FUNDACJA TERAZ POLSKA

Dino Polska obsługuje dziennie milion klientów

Fot. mat. prasowe Dino Polska
niedziela, 22 sierpnia 2021

Dino Polska S.A. w I półroczu 2021 r. obsługiwała każdego dnia ponad 1 mln klientów i otwierała kolejny market. Liczba nowo otwartych marketów w tym okresie wyniosła 150 i na koniec czerwca sieć Dino liczyła 1622 sklepy. W okresie ostatnich 12 miesięcy sieć urosła o 320 sklepów, czyli o blisko 25%. Równocześnie Dino Polska  stworzyła 2,4 tys. nowych miejsc pracy i na koniec czerwca zatrudniała ponad 28,2 tys. pracowników.

– Jesteśmy dobrze przygotowani do utrzymania wysokiego tempa ekspansji geograficznej w kolejnych kwartałach. Pozytywny odzew konsumentów, który obserwujemy w przypadku nowo otwartych marketów Dino daje nam dużo satysfakcji i mobilizuje nas do dalszego rozwoju sieci. Równocześnie staramy się aby rozwój ten odbywał się w coraz większym stopniu w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, dlatego zwiększamy nasze inwestycje także w odnawialne źródła energii elektrycznej – mówi Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska S.A.

Sieć Dino stale dba o zrównoważony rozwój i poszanowanie środowiska naturalnego. Na koniec czerwca 2021 r. 628 marketów Dino posiadało własne instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy wynoszącej blisko 23MW. W stosunku do końca 2020 r. oznacza to wzrost o 263 markety, dzięki czemu zapotrzebowanie Grupy Dino na energię elektryczną w coraz większym stopniu jest zaspokajane z energii słonecznej. W rezultacie w pierwszym półroczu 2021 r. Dino Polska wygenerowała 7 GWh energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, o 7 razy więcej niż przed rokiem.

W maju 2021 r. działalność rozpoczęło 6. centrum dystrybucyjne Dino Polska zlokalizowane w Sieroniowicach, w województwie opolskim. Równolegle finalizowana była budowa siódmego centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim, które zostanie uruchomione po wakacjach. Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska, obejmujące głównie rozwój sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w pierwszym półroczu 2021 r. przeszło 700 mln zł, o 63% więcej niż przed rokiem.

Atrakcyjna oferta produktowa Dino, połączona z dogodnymi lokalizacjami sklepów i szybkim rozwojem sieci, przyciąga kolejne grupy klientów.

– Liczby mówią same za siebie. W pierwszym półroczu zakupy w sklepach Dino robiło średnio ponad 1 mln osób dziennie, co oznacza wzrost o ponad 33% w stosunku do I półrocza 2020 r. Wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów i stale pracujemy na ich zaufanie, oferując wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych cenach – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska.

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży Grupy Dino przekroczyła w I półroczu 2021 r. 6 mld zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2020 r. było to 4,7 mld zł. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like) wyniosła 9,5%.

Dino Polska wyceniane jest na 33,1 mld zł. Od początku tego roku jego kapitalizacja (wartość rynkowa) urosła o blisko 17%, a w ciągu 12 miesięcy o 42%. Pakiet 51% akcji Tomasza Biernackiego (założyciela i głównego akcjonariusza) jest wyceniany na giełdzie na 16,9 mld zł, co czynni go aktualnie najbogatszym Polakiem. 

Źródło Mat. prasowe Dino Polska

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.