
Samorząd, biznes, media – gdzie tkwi siła współpracy
23 września w Lubelskim Centrum Konferencyjnym odbył się kongres „Sport, Biznes, Samorząd”, zorganizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Była to doskonała okazja do prezentacji siły lubelskiego sportu: sportowców i klubów sportowych mających siedziby na terenie województwa lubelskiego, którzy odnoszą spektakularne sukcesy w rozgrywkach krajowych i międzynarodowych.
Podczas Kongresu odbyły się liczne debaty i panele dyskusyjne.Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” Krzysztof Przybył wziął udział w debacie „Siła współpracy: samorząd, biznes i media w rozwoju sportu”, moderowanej przez Aldonę Marciniak.
Wśród dyskutantów byli także: Julia Szeremeta (pięściarka, wicemistrzyni olimpijska i wicemistrzyni świata); Jarosław Stawiarski (marszałek Województwa Lubelskiego); Piotr Pilch (wicemarszałek Województwa Podkarpackiego); Wiesław Kozieł (wiceprezes Polskiej Ligi Siatkówki S.A.); Radosław Piesiewicz (prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego); Jacek Wysokiński (prezes LUK Wysokiński Sp.k).
Debata pokazała jak ważna jest synergia środowisk sportowych, samorządowych i biznesowych dla wzajemnego rozwoju.
Poniżej kilka tez wygłoszonych w dyskusji przez Krzysztofa Przybyła.
Godło „Teraz Polska” to symbol jakości i patriotyzmu gospodarczego
To znak przyznawany polskim firmom za wysokiej jakości produkty i usługi, ale również symbol innowacyjności polskiego biznesu. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli promocyjnych w Polsce, funkcjonujących nie tylko w obszarze biznesu, ale także w sferze nauki, kultury, samorządów oraz sportu.
Godłem „Teraz Polska” wyróżniono wiele ważnych imprez i programów sportowych, jak choćby najstarszy wyścig kolarski w Polsce Tour de Pologne, organizowany przez Czesława Langa i Lang Team. Ten narodowy tour jest doskonałym dowodem na to, że dzięki współpracy samorządów, lokalnego biznesu i mediów można stworzyć produkt, który w wyjątkowy sposób promuję Polskę na świecie.
Dostrzegamy także sport amatorski i młodzieżowy, jako przejaw odpowiedzialności społecznej i sposobu działania na rzecz społeczności lokalnej. Takim przykładem są skierowane do młodzieży Czwartki Lekkoatletyczne, koordynowane przez legendarnego mistrza sprintu Mariana Woronina, oraz program Trzymaj Formę, realizowany w szkołach podstawowych przez Polską Federację Producentów Żywności oraz Główny Inspektorat Sanitarny.
W oczywisty sposób doceniamy także profesjonalistów, co mogą potwierdzać wyróżnienia dla Profesjonalnej Ligi Piłki Siatkowej S.A. (PLS) (w 2011) oraz Polskiego Związku Piłki Siatkowej (PZPS) (w 2024). Nagroda „Teraz Polska” jest dowodem, że polska siatkówka utrzymuje najwyższe standardy i jest synonimem jakości. Umacnia to pozycję polskiej siatkówki jako silnego i wiarygodnego brandu na rynku krajowym i międzynarodowym.
Tytuł „Wybitny Polak”, przyznawany osobistościom od 2010 roku przez Kapitułę Godła „Teraz Polska”, otrzymali wybitni sportowcy: Adam Małysz, Kamil Stoch, Marcin Gortat oraz Iga Świątek.
Relacje pomiędzy sportem a biznesem powinny być budowane na zaufaniu i wspólnych wartościach
Nie jest tajemnicą, że najlepsza współpraca to ta, oparta na silnych korzeniach. Ważne są wspólne cele i wartości pomiędzy sponsorem, sportowcem oraz kibicami, którzy nie powinni być tylko „odbiorcami” przekazu marketingowego, ale aktywnymi uczestnikami relacji sponsor-sport-kibic. Dlatego warto budować stałą obecność marki w życiu drużyny, unikając okolicznościowego zaangażowania. Dla kibiców ważna jest również świadomość, że sponsor angażuje się w działania dla miejscowej społeczności.
Idea wyrażona w Programie Promocyjnym „Teraz Polska” jest potwierdzeniem siły długoletniej współpracy biznesu, samorządów i mediów. To dzięki mediom od ponad 30. lat jesteśmy obecni w świadomości Polaków. Samorządy są dla nas kluczowym partnerem w wielu inicjatywach. Lubelszczyzna, Podkarpacie, Śląsk, Małopolska, Kujawy, Wielkopolska, Mazowsze czy Dolny Śląsk to przykłady regionów, w których rozwijamy owocną współpracę. Bez polskiego biznesu nie byłoby sportu. Nie byłoby również proramu „Teraz Polska”, który dla 90% konsumentów w Polsce jest wyznacznikiem wysokiej jakości i polskiego pochodzenia. Samorządy, biznes i media to trwałe fundamenty dla rozwoju nie tylko sportu, ale i wielu innych inicjatyw.