Publikacja "Promocja Polski. Narzędzie wspierania konkurencyjności?"
Nakładem Wydawnictwa Naukowego Wydziału Zarządzania UW ukazała się książka pt. „Promocja Polski. Narzędzie wspierania konkurencyjności?”.
Redakcja naukowa:
Alojzy Z. Nowak, Krzysztof Opolski, Jarosław Górski
Publikacja jest pokłosiem III edycji Konkursu na najlepszą pracę magisterską dotyczącą promocji Polski pt. „Teraz Polska Promocja”. Książka ma charakter pracy zbiorowej i składa się z opracowań powstałych na podstawie najlepszych prac magisterskich, które zdobyły nagrody główne, nagrody specjalne oraz wyróżnienia w edycji konkursu z 2009 roku.
Ideą konkursu jest to, aby popularyzować tematykę marketingu terytorialnego, promować ją jako interesujący, ale przede wszystkim pożyteczny kierunek badań naukowych i działać na rzecz wykorzystania wyników tych prac w praktyce działań służących promocji Polski w świecie – polskiej gospodarki, kultury, nauki i in.
Autorzy, redaktorzy i wydawca wyrażają nadzieję, że opublikowane w niej teksty przysłużą się poprawie skuteczności promocji naszego kraju i staną się inspiracją do dalszych badań w tym temacie.
1.
|
Wprowadzenie
|
5
|
|
Alojzy Z. Nowak |
|
2.
|
Dyplomacja publiczna i branding narodowy w służbie pozytywnego wizerunku kraju. Casus Polski. |
7
|
|
Piotr Krowicki |
|
3.
|
Polska i Polacy z punktu widzenia obcokrajowców
|
37
|
|
Joanna Kubera |
|
4.
|
Hiszpański system promocji gospodarczej. Wnioski dla Polski |
69
|
|
Maria Piątkowska |
|
5.
|
Rola Internetu w kształtowaniu wizerunku podmiotów międzynarodowych |
90
|
|
Aleksandra Puchta |
|
6.
|
Analiza klimatu inwestycyjnego w gminach podregionu poznańskiego |
118
|
|
Ilona Kargul |
|
7.
|
Analiza działań marketingowych Warszawy na tle innych miast europejskich |
149
|
|
Agata Kruszka |
|
8.
|
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego |
178
|
|
Ewa Puciata |
|
9.
|
Rola samorządów terytorialnych i organizacji pozarządowych w tworzeniu i rozwoju produktów turystycznych na przykładzie wybranych gmin nadbużańskich |
199
|
|
Anna Wereszko |
|
10.
|
Wsparcie promocyjno-informacyjne jako instrument polskiej polityki proeksportowej w latach 1991-2008 |
232
|
|
Marcin Nowik |
|
11.
|
Pozyskiwanie kapitału przez MŚP za pośrednictwem rynku NewConnect i funduszy PE/VC |
261
|
|
Paweł Kalinowski |
|