Żubrowka i Soplica znów w polskich a nie rosyjskich rękach
Grupa Maspex, laureat Godła „Teraz Polska”, sfinalizowała zakup CEDC International Sp. z o.o. oraz jej spółki zależnej B2B Wine & Spirits . Dzięki temu Maspex przejął marki: Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols.
Żubrówka to legendarna polska marka z blisko 500-letnią tradycją, wolumenowy nr. 3 na globalnym rynku wódki, obecna na 86 rynkach świata. Soplica to światowy nr. 8 na globalnym rynku wódki. Są to marki (wraz z Absolwentem i Bolsem) produkowane w zakładach w Białymstoku i Obornikach. Maspex nabył także prawa do dystrybucji na polskim rynku m.in. win Carlo Rossi, Frontera, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin.
Maspex jest największą polską prywatną firmą w branży spożywczej oraz jedną z największych w Europie Środowo-Wschodniej. Spółka posiada w swoim portfolio 63 marki i łącznie oferuje ponad 2300 propozycji towarowych, a jej produkty są obecne w ponad 60 krajach na całym świecie. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Deco Morreno, Cremona, Plusssz to marki cenione w swoich kategoriach przez konsumentów w Polsce i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Przychody ze sprzedaży w 2021 roku wyniosły 6,03 mld zł.
Maspex na pomoc Ukrainie
W obecnej sytuacji Grupa Maspex wspiera sąsiadów i pracowników z Ukrainy, przeznaczając na ten cel 1 milion złotych. Pracownikom, którzy wyjechali, aby walczyć - spółka oferuje pomoc finansową oraz gwarancję zatrudnienia po powrocie. Maspex stale współpracuje z Bankami Żywności, Polskim Czerwonym Krzyżem i Caritas Polska przekazując produkty żywnościowe.
Źrodło Maspex.com