POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku
POLOmarket - największa polska sieć supermarketów i laureat Godła „Teraz Polska” obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Sieć liczy obecnie ponad 280 nowoczesnych placówek handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski, trzy kompleksowe centra logistyczne i zatrudnia 5500 pracowników. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć osiągnęła obrót w wysokości 2,7 mld zł netto. Sklepy POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln klientów. To dla nich właśnie sieć nieustanie się rozwija zgodnie z niezmiennie aktualną od 25 lat misją: Być ulubionym polskim supermarketem. Mieć ulubiony personel. Dostarczać przyjemności w postaci zawsze świeżych produktów!
Początki
POLOmarket to jedna z niewielu ogólnopolskich sieci detalicznych, które oparte są wyłącznie o polski kapitał. Historia zaczyna się w 1997 roku, kiedy to pięciu właścicieli 27 sklepów spożywczych z Inowrocławia, Torunia, Świecia, Płocka i Konina postanawia połączyć siły i kapitały, aby stworzyć ogólnopolską sieć supermarketów. W ciągu 25 lat POLOmarket dynamicznie się rozwijał, zdobywając miliony wiernych Klientów i opierając się rosnącej konkurencji. Dziś sieć liczy ponad 280 placówek w całej Polsce, co czyni ją obecnie największą polską siecią supermarketów w kraju.
Sklepy POLOmarket dziś
POLOmarket regularnie otwiera nowe sklepy i modernizuje już funkcjonujące obiekty w oparciu o najwyższe standardy. Dzięki temu Klienci otrzymują do dyspozycji przestronne sale sprzedaży z szerokimi alejami zakupowymi. W związku z długoterminową strategią konsekwentnego ograniczania śladu węglowego, nowe placówki są wyposażone w lady chłodnicze z odzyskiem ciepła, instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz nowoczesny i zaprojektowany dla indywidualnych potrzeb sieci, system zarządzania BMS. Sklepy oświetlane są zewnętrznie i wewnętrznie przy wykorzystaniu nowoczesnych i energooszczędnych systemów LED. Przed sklepem na Klientów czekają także przestronne parkingi.
W zakresie asortymentu, większość artykułów z oferty sklepów POLOmarket dostarczają polscy producenci, rolnicy, hodowcy i sadownicy. Sieć od wielu lat konsekwentnie inwestuje w rozwój marki własnej jako narzędzia do budowania przewagi konkurencyjnej. Produkty marek własnych są dostępne w POLOmarkecie we wszystkich kategoriach asortymentowych, także w kategoriach produktów świeżych, stanowiąc już blisko 1/3 wszystkich dostępnych artykułów z oferty. Dzięki temu sieci udaje się skutecznie budować atrakcyjną dla Klienta ofertę, gdzie w parze z najwyższą jakością produktu idzie także korzystna cena.
Program lojalnościowy
W roku 2016 sieć uruchomiła program lojalnościowy „POLOkarta”, który był wówczas jednym z pierwszych tego typu rozwiązań wdrożonych na polskim rynku supermarketów. Co ważne, program „POLOkarta” od początku funkcjonowania skierowany był do wszystkich Klientów, a przystąpienie do niego zostało maksymalnie ułatwione, m.in. dzięki unikalnemu i wygodnemu sposobowi rejestracji kart w oparciu o terminale płatnicze. W 2019 sieć wprowadziła wirtualne POLOkarty wraz z wdrożeniem aplikacji mobilnej na smartfony. Dziś, po 6 latach od uruchomienia programu, niemal połowa Klientów POLOmarketu używa już POLOkarty wirtualnej lub tradycyjnej, mając co tydzień dostęp do dedykowanej oferty promocyjnej. Klienci szybko docenili także korzyści płynące z posługiwania się wirtualną POLOkartą: przede wszystkim wygodę oraz dostęp do kompleksowej informacji nt. oferty w jednym miejscu.
Usługi online
Pod koniec sierpnia 2019 roku sieć uruchomiła aplikację mobilną: POLOmarket – mój ulubiony. Aplikacja jest dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach Google Play i App Store. W kwietniu 2020 roku POLOmarket rozszerzył ją o usługę „click & collect” z możliwością zamawiania przez aplikację produktów ze wszystkich kategorii asortymentowych, w tym także z kategorii produktów świeżych, z odbiorem w każdym sklepie sieci. Dodatkowo, dla wygody Klientów funkcjonalność aplikacji została w 2020 rozszerzona o możliwość zapłaty za zakupy bezpośrednio w telefonie. Następnie w maju 2021 roku POLOmarket wprowadził sprzedaż również do kanału „desktop”, z możliwością dowozu zakupów do domu w wybranych miastach.
Odpowiedzialność społeczna
Nieodłącznym elementem strategii POLOmarketu jest zrównoważony rozwój i troska o ochronę środowiska naturalnego. Działania mające na celu ograniczenie śladu węglowego prowadzone są we wszystkich obszarach działalności, także w transporcie i logistyce, gdzie sieć nie tylko stale inwestuje we własną flotę, ale również uruchomiła trzecie, nowoczesne centrum logistyczne, aby zoptymalizować i skrócić trasy dostaw.
