Farby Śnieżka numerem 1 w Polsce
Rok 2020 sprzyjał remontom oraz odświeżaniu mieszkań, domów i ogrodów. W rezultacie już jego trzy pierwsze kwartały zaowocowały dla Grupy Kapitałowej Śnieżka wzrostem przychodów ze sprzedaży o 18,5%, a zysku netto o 25%.
Prezes FFiL Śnieżka SA Piotr Mikrut, zwraca uwagę, że rok 2020 był korzystny dla całej grupy kapitałowej ze względu na wzrost sprzedaży produktów nie tylko na rodzimym rynku, lecz także zagranicą, na Węgrzech i Ukrainie. Pandemia COVID-19 sprzyjała remontom i w efekcie, jak podkreślił prezes, Śnieżka zwiększyła udziały w rynku we wszystkich kategoriach produktowych. Do wzrostu wydatnie przyczyniło się również dołączenie do Grupy węgierskiego producenta Poli-Farbe. Obecna pozycja Śnieżki na arenie międzynarodowej to wynik dogłębnego poznania specyfiki poszczególnych rynków zagranicznych. Pierwsze wyjście Śnieżki poza Polskę miało miejsce ponad 20 lat temu, kiedy uruchomiono zakład produkcyjny na Ukrainie. W 2003 roku otworzono fabrykę na Białorusi.
– Patrząc na cały ubiegłoroczny sezon wiemy, że klienci decydowali się na zakup przede wszystkim tych produktów, które znają i do których mają zaufanie. Można to tłumaczyć tym, że wielu z nich przez wzgląd na bezpieczeństwo ogranicza czas spędzany w sklepach. Dodatkowo polscy klienci chętnie sięgali po rodzime marki, takie jak Śnieżka, Magnat, Vidaron. Dzięki temu Śnieżka zwiększyła udziały w rynku i niezmiennie pozostaje liderem rynku farb i wyrobów dekoracyjnych w Polsce – dodaje prezes Piotr Mikrut.
W 2020 r. Śnieżka została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” za matową lateksową farbę do ścian Śnieżka Eko Plus. Zaś w rankingu magazynu Builder” obejmującym 100 największych producentów materiałów budowlanych i wykończeniowych, prowadzących działalność w Polsce Śnieżka uplasowała się na 1. Miejscu wśród wytwórców farb.
Mimo pandemii Śnieżka kontynuuje budowę Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy, które pozwoli znacznie zwiększyć efektywność procesów logistycznych. Ukończenie inwestycji jest planowane na początku 2022 roku. Firma przeprowadza także zmiany modelu operacyjnego i zarządzania wszystkimi spółkami należącymi do grupy kapitałowej, zlokalizowanymi w Polsce i za granicą. Planowane jest wydzielenie działalności marketingowej i sprzedażowej w celu optymalizacji procesów zarządzania i wykorzystania efektu skali.
Śnieżka prowadzi biznes w sposób społecznie odpowiedzialny. Od lat gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, na rzecz której w 2021 roku przekazała 60 tys. zł. podczas tradycyjnego Światełka do Nieba.
– Choć okoliczności w tym roku są niełatwe, WOŚP gra nieprzerwanie, a my razem z nią. Śnieżka wspiera Orkiestrę od lat, więc i tym razem nie mogło być inaczej. Cieszymy się, że możemy przekazać nasze wsparcie fundacji i gratulujemy wolontariuszom dębickiego sztabu ich zaangażowania i osiągniętego wyniku zbiórki – skomentowała Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej FFiL Śnieżka SA.
Śnieżka prowadzi też własny program społeczny „Dziecięcy świat w kolorach”, kierowany do najmłodszych pacjentów polskich szpitali. W ponad 30 oddziałach dziecięcych w całej Polsce, przeprowadzono renowacje wnętrz, połączone z ich artystycznymi dekorowaniem, poprawiając tym samym warunki leczenia najmłodszych.
Źródło i zdjęcia Sniezka.pl
REKLAMA