Bardzo dobry rok dla Dino Polska. Rekordowa sprzedaż przekraczająca 10 mld zł
W minionym roku ogólnopolska sieć sklepów spożywczych DINO otworzyła 255 nowych marketów. Łącznie na koniec 2020 roku na terenie kraju funkcjonowało blisko 1500 sklepów. Jest to liczba o ponad 20% wyższa od celu, który spółka wyznaczyła sobie w momencie debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych 4 lata temu.
W 2020 r. Grupa Dino Polska konsekwentnie realizowała swoją strategię rozwoju, co przełożyło się na zwiększenie sprzedaży o ponad 30 proc. i wzrost zysków o ponad 50 proc. Ogólnopolska sieć sklepów spożywczych przeznaczyła na inwestycje ponad 1 mld złotych, dzięki czemu stworzyła ponad 5 tys. nowych miejsc pracy. Łącznie na koniec 2020 r. spółka zatrudniała ponad 25 tys. pracowników. Oprócz otwierania nowych marketów, uruchomiono także nowe, już piąte centrum dystrybucyjne w województwie zachodniopomorskim i rozpoczęto budowę dwóch kolejnych – w centralnej i południowej Polsce.
– Wygoda i szybkość robienia zakupów, którą oferujemy w marketach Dino sprawia, że klienci coraz chętniej wybierają naszą sieć na codzienne zakupy. Wkładamy dużo wysiłku, aby oferować im pełną gamę najwyższej jakości produktów świeżych oraz szeroką paletę pozostałych produktów spożywczych i artykułów podstawowej potrzeby. W 2020 r. szybko i sprawnie adaptowaliśmy się do zmieniającego się otoczenia. Aby zwiększyć komfort robienia zakupów wydłużyliśmy godziny funkcjonowania sklepów, które obecnie są czynne od godziny 6:00 do 23:00 – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska S.A.
Poza dynamiczną ekspansją terytorialną, Grupa Dino Polska inwestuje także w ekologię. Aktualnie 400 sklepów jest zasilanych energią ze słońca. W planach jest montaż paneli fotowoltaicznych na dachach kolejnych 400 marketów oraz w trzech centrach dystrybucyjnych.
Co ciekawe, wg. raportu finansowego twórca sieci Tomasz Biernacki jako jedyny z sześciu członków Rady Nadzorczej nie pobiera wynagrodzenia. Zarabia jednak na akcjach – posiada ponad 51 proc. udziałów. Wszystkie akcje spółki na koniec 2020 roku wyceniono na 28,4 mld zł.
Ekspansja marki i walka o rynek z innymi sieciami spożywczymi trwa. Obecnie tylko w województwie podkarpackim nie ma ani jednego marketu Dino. Jak zapewniają członkowie Zarządu, w 2021 roku nie planują zwalniać tempa rozwoju i przeznaczą na kolejne inwestycje ponad 1 mld złotych.
Źródło: Materiały prasowe Dino Polska S.A. i Money.pl
REKLAMA