Polska aplikacja promuje misję na Marsa
Aplikacja mobilna Mission to Mars firmy Immersion prezentuje w interaktywny sposób różne elementy misji łazika Perseverance i powierzchni Marsa. Polacy opracowali ją dla amerykańskiego kanału Smithsonian Channel korzystając z materiałów NASA. Warszawska spółka Immersion zajmuje się od 2014 r. wydawaniem różnych produktów związanych z rzeczywistością rozszerzoną.
Aplikacja Mission to Mars AR korzysta z technologii rzeczywistości rozszerzonej, która łączy świat realny z komputerowo generowanymi obrazami. Taka technologia jest przydatna w różnych dziedzinach, np. w lotnictwie, medycynie, a także w muzeach albo grach komputerowych. Bezpłatna polska aplikacja prezentuje w interaktywny sposób różne elementy misji Perseverance, takie jak start, lądowanie, eksplorację powierzchni Marsa. Uwzględniono także wizję przyszłej kolonizacji Czerwonej Planety. Przy pomocy tej techniki można też wirtualnie umieścić najnowszego łazika marsjańskiego NASA na przykład na parkingu pod blokiem albo w naszym garażu.
- Prace nad konceptem rozpoczęły się we wrześniu, co dało nam bardzo mało czasu jak na przedsięwzięcie, którego się podjęliśmy. To drugi projekt, który robimy we współpracy ze Smithsonian Channel - opowiada o powstawaniu aplikacji Bartosz Rosłoński, członek zarządu Immersion. I dodaje: - Każdy z elementów aplikacji był konsultowany z NASA oraz ze Smithsonian Institute – państwową organizacją ze Stanów Zjednoczonych zrzeszającą najbardziej rozpoznawalne muzea na świecie, w tym National Air and Space Museum w Waszyngtonie.
Aplikacja mobilna dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play i AppStore.
Źródło PAP Nauka w Polsce, Immersion
REKLAMA