FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Bądźmy dumni z polskiej wódki!

Bądźmy dumni z polskiej wódki!

14 września 2015

Marka kraju jest postrzegana przez znakomitą większość ludzi poprzez proste skojarzenia z najbardziej charakterystycznymi dla niego cechami. Mamy tendencję do myślenia poprzez symbole – to one budzą nasze emocje, działają na naszą wyobraźnię. Przykładów oczywiście jest wiele – Włochy to dobra kuchnia i moda, Niemcy – dobre samochody i nowoczesny przemysł, Japonia – najnowocześniejsze rozwiązania elektroniczne i technologiczne. Wiele państw jest kojarzonych głównie przez pryzmat pojedynczych produktów, że wspomnę chociażby fińską Nokię czy duńskie klocki Lego. Wiele państw wreszcie za swe promocyjne produkty uważa alkohole i właśnie alkohole są pierwszym skojarzeniem dla danego kraju. I nie powinniśmy się tego wstydzić. Bo czy Czesi nie są dumni ze swojego piwa, Szkoci z whisky, a Francuzi z wina? Bądźmy zatem dumni z polskiej wódki!

Opinia, zgodnie z którą wódka to produkt niegodny tego, by być wizytówką Polski na arenie międzynarodowej, jest zarówno śmieszna, jak i szkodliwa. To raczej kompleksy tych, którym wódka kojarzy się ze stylem picia z epoki PRL. Tymczasem polska wódka jest powodem do dumy – w końcu to nasz najbardziej charakterystyczny produkt, znany i ceniony na świecie. 

Powód do dumy mają nie tylko producenci i dystrybutorzy, ale też ci, którym promocja i budowanie wizerunku Polski za granicą leżą na sercu i w głowie. Polska wódka jest wszak jedyną polską marką globalną, znaną na wszystkich kontynentach. Od ponad 2 lat posiada swoją definicję oraz oznaczenie geograficzne. 

Oczywiście promocja polskiej tradycji jest ważna, ale nie zapominajmy o aspekcie ekonomicznym. Z jednej strony polska wódka jest znakomitym nośnikiem Marki Polska, z drugiej – generuje znaczące wpływy dla polskiej gospodarki. Pamiętajmy, że Polska jest pierwszym producentem wódki w UE i czwartym na świecie. 

Ponad 90% polskiego przemysłu spirytusowego stanowi produkcja i dystrybucja wódek, a podatek akcyzowy i VAT gwarantuje rocznie miliardowe wpływy do budżetu państwa. 

Wódka to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich towarów eksportowych na świecie. Ta popularność polskiej wódki w świecie to jest, oczywiście, wypadkowa uznania dla wielu polskich marek, takich jak Wyborowa, Żubrówka, Belvedere, Chopin czy - szczególnie przed wojną - Baczewski. Polskie wódki cieszą się uznaniem ze względu na doskonałą jakość, która wynika z wysokiej klasy surowców oraz wielowiekowej tradycji produkcji. 

Czytaj całość

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.