FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Krzysztof Przybył podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, fot. K.Przybył
Krzysztof Przybył podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, fot. K.Przybył

„Teraz Polska” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu

5 września 2025

Jesienny sezon kongresowy czas zacząć – i tradycyjnie zaczął się od Forum Ekonomicznego w Karpaczu. W tym roku z aktywnym zaznaczeniem obecności Fundacji „Teraz Polska”: podczas wydarzenia nie tylko miałem przyjemność wziąć udział w debacie poświęconej wartości marek, lecz również wręczyć tytuły „Promotor Polski” wybitnym osobom z Dolnego Śląska.

Marka ma kluczowe znaczenie przy wyborach konsumentów

W debacie „Marka jako wartość: jak budować silne i autentyczne marki w erze cyfrowej” wzięli udział również: Anna Kamińska z Zarządu Grupy PSB Handel S.A.; Andrzej Stec, Redaktor Naczelny Bankier.pl; Michał Fertała z Zarządu Lidl Polska; prof. Clemens Renker, HS Zittau/Görlitz; Radosław Groblewski, Prezes Zarządu WARS S.A. Spotkanie moderowała Daria Widerowska z Brandnew i Neurostrategia.pl.

Na początek kilka liczb:  w 2025 roku wartość największych światowych marek wzrosła o 10% rok do roku, znacznie przewyższając globalny wzrost gospodarczy wynoszący 3%. Ta istotna dysproporcja podkreśla fundamentalną zmianę w gospodarce światowej – marki stały się najcenniejszymi aktywami przedsiębiorstw. Z badań wynika, że 81% konsumentów zanim dokona zakupu, musi mieć zaufanie do marki, a 87% jest skłonnych płacić więcej za produkty marek, którym ufają.

I tu dochodzimy do Godła „Teraz Polska”, które od ponad trzech dekad pełni w oczach przeważającej większości (90%) polskich konsumentów rolę gwaranta jakości produktów i usług, oznaczonych tym biało-czerwonym logiem. Z cyklicznie prowadzonych badań wynika, iż Polacy wybierają produkty i usługi nagrodzone Godłem, kojarząc je ze stabilną jakością (82,2% respondentów), uznając je za rozpoznawalne (84,8%) oraz przypisując im krajowe pochodzenie (87,5%).

Jak budować rozpoznawalność polskiej jakości na świecie?

Natomiast w dzisiejszych czasach wyzwaniem jest budowanie rozpoznawalności rodzimych marek w skali globalnej. Niestety, polskie firmy często przyjmują świadomą strategię podwykonawcy dla zagranicznych brandów, zamiast rozwijać własne marki międzynarodowe. To „syndrom niewidzialnej Polski” – nasze produkty są świetne, ale bez polskiej tożsamości. Dobry przykład to sektor meblarski - Polska odpowiada za 4% globalnej produkcji mebli, ale czy ktoś za granicą kojarzy pojęcie „polskie meble” i zna ich wysoką jakość?

Żeby to zmienić, należy wykorzystywać współczesne narzędzia i kanały komunikacji pamiętając, że w erze transformacji cyfrowej ulegają one radykalnej ewolucji, natomiast fundamentalne zasady budowania marki pozostają niezmienne.

Promotorzy Polski z Dolnego Śląska – literatura i sport

Drugiego dnia Forum, 3 września, miałem zaszczyt wręczać wyróżnienia „Promotor Polski” dla wybitnych osobistości związanych z regionem dolnośląskim. To pierwsza edycja nagrody dla Promotorów z Dolnego Śląska. W uroczystej ceremonii uczestniczyli również: Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia oraz Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego (i patron główny Forum Ekonomicznego).

Laureatami zostali: pochodzący z Wrocławia wybitny pisarz Marek Krajewski, twórca cykli powieści kryminalnych o Eberhardzie Mocku i komisarzu Edwardzie Popielskim – tłumaczonych również na kilkanaście języków obcych – a także reprezentant Polski w piłce nożnej, jeden z najbardziej rozpoznawalnych (także poza Polską) piłkarzy ostatnich lat Piotr Zieliński.

Laureatom gratuluję i mam nadzieję, że przy okazji następnych edycji Forum Ekonomicznego odbędą się kolejne takie ceremonie – bowiem dolnośląskich osobistości, którzy swoimi sukcesami i talentem budują Markę Polska, jest naprawdę sporo!

 

Źródło Salon24.pl, blog Krzysztofa Przybyła, prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego

karta dół laureaci 2025

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego 

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 252
a.siedlinska@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.