FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. Materiały prasowe POLOmarket
Fot. Materiały prasowe POLOmarket

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

1 lipca 2022

POLOmarket - największa polska sieć supermarketów i laureat Godła „Teraz Polska” obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Sieć liczy obecnie ponad 280 nowoczesnych placówek handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski, trzy kompleksowe centra logistyczne i zatrudnia 5500 pracowników. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć osiągnęła obrót w wysokości 2,7 mld zł netto. Sklepy POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln klientów. To dla nich właśnie sieć nieustanie się rozwija zgodnie z niezmiennie aktualną od 25 lat misją: Być ulubionym polskim supermarketem. Mieć ulubiony personel. Dostarczać przyjemności w postaci zawsze świeżych produktów!

Początki

POLOmarket to jedna z niewielu ogólnopolskich sieci detalicznych, które oparte są wyłącznie o polski ka­pitał. Historia zaczyna się w 1997 roku, kiedy to pięciu właścicieli 27 sklepów spożywczych z Inowrocławia, Torunia, Świecia, Płocka i Konina postanawia połączyć siły i kapitały, aby stworzyć ogólnopolską sieć super­marketów. W ciągu 25 lat POLOmarket dynamicznie się rozwijał, zdobywając miliony wiernych Klientów i opierając się rosnącej konkurencji. Dziś sieć liczy ponad 280 placówek w całej Polsce, co czyni ją obecnie największą polską siecią supermarketów w kraju.

Sklepy POLOmarket dziś

POLOmarket regularnie otwiera nowe sklepy i modernizuje już funkcjonujące obiekty w oparciu o najwyższe standardy. Dzięki temu Klienci otrzymują do dyspozycji przestronne sale sprzedaży z szerokimi alejami zakupowymi. W związku z długoterminową strategią konsekwentnego ograniczania śladu węglowego, nowe placówki są wyposażone w lady chłodnicze z odzyskiem ciepła, instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz nowoczesny i zaprojektowany dla indywidualnych potrzeb sieci, system zarządzania BMS. Sklepy oświetlane są zewnętrznie i wewnętrznie przy wykorzystaniu nowoczesnych i energooszczędnych systemów LED. Przed sklepem na Klientów czekają także przestronne parkingi.

W zakresie asortymentu, większość artykułów z oferty sklepów POLOmarket dostarczają polscy producenci, rolnicy, hodowcy i sadownicy. Sieć od wielu lat konsekwentnie inwestuje w rozwój marki własnej jako narzędzia do budowania przewagi konkurencyjnej. Produkty marek własnych są dostępne w POLOmarkecie we wszystkich kategoriach asortymentowych, także w kategoriach produktów świeżych, stanowiąc już blisko 1/3 wszystkich dostępnych artykułów z oferty. Dzięki temu sieci udaje się skutecznie budować atrakcyjną dla Klienta ofertę, gdzie w parze z najwyższą jakością produktu idzie także korzystna cena.

Program lojalnościowy

W roku 2016 sieć uruchomiła program lojalnościowy „POLOkarta”, który był wówczas jednym z pierwszych tego typu rozwiązań wdrożonych na polskim rynku supermarketów. Co ważne, program „POLOkarta” od początku funkcjonowania skierowany był do wszystkich Klientów, a przystąpienie do niego zostało maksymalnie ułatwione, m.in. dzięki unikalnemu i wygodnemu sposobowi rejestracji kart w oparciu o terminale płatnicze. W 2019 sieć wprowadziła wirtualne POLOkarty wraz z wdrożeniem aplikacji mobilnej na smartfony. Dziś, po 6 latach od uruchomienia programu, niemal połowa Klientów POLOmarketu używa już POLOkarty wirtualnej lub tradycyjnej, mając co tydzień dostęp do dedykowanej oferty promocyjnej. Klienci szybko docenili także korzyści płynące z posługiwania się wirtualną POLOkartą: przede wszystkim wygodę oraz dostęp do kompleksowej informacji nt. oferty w jednym miejscu.

Usługi online

Pod koniec sierpnia 2019 roku sieć uruchomiła aplikację mobilną: POLOmarket – mój ulubiony. Aplikacja jest dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach Google Play i App Store. W kwietniu 2020 roku POLOmarket rozszerzył ją o usługę „click & collect” z możliwością zamawiania przez aplikację produktów ze wszystkich kategorii asortymentowych, w tym także z kategorii produktów świeżych, z odbiorem w każdym sklepie sieci. Dodatkowo, dla wygody Klientów funkcjonalność aplikacji została w 2020 rozszerzona o możliwość zapłaty za zakupy bezpośrednio w telefonie. Następnie w maju 2021 roku POLOmarket wprowadził sprzedaż również do kanału „desktop”, z możliwością dowozu zakupów do domu w wybranych miastach.

Odpowiedzialność społeczna

Nieodłącznym elementem strategii POLOmarketu jest zrównoważony rozwój i troska o ochronę środowiska naturalnego. Działania mające na celu ograniczenie śladu węglowego prowadzone są we wszystkich obszarach działalności, także w transporcie i logistyce, gdzie sieć nie tylko stale inwestuje we własną flotę, ale również uruchomiła trzecie, nowoczesne centrum logistyczne, aby zoptymalizować i skrócić trasy dostaw.

