Nagroda nagrodzie nierówna, czyli dlaczego warto bić się o Godło „Teraz Polska”
Krzysztof Przybył: Jeszcze dwa tygodnie… Tyle zostało, by zgłosić się do tegorocznej, 32. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Nie tak dawno przekonywałem (wierzę, że skutecznie), dlaczego nasz konkurs wart jest tego, by polscy przedsiębiorcy spróbowali w nim swoich sił. Ale nawet ci, którzy doceniają prestiż Godła „Teraz Polska”, zadają sobie pytanie: a co te wszystkie nagrody i wyróżnienia dają? Jest ich mnóstwo. Czy warto być „kolekcjonerem” wyróżnień?
Na proste pytanie – prosta odpowiedź. Otóż nie, nie warto iść na rekord w gromadzeniu nagród i wyróżnień. Liczą się bowiem dwa czynniki, w dodatku powinny występować razem. Pierwszy – to renoma, prestiż wyróżnienia. Drugi – to jasne kryteria oceny zgłaszanych produktów i usług, dokonywane przez wskazane z imienia i nazwiska osoby. Wyróżnienie może przełożyć się na marketingowe korzyści, o ile jest rodzajem certyfikatu. A wiarygodność certyfikatu jest ściśle związana z przejrzystością, wiarygodnością i profesjonalizmem stosowanych procedur.
Godło „Teraz Polska” nie jest rodzajem pucharu „na zachętę” czy „za całokształt” - jest CERTYFIKATEM JAKOŚCI. Jeśli konsument zadaje sobie pytanie: co zdecydowało o przyznaniu biało-czerwonego Godła, bez trudu znajdzie, choćby na naszej stronie internetowej jasną informację. Zgłoszenie przechodzi dwuetapowy proces weryfikacji, analizują je wybitni profesjonaliści w swoich dziedzinach, eksperci z uczelni oraz instytutów badawczych. Dopiero po ich ocenie te zgłoszenia, które przejdą przez weryfikacyjne sito, trafiają do Kapituły. Wyróżnikiem Konkursu „Teraz Polska” jest stuprocentowa przejrzystość stosowanych procedur. I zgłaszający, i konsument mają pewność, że jeśli Godło zostało przyznane – nastąpiła wcześniej drobiazgowa weryfikacja.
Naturalnie, najbardziej nawet prestiżowa nagroda nie jest po to, by cieszyć serce prezesa firmy, ale by pomóc w działaniach marketingowych. Laureaci Godła „Teraz Polska” mają do dyspozycji cały pakiet biznesowych korzyści. To przede wszystkim prawo do umieszczania Godła na nagrodzonych produktach i usługach oraz we wszystkich materiałach promocyjnych przeznaczonych zarówno na rynek krajowy, jak i zagraniczny. To promocja na łamach wydawanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Magazynu Teraz Polska”. To możliwość promowania się podczas organizowanych przez nas debat, konferencji i webinarów plus członkostwo w Klubie „Teraz Polska”, zrzeszającym laureatów i przyjaciół Fundacji oraz osobistości ze świata biznesu, nauki, kultury, sportu.
Nie musicie, Drodzy Państwo, wierzyć mi na słowo – spójrzcie na listę setek laureatów z ponad trzydziestu lat funkcjonowania Godła „Teraz Polska”. Są na niej i małe, rodzinne firmy, i rynkowi giganci; także ci, którzy w momencie zdobycia Godła dopiero rozwijali skrzydła, a dzisiaj szybują w blasku sukcesu. A najlepiej – spróbujcie swoich sił! Macie czas do końca stycznia!
Źródło: Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", Natemat.pl
Pobierz folder informacyjny o 32. edycji Konkursu „Teraz Polska”