"Soczysta Marka Narodowa", czyli jak ugryźć temat brandingu państw
W sobotę 17 marca 2012 r. odbędzie się konferencja „Soczysta marka narodowa, czyli jak ugryźć temat brandingu państw”, organizowana przez Studenckie Koło Naukowe Psychologii Ekonomicznej „Moderator”. Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego gościł będzie naukowców, specjali-stów i najlepszych ekspertów zajmujących się tematyką brandingu narodowego.
Całodniowa konferencja dotyczyć będzie teorii i praktyki budowania marki narodowej. Studenci oraz osoby zainteresowane brandingiem narodowym dowiedzą się, jakie są jego narzędzia, jak stworzyć dobrą markę narodową oraz jak zbudować skuteczną kampanię promocyjną. Przeanalizowane zosta-ną przykłady Polski (m.in. w kontekście Euro 2012) oraz wielu innych państw. W ramach konferencji odbędzie się również panel dyskusyjny z udziałem ekspertów i dziennikarzy.
Wśród zaproszonych prelegentów są m.in. dr Marta Hereźniak, autorka książki „Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”, dr Marta Ryniejska-Kiełdanowicz, specjalista w zakresie PR-u i komunikowania międzynarodowego oraz Adam Mikołajczyk, prezes Zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc. Honorowy patronat nad konferencją objęła Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska".
Konferencja „Soczysta marka narodowa” to znakomita i bardzo cenna inicjatywa. To fantastycznie, że ten ważny i aktualny temat został podjęty przez młodych ludzi, których pasja i zaangażowanie ma szanse poszerzyć grono profesjonalistów w dziedzinie brandingu narodowego – mówi dr Marta He-reźniak. Euro 2012 to dla Polski szansa, aby stać się szanowaną i rozpoznawalną marką. Nie możemy sobie pozwolić na to, aby tej szansy nie wykorzystać. Markowe kraje korzystają z premii wizerunkowej, która daje im przewagę konkurencyjną w wymiarze gospodarczym, politycznym i społecznym oraz sprawia, że kraj i jego szeroko rozumiane produkty są pożądane i cenione przez turystów, inwestorów, konsumentów i międzynarodową opinię publiczną – dodaje.
Branding narodowy to dziedzina stosunkowo nowa i mocno interdyscyplinarna. Na początku jej roz-woju najsilniejszy nacisk kładziony był na aspekt marketingowo-promocyjny. Obecnie nation branding ewoluuje zdecydowanie bardziej w kierunku public diplomacy i public affairs – komunikacja marketingowa sama w sobie nie jest w stanie wykreować marki narodowej – mówi Adam Mikołajczyk.
Studenckie Koło Naukowe Psychologii Ekonomicznej MODERATOR powstało w 2004r. i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Obecnie zrzesza około 40 członków zgrupowanych zgodnie z zainteresowaniami w trzech pionach: reklamy, public relations i badań marketingowych. Możemy pochwalić się znaczącymi osiągnięciami: zrealizowaniem wielu projektów z zakresu reklamy, PR oraz badań marketingowych – także na zlecenie firm zewnętrznych – organizowaniem debat, wykładów i pokazów reklam oraz nawiązaniem współpracy z wieloma firmami.
Bieżące informacje dotyczące konferencji znajdą Państwo także na naszym profilu na Facebook'u:
http://www.facebook.com/TerazPolska