Ponadto od początku tego roku POLOmarket, jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, zrezygnował z dostarczania gazetek promocyjnych do skrzynek pocztowych. Ograniczenie zużycia papieru, a także skuteczny odzysk makulatury dzięki nowoczesnym prasom zainstalowanym w sklepach, pozwala ratować blisko 100 tysięcy drzew w skali roku, co daje powierzchnię lasu równą niemal 50 boiskom piłkarskim.

Od początku swojej działalności sieć angażuje się również w promocję i rozwój lokalnych inicjatyw kulturalnych i spor­towych. Przykładem jest wspieranie kobiecej piłki nożnej sponsorując klub Medyk POLOmarket Konin – jedną z naj­bardziej utytułowanych w tej dyscyplinie drużyn w Polsce.

Pandemia Covid-19 oraz konflikt zbrojny na Ukrainie

Wraz z ogłoszeniem stanu epidemii Covid-19 na terenie całe­go kraju, sieć jako jedna z pierwszych wprowadziła dodatko­we nadzwyczajne środki ochrony przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa dla swoich Pracowników oraz Klientów, przy stałym, bieżącym monitorowaniu sytuacji i wdrażaniu wszystkich zaleceń służb sanitarno-epidemiologicznych. Jed­nocześnie w pierwszych miesiącach pandemii POLOmarket wspomagał szpitale, dostarczając m.in. 10 tysięcy przyłbic, a także środki spożywcze i higieniczne dla pracowników służby zdrowia.

W dobie, gdy bezpieczne i wygodne zakupy stały się priory­tetem, POLOmarket w rekordowo szybkim czasie wdrożył w aplikacji mobilnej usługę click&collect, dzięki której Klienci mogli zamawiać zakupy przez telefon z odbiorem w sklepie.

Rok jubileuszowy sieci POLOmarket to niestety czas wybu­chu wojny w Ukrainie. Po raz kolejny organizacja stanęła na wysokości zadania. Firma, jak i jej pracownicy natychmiast aktywnie włączyli się w pomoc obywatelom Ukrainy, prze­kazując tony produktów organizacjom pomocowym. Nato­miast dzięki zaangażowaniu naszych Klientów sieć mogła przekazać ponad pół miliona złotych na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Fundacji Polsat.

Wyróżnienia

W ostatnich latach sieć otrzymała kilka prestiżowych wyróż­nień. Trzykrotnie z rzędu w latach 2018–2020 POLOmarket otrzymał godło promocyjne „Teraz Polska” – dwukrotnie w ka­tegorii produktowej (za produkty nabiałowe marki Mlecz­na Polana) oraz w kategorii usługi. Program „POLOkarta” otrzymał nagrodę „Innowacje w handlu” podczas Retail Show 2017 za unikalny sposób rejestracji przy użyciu terminali płat­niczych. Aplikacja z POLOkartą dwukrotnie znalazła się na­tomiast w finale Mobile Trends Awards (w 2020 i 2021 roku), a w roku ubiegłym została nagrodzona w kategorii „Best ada­ptation to new digital reality”. Ponadto sieć została wyróżniona prestiżowymi tytułami „Dobry Pracodawca”, „Złoty Płatnik”, a poszczególne sklepy sieci zdobywały tytuły „Market Roku”.

Perspektywy

POLOmarket konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwo­ju, zakładającą przede wszystkim otwarcia kolejnych nowych marketów w oparciu o swój wypracowany i sprawdzony kon­cept. Dlatego stale poszukuje lokalizacji pod nowe inwestycje. Sieć kontynuuje również proces transformacji cyfrowej i optymalizacji procesów, czego przykładem jest aktualnie wdrażany nowy system informatyczny SAP S/4 HANA. Roz­wiązanie to jest uznawane za najnowocześniejszy i najlep­szy na świecie system optymalizujący pracę i zarządzanie dla dużych firm. Jest to pierwsze wdrożenie w Polsce w tak szerokim zakresie.

Sieć kontynuuje proces transformacji cyfrowej we wszystkich obszarach swojej działalności, m.in. rozwijając swoją aplikację, jak i e-commerce, a przede wszystkim nieustannie pracuje nad rozwojem asortymentu znakomitych jakościowo marek własnych.


Grupa POLOmarket to największa polska sieć supermarketów. Tworzą ją spółki detaliczne prowadzące sklepy, a także spółka logistyczna dysponująca trzema centrami logistycznymi. Firma rozpoczynała działalność w 1997 roku z 27-mioma sklepami. Dziś jest to już ponad 280 nowoczesnych placówek na terenie całej Polski, z obrotem w wysokości 2,7 mld złotych za ostatnie 12 miesięcy. Sklepy sieci POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln Klientów. Obecnie POLOmarket daje zatrudnienie 5 500 osobom.

Źródło: Materiały prasowe Grupy POLOmarket

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.