FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Budować markę, a nie gasić pożary!

Budować markę, a nie gasić pożary!

19 lutego 2018

Krzysztof Przybył

Kilka dni temu „Dziennik” doniósł, że w Kancelarii Premiera ma powstać zespół szybkiego reagowania, który będzie aktywny w przypadku kryzysów wizerunkowych. To oczywiście pokłosie sprawy nowelizacji ustawy o IPN. Jednocześnie jest to świetna odpowiedź na pytanie, dlaczego państwo polskie nie jest w stanie zmierzyć się z budową Marki Polska w różnych jej wymiarach.

Żaden zespół szybkiego reagowania nie byłby potrzebny, gdyby istniał jeden ośrodek koordynujący politykę wizerunkową naszego kraju. Bo choć obszary są bardzo różne, od gospodarki po historię, to polityka w zakresie budowy i umacniania Marki Polska musi być jedna. Od niemal trzydziestu lat decydenci hołdują zasadzie, że każdy dokłada własną cegiełkę do budowy tej marki we własnym zakresie. I tak, zamiast solidnego gmachu, mamy koślawy murek. Bo nawet jeżeli robotnicy trafiają się nie najgorsi, to nie ma majstra, który nadzorowałby cały proces i efekt końcowy takiej budowy.

Kiedy powstawała Polska Fundacja Narodowa, wydawało się, że wreszcie pojawiła się instytucja, która skoordynuje politykę wizerunkową. Nadzieje te były tym bardziej realne, że Fundacja została wyposażona w potężny budżet. Cóż – dziś mogę mieć tylko tę pociechę, iż nie jestem jedynym rozczarowanym. 

Międzynarodowa awantura, która wybuchła po uchwaleniu przez Sejm zmian w ustawie o IPN, może przynieść jeden pozytywny skutek. Jest ona zimnym prysznicem na głowy decydentów, co zresztą sami przyznają. Byliśmy zadowoleni z naszej narracji historycznej, ale nic w tym dziwnego. Kierowaliśmy ją głównie do już przekonanych, czyli Polaków. Jasne, polskie społeczeństwo, w szczególności najmłodsze pokolenie, winno być edukowane w zakresie wiedzy o meandrach XX wieku. Ale to nie w polskich mediach pojawiają się brednie o polskich obozach śmierci czy stwierdzenia, że Polacy rywalizowali z Niemcami w zabójstwach żydowskich współobywateli. Same maile wysyłane przez ambasady i Redutę Dobrego Imienia to działanie ważne, ale reaktywne i niewystarczające. A na działania zapobiegawcze, długofalowe, nie ma pomysłu.

Czytaj całość

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.