Nanovo Care Station – pierwsza pomoc dla sieci handlowych
W dobie koronawirusa wszyscy znaleźliśmy się w nowych realiach dnia codziennego, wymagających innego podejścia do najprostszych spraw. Wartości, którymi teraz musimy się kierować to przede wszystkim bezpieczeństwo, świadomość i odpowiedzialność za siebie i innych oraz kontrola zachowań społecznych w trosce o minimalizacje zagrożeń epidemicznych. Te elementy się priorytetowe w projektowaniu i funkcjonowaniu większości przestrzeni wspólnych, do których mają dostęp klienci, goście, obsługa.
4 maja ponownie otworzono galerie handlowe, które teraz muszą funkcjonować w nowych realiach, wynikających z nałożonego przez władze reżimu sanitarnego. Kluczowy stał się pomiar temperatury, kontrola liczby osób przebywających w obiekcie oraz możliwość dezynfekcji rąk. Wychodząc naprzeciw nowym potrzebom konstruktorzy z firmy Nanovo zaprojektowali Nanovo Care Station - urządzenie ze sfery IoT (Iternetu Rzeczy), które jest systemem modułów elektronicznych, mogących automatycznie komunikować się i wymieniać dane za pomocą sieci bez ingerencji człowieka.
– Pandemia wymusza na większości firm i instytucji zmianę podejścia w myśleniu o przestrzeni, którą udostępniają swoim klientom, gościom oraz pracownikom. Przestrzeń rozumiana jako usługa to niezmiennie dostępność do produktów i usług, ale także bezpieczeństwo korzystania z tych miejsc. W Nanovo zawsze dbamy o funkcję rozwiązań i kontekst użytkownika. Myślimy o naszej wspólnej przyszłości, dlatego zaproponowaliśmy praktyczne, skalowalne rozwiązanie jakim jest Nanovo Care Station. Pokazujemy, że można wprowadzać środki ochronne, narzędzia kontrolne i komunikację jednocześnie dbając o wygodę i bezpieczeństwo użytkowników – wyjaśnia Piotr Badowski, prezes Nanovo.
Nanovo Care Station składa się z połączonych w kompaktowej formie modułów: nośnika cyfrowej komunikacji z klientami i/lub pracownikami, automatycznej dezynfekcji rąk oraz bezstykowego czujnika pomiaru temperatury ciała. Dzięki temu urządzenie umożliwia nie tylko dezynfekcję rąk i pomiar temperatury ciała, ale także wyświetlanie informacji o liczbie klientów przebywających w placówce. Umożliwia także proces kolejkowania, wysyłania do menedżera informacji o pojawieniu się osoby z gorączką, edukację na temat bezpieczeństwa, komunikację handlową oraz możliwość pozyskiwania, agregacji i udostępniania danych.
Nanovo Care Station jest dostępne w wersji naściennej i wolnostojącej. Może być wykorzystane w sieciach handlowo-usługowych, zarówno w ich częściach sprzedażowych, jak i na zapleczach; w aptekach, galeriach handlowych, biurach, hotelach, placówkach bankowych i medycznych. Ten produkt sprawdzi się również w zakładach produkcyjnych.
Nanovo to polska firma, która projektuje cyfrowe kanały komunikacji dedykowane do przestrzeni handlowo - usługowych. Według rankingu Financial Times FT1000 należy do tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie. W 2020 roku zdobyła również (jako pierwsza polska firma) I miejsce w X edycji konkursu #DigitalSignageAwards w kategorii „Retail, banking and restaurants” za projekt zrealizowany dla Eobuwie.pl.
Źródło: Nanovo