FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Obraz Miguel Á. Padriñán z Pixabay
Obraz Miguel Á. Padriñán z Pixabay

Biznes musi dbać o zdrowie

18 maja 2020

Krzysztof Przybył

Z tygodnia na tydzień odmrażamy naszą codzienność. Ruszyły hotele, zaraz otwierają się salony fryzjerskie, kosmetyczne i ogródki restauracyjne. Powoli wracamy do starej rzeczywistości także w sferze zdrowia publicznego. Jest szansa, oby skutecznie, że zaczniemy zwracać większą uwagę na profilaktykę zdrowotną. I my, i urzędnicy, którzy decydują, na co wydać nasze ciężko zarobione pieniądze.

„Polska the Times” opublikowała wywiad z prezesem Polskiego Towarzystwa Wakcynologii, profesorem Ernestem Kucharem. Bardzo ciekawa lektura, zdecydowanie polecam. Także dlatego, że zawiera dużą dozę optymizmu.

Profesor wierzy, że pandemia zmieni nastawienie Polaków do profilaktyki zdrowotnej, w tym szczepień ochronnych. Jednym z najbardziej szkodliwych społecznie zjawisk ostatnich lat było promowanie się tzw. lobby antyszczepionkowego. Co gorsza, bzdurne i szkodliwe wypowiedzi jego przedstawicieli chętnie zamieszczały nasze media. Cóż z tego, że w formie prześmiewczej, zwykle krytycznej – jednak wpuszczenie na medialne salony niebezpiecznych ekscentryków spowodowało, że część osób zaczęło się bacznie ich argumentom przysłuchiwać. To zresztą bardzo ciekawy przykład do dyskusji o tym, jak godzić wolność słowa z odpowiedzialnością za słowo. Bo przecież zgadzamy się, że dla mediów nie powinno być tematów tabu, ale też media muszą ponosić odpowiedzialność za piętnowanie szkodliwych zjawisk.

Profesor uważa, że po wygaśnięciu pandemii antyszczepionkowcy, którzy dzisiaj zamilkli, znowu podniosą głowę. Zapewne tak będzie, ale tu duża odpowiedzialność spoczywa na państwie. I nie chodzi o skupianiu się na przepisach karnych, lecz na pozytywnej, uświadamiającej akcji. Więcej – na przekonaniu Polaków, że szczepienia, które opłacamy przecież z naszych podatków, są nie tylko potrzebne i bezpieczne, lecz także najwyższej jakości.

Liczę, że również przedsiębiorcy włączą się aktywnie w promowanie odpowiedzialnych postaw w zakresie zdrowia. To przecież leży we wspólnym interesie. Wiele firm dzisiaj w ramach pakietów socjalnych gwarantuje pracownikom opiekę medyczną, dostęp do bezpłatnych badań, niektóre również do szczepień. Koszty związane z chorobami pracowników są policzalne. I niemałe. Dlatego na promowaniu odpowiedzialności za zdrowie szczególnie biznes nie powinien oszczędzać. To inwestycja, która się zwraca – i to dosłownie.

Czytaj całość

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.