Sieć Dino rośnie nie zważając na pandemię
W I kwartale 2020 roku Dino Polska S.A. zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów (w stosunku do 33 placówek w I kwartale 2019 roku), utrzymując dotychczasowe wysokie tempo ekspansji. Na zakończenie I kwartału 2020 roku sieć Dino tworzyło 1 257 marketów – o 248 więcej niż przed rokiem. Równocześnie Spółka finalizowała budowę 5 centrum dystrybucyjnego w Łobzie w województwie zachodniopomorskim, które zostanie uruchomione w II kwartale bieżącego roku.
Przychody ze sprzedaży Dino Polska po trzech miesiącach bieżącego roku wyniosły 2,22 mld zł i były o 42,3% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- Naszym priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz klientom i dowiedliśmy, że wysoki poziom standaryzacji marketów Dino pozwala nam na sprawne dostosowanie się nawet do bardzo wymagających warunków rynkowych. Wszystkie nasze markety działają i obecnie standardowo są otwarte w godzinach od 6:00 do 23:00. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. – Jednocześnie kontynuujemy naszą politykę cenową, która wraz z wysoką jakością i dużą różnorodnością oferty, jest ważnym sposobem na budowanie zaufania naszych klientów. – podsumowuje Szymon Piduch.
Format marketów Dino dobrze odpowiada na potrzeby konsumentów. Bliska lokalizacja i szeroka paleta produktów pozwalają na komfortową i szybką realizację podstawowych zakupów spożywczych, obejmujących w szczególności produkty świeże, których udział w przychodach Dino Polska w I kwartale przekroczył 40%.
Nakłady inwestycyjne Dino Polska w 2020 r. roku wyniosą łącznie około 950 mln zł i w większości zostaną przeznaczone na ekspansję sieci sklepów i rozwój zaplecza logistycznego. Sieć konsekwentnie realizuje też inwestycje w ramach przyjętej polityki środowiskowej. Na koniec marca 2020 r. 55 marketów Dino posiadało na swoich dachach panele fotowoltaiczne. Planem jest zwiększenie tej liczby do około 400 marketów w I kw. 2021 r. Po zakończeniu tego etapu, moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 MW. Równocześnie Spółka wymienia oświetlenie parkingów przy ok. 1 000 marketów Dino z opraw sodowych na oprawy LED, które będą zużywać 75% mniej energii elektrycznej. Inwestycje te ograniczą zapotrzebowanie na konwencjonalną energię oraz przyczynią się do ograniczenia ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery.
Źródło: Dino Polska