Ponadto od początku tego roku POLOmarket, jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, zrezygnował z dostarczania gazetek promocyjnych do skrzynek pocztowych. Ograniczenie zużycia papieru, a także skuteczny odzysk makulatury dzięki nowoczesnym prasom zainstalowanym w sklepach, pozwala ratować blisko 100 tysięcy drzew w skali roku, co daje powierzchnię lasu równą niemal 50 boiskom piłkarskim.
Od początku swojej działalności sieć angażuje się również w promocję i rozwój lokalnych inicjatyw kulturalnych i sportowych. Przykładem jest wspieranie kobiecej piłki nożnej sponsorując klub Medyk POLOmarket Konin – jedną z najbardziej utytułowanych w tej dyscyplinie drużyn w Polsce.
Pandemia Covid-19 oraz konflikt zbrojny na Ukrainie
Wraz z ogłoszeniem stanu epidemii Covid-19 na terenie całego kraju, sieć jako jedna z pierwszych wprowadziła dodatkowe nadzwyczajne środki ochrony przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa dla swoich Pracowników oraz Klientów, przy stałym, bieżącym monitorowaniu sytuacji i wdrażaniu wszystkich zaleceń służb sanitarno-epidemiologicznych. Jednocześnie w pierwszych miesiącach pandemii POLOmarket wspomagał szpitale, dostarczając m.in. 10 tysięcy przyłbic, a także środki spożywcze i higieniczne dla pracowników służby zdrowia.
W dobie, gdy bezpieczne i wygodne zakupy stały się priorytetem, POLOmarket w rekordowo szybkim czasie wdrożył w aplikacji mobilnej usługę click&collect, dzięki której Klienci mogli zamawiać zakupy przez telefon z odbiorem w sklepie.
Rok jubileuszowy sieci POLOmarket to niestety czas wybuchu wojny w Ukrainie. Po raz kolejny organizacja stanęła na wysokości zadania. Firma, jak i jej pracownicy natychmiast aktywnie włączyli się w pomoc obywatelom Ukrainy, przekazując tony produktów organizacjom pomocowym. Natomiast dzięki zaangażowaniu naszych Klientów sieć mogła przekazać ponad pół miliona złotych na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Fundacji Polsat.
Wyróżnienia
W ostatnich latach sieć otrzymała kilka prestiżowych wyróżnień. Trzykrotnie z rzędu w latach 2018–2020 POLOmarket otrzymał godło promocyjne „Teraz Polska” – dwukrotnie w kategorii produktowej (za produkty nabiałowe marki Mleczna Polana) oraz w kategorii usługi. Program „POLOkarta” otrzymał nagrodę „Innowacje w handlu” podczas Retail Show 2017 za unikalny sposób rejestracji przy użyciu terminali płatniczych. Aplikacja z POLOkartą dwukrotnie znalazła się natomiast w finale Mobile Trends Awards (w 2020 i 2021 roku), a w roku ubiegłym została nagrodzona w kategorii „Best adaptation to new digital reality”. Ponadto sieć została wyróżniona prestiżowymi tytułami „Dobry Pracodawca”, „Złoty Płatnik”, a poszczególne sklepy sieci zdobywały tytuły „Market Roku”.
Perspektywy
POLOmarket konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju, zakładającą przede wszystkim otwarcia kolejnych nowych marketów w oparciu o swój wypracowany i sprawdzony koncept. Dlatego stale poszukuje lokalizacji pod nowe inwestycje. Sieć kontynuuje również proces transformacji cyfrowej i optymalizacji procesów, czego przykładem jest aktualnie wdrażany nowy system informatyczny SAP S/4 HANA. Rozwiązanie to jest uznawane za najnowocześniejszy i najlepszy na świecie system optymalizujący pracę i zarządzanie dla dużych firm. Jest to pierwsze wdrożenie w Polsce w tak szerokim zakresie.
Sieć kontynuuje proces transformacji cyfrowej we wszystkich obszarach swojej działalności, m.in. rozwijając swoją aplikację, jak i e-commerce, a przede wszystkim nieustannie pracuje nad rozwojem asortymentu znakomitych jakościowo marek własnych.
Grupa POLOmarket to największa polska sieć supermarketów. Tworzą ją spółki detaliczne prowadzące sklepy, a także spółka logistyczna dysponująca trzema centrami logistycznymi. Firma rozpoczynała działalność w 1997 roku z 27-mioma sklepami. Dziś jest to już ponad 280 nowoczesnych placówek na terenie całej Polski, z obrotem w wysokości 2,7 mld złotych za ostatnie 12 miesięcy. Sklepy sieci POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln Klientów. Obecnie POLOmarket daje zatrudnienie 5 500 osobom.
Źródło: Materiały prasowe Grupy POLOmarket