FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
#MarkiZGodłem: DiWine oficjalnym partnerem konkursu Miss Polonia

#MarkiZGodłem: DiWine oficjalnym partnerem konkursu Miss Polonia

17 czerwca 2025

DiWine Manufaktura Win Owocowych, laureat 33. edycji Konkursu "Teraz Polska", rozpoczyna długoterminową współpracę z Miss Polonia.

Zapraszamy do lektury wywiadu, jakiego udzielili Jagoda Piątek-Włodarczyk, właścicielka marki i organizatorka Miss Polonia oraz Marcin Bańcerowski, właściciel Marki DiWine. 

Miss Polonia to kwintesencja polskiej elegancji i piękna. Czy właśnie dlatego wybór padł na polskie wino DiWine jako partnera?

Jagoda Piątek-Włodarczyk: Zdecydowanie tak – fakt, że DiWine to polskie wino, idealnie wpisuje się w charakter i wartości konkursu Miss Polonia. Myślę, że to był jeden z kluczowych powodów, dla których zdecydowaliśmy się na tę współpracę. Ale nie tylko. Te wina wyróżniają się na tle innych – są świeże, oryginalne, inne niż te, które piłam do tej pory. DiWine to przykład nowej jakości, której warto dać zielone światło. To naturalny wybór dla wydarzenia, które celebruje to, co w Polsce najpiękniejsze.

Co oznacza dla Was jako polskiej marki fakt, że DiWine będzie towarzyszyć najbardziej prestiżowemu konkursowi piękności w Polsce?

Marcin Bańcerowski: Partnerstwo z Miss Polonia to dla nas kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii. Przede wszystkim to marka, która początek swój ma w 1929 roku.

To ogromny kapitał i dla nas też historycznie ważny, bo w dwudziestoleciu międzywojennym wina owocowe była bardzo popularne w Polsce i były produkowane  w setkach lokalnych winiarni. Tego nie wiemy, ale może też towarzyszyły pierwszemu konkursowi Miss Polonia
w 1929 roku. Według zapisków wywiadów lidera tamtych czasów, Henryka Makowskiego, w 1929 roku ponad 50% spożycia win w Polsce to były wina owocowe. Może my wracamy do współpracy polskich win owocowych, a nie ją rozpoczynamy.

Jak ważne jest dla Państwa wspieranie polskich marek w ramach konkursu?

JP-W: Wspieranie polskich marek to dla nas jeden z filarów konkursu Miss Polonia. Współpracujemy z polskimi projektantami i markami, które są silnie związane z Polską – zarówno pod względem pochodzenia, jak i inspiracji. Często sięgają one po elementy naszej kultury, na przykład motywy ludowe, co daje niezwykły efekt na scenie. Pamiętam projekt, w którym nasza Miss wystąpiła na Miss World w stroju inspirowanym folklorem lubelskim. Zdobyła ona wtedy ogromne uznanie, mimo że cały świat przyjechał z pióropuszami. Kilka lat temu mieliśmy też wyjątkowy finał, którego motywem przewodnim były polskie regiony. Scenografia była wtedy spektakularna – scenę zaprojektowano na kształt ogromnego koła, ozdobionego wzorami inspirowanymi łowickimi zapaskami. To pokazuje, jak pięknie można promować polskość – z klasą, nowocześnie, ale z szacunkiem do tradycji.

Wino i kobiecość – elegancja, smak, harmonia… Jak zamierzacie opowiedzieć tę historię razem z Miss Polonia?

MB: W projekcie Miss Polonia chcemy, żeby finalistki poznały naszą misję i wizję Świata DiWine. To świat, gdzie ludzie korzystają z rodzimych porzeczek, jabłek, agrestów i jagód. To świat, gdzie ludzie spotykają się i w miłej atmosferze rozmawiają. To świat, gdzie Polacy
z dumą opowiadają o polskich produktach, o polskich sadach i ogrodach. Wierzę, że Finalistki Miss Polonia zakochają się w wizji świata DiWine i same zostaną rodziną DiWine. Chcemy też zaproponować Miss Polonia, żeby w ramach współpracy wręczała Miss z całego Świata wina z polskich owoców, opowiadając o polskich sadach i ogrodach, opowiadając o polskości i rodzinnej atmosferze naszych spotkań.

Współpraca z DiWine to także promocja polskiego stylu życia. Jak chcecie wspólnie pokazać to uczestniczkom i publiczności?

