Rzemieślnicze buty od AKARDO z Wadowic
AKARDO od 2013 roku oferuje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic poprzez platformę e-commerce. Spółka zapowiedziała ekspansję zagraniczną i stworzenie nowej międzynarodowej marki premium o nazwie Haka Shoes. Na ten cel planuje pozyskać finansowanie za pomocą crowdfundingu.
Wychowałem się w rodzinie z szewskimi tradycjami. Mój ojciec związany jest z branżą obuwniczą od 30 lat. Poświęcił temu całe swoje życie zawodowe, rozpalając i we mnie miłość do butów. Miałem okazję obserwować rynek obuwniczy od najmłodszych lat. Dość szybko zauważyłem, że małe zakłady szewskie tracą perspektywę na rozwój. Wielu fachowców, wykształconych szewców nie potrafiło znaleźć rynków zbytu. Mimo imponujących umiejętności rzemieślniczych i długoletniego doświadczenia szewcy zmieniali branże. Postanowiłem połączyć miłość do butów z pasją do sprzedaży internetowej. Tak w 2013 roku powstała nowa marka obuwnicza dostępna wyłącznie online. – opisuje powstanie firmy jej założyciel Adam Kubarski
Nieprzerwanie od momentu powstania spółka stale odnotowuje wzrost zamówień. W 2020 roku AKARDO zrealizowało ponad 13 000 zamówień na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł. W regularnej ofercie znajduje się 650 modeli obuwia damskiego, męskiego i dziecięcego. Jak podaje Crowdway, aż 22% klientów AKARDO dokonało przynajmniej drugiego zakupu, a blisko 8% skorzystało z oferty sklepu minimum 3 razy. Współpracujący z AKARDO szewcy dotychczas wyprodukowali ręcznie już 55 000 par butów.
Mamy ogromny szacunek do rzemieślnictwa. Wierzymy, że w dobie masowej produkcji, małe zakłady mogą przeżywać swój renesans. Dzięki połączeniu naszej pasji do butów i sprzedaży internetowej możesz zamówić ręcznie wykonane, skórzane obuwie wysokiej jakości za rozsądną cenę. Wybierając buty od AKARDO masz pewność, że wspierasz małe, rodzinne firmy rzemieślnicze, otrzymujesz towar najwyższej jakości i nie przepłacasz. – deklaruje na stronie internetowej założyciel Akardo Adam Kubarski
Plany AKARDO zakładają międzynarodową ekspansję rozpoczynając od Czech i Słowacji. Aby tego dokonać, spółka poszukuje inwestorów na platformie Crowdway. W ubiegłym roku wiosną przedsiębiorstwo odniosło tam sukces. Podczas pierwszej kampanii ponad 500 inwestorów kupiło 111 111 oferowanych akcji o łącznej wartości 999 999 zł. Tym razem, AKARDO celuje w emisję o wartości 1,68 mln złotych. Obecne działania są elementem drogi, która ma doprowadzić spółkę na NewConnect. Debiut na giełdzie zaplanowany jest na 2022.
AKARDO stworzyło także markę premium Haka Shoes, która obecnie posiada 8 klasycznych modeli, szytych rzadko spotykaną w Polsce metodą blake. Debiut nowej marki jest planowany na koniec kwietnia 2021 roku. Produkty Haka Shoes będą dostępne na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie.
W wyniku pandemii sprzedaż online rośnie, a rynek e-commerce poszybował w górę. Szacuje się, że w 2022 roku wartość rynku modowego w Polsce może wynosić nawet 43 mld zł. Co ciekawe, to właśnie buty zdaniem Polaków są jednym z najważniejszych elementów ubioru. Prawie 40 % z nas zwraca uwagę na tę część garderoby, kompletując ubranie – wynika z danych KPMG.
Źródło: Crowdway, Dla Handlu, Akardo
REKLAMA