w zakładzie produkcyjnym w Nowym Mieście Lubawskim. Od lat też konsekwentnie budujemy markę. Nasze podłogi trafiają na polski rynek, ale też do Chin, Włoch, Skandynawii czy Nowej Zelandii. Ambicją firmy Jawor-Parkiet jest, aby odbiorcy dostrzegli rzeczywiste, a zarazem unikalne cechy naszych podłóg. Konkurs „Teraz Polska” jest dla nas swego rodzaju lustrem, w którym możemy się przejrzeć. Ukazuje on szczery obraz tego, jak postrzegają nas nasi klienci, specjaliści z branży czy jury konkursu, a nie to, jak my sami byśmy chcieli być postrzegani. Przystępując do rywalizacji o Godło „Teraz Polska” chcemy pokazać, że jesteśmy gotowi na tę weryfikację rynku. Jednocześnie mamy nadzieję, że spójny przekaz jaki stoi za naszą marką – polskiej, rodzinnej firmy, która od lat konsekwentnie się rozwija – zostanie doceniony i znajdziemy się w gronie firm, które z dumą mogą reprezentować nasz kraj na arenie międzynarodowej.