JP-W: Chodzi o to, jak wina DiWine towarzyszą różnym okolicznościom – każde z nich jest przeznaczone na inne uroczystości. Dawniej polska szlachta piła wina z jabłek, a my dziś również sięgamy po takie wina podczas różnych okazji. Wina te obrazują to, co dzieje się na danym wydarzeniu i pomagają tworzyć jego wyjątkową atmosferę

Czy współpraca z Miss Polonia to początek szerszego dialogu z kobietami jako klientkami, ale też ambasadorkami stylu życia?

MB: W DiWine prowadzimy dialog z kobietami od początku. Nazwę wymyśliła kobieta, moja żona Beata. Kreacja graficzna to w dużej mierze zasługa kobiet. Współpraca z Miss Polonia to kontynuacja i kolejny ważny krok w realizacji tej strategii. Kobiety są cudowne i w ich rękach  skupia się polska rodzina, domowe ognisko. To one pielęgnują i propagują polską kuchnię. To kobiety mają tę moc i my chcemy to wspierać. 

Czy planujecie stworzyć wspólne kampanie, które będą opowiadać o sile, naturalności i kobiecości w polskim wydaniu?

JP-W: Ja bardzo chętnie! Obiecaliśmy sobie, że ta współpraca będzie trwać przez najbliższe pięć lat. Mamy w Polsce świetne przykłady — na przykład Ewa Wachowicz, która przecież też była Miss, a dziś jest znana z gotowania. Ale mało kto mówi o tym, jak trudno jest dobrać odpowiedni alkohol do potraw. My chcemy to zmienić — pokazać, jakie wino pasuje do jakiej sytuacji, jak świadomie celebrować chwile. Do tej pory nikt się tym na poważnie nie zajmował, a Miss Polonia, jako kobieta i ikona polskiej elegancji, może być idealną ambasadorką takiej wiedzy.

Czy widzicie w tej współpracy potencjał do promowania polskiego wina poza granicami kraju, przez pryzmat polskiego piękna i klasy?

MB: Zdecydowanie widzimy szansę i wierzymy, że to właściwy kierunek. Miss Polonia to marka mocna również poza granicami naszego kraju. Miss bierze udział w konkursach międzynarodowych i wierzę, że będzie możliwość promowania polskich owoców zamkniętych w polskim winie poprzez wręczanie ich miss z każdego kraju na świecie. To bardzo ambitny plan. Wierzę, że w ten sposób będziemy dumnie promowali nasz kraj na arenie międzynarodowej.

DiWine celebruje chwile. Czy Miss Polonia będzie teraz także okazją do celebracji polskich smaków i tradycji?

JP-W: No, oczywiście! Już teraz to robimy – proponujemy to nie tylko podczas konkursu, ale też uczestniczymy w różnych festiwalach i wydarzeniach kulinarnych. Miss Polonia to doskonała platforma, żeby pokazać i docenić polskie smaki oraz tradycje w nowoczesnym, eleganckim wydaniu.

Jakie znaczenie ma dla Was promowanie polskiego produktu w takim kontekście? Czy to również misja marki?

MB: Zdecydowanie tak. Naszą wizję i misję DiWine realizujemy od pierwszego dnia powstania firmy. Wtedy powstało Manifesto DiWine. Postawiliśmy na polskie porzeczki, jabłka i wszelkie dary naszych sadów i ogrodów. Uważamy, że zbyt mało jako społeczeństwo wykorzystujemy potencjał tego, co daje nam natura. Ustawiliśmy się w pozycji dostawcy surowca i nie stworzyliśmy globalnych marek opartych o nasze owoce i warzywa. Zysk z naszej pracy jest udziałem międzynarodowych marek, które korzystając z naszego surowca, zbudowały swoje mocne pozycje. Już czas, żebyśmy jako Polacy zrozumieli, że wszystko jest w naszych rękach i wytrwałej pracy. Jesteśmy jedną w wielu marek, które obrały kierunek na promowanie produktu polskiego. Za naszą pracę zostaliśmy wyróżnieni Godłem Promocyjnym "Teraz Polska" w 2023 roku. Współpraca z Miss Polonia to kolejny ważny krok w promowaniu polskiego produktu w kraju i zagranicą. Dla marki DiWine to wyróżnienie, za które serdecznie dziękujemy Miss Polonia.  

fot. Fabian Kosiński / IGO-ART 

 

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego 

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 252
a.siedlinska@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.