Debata: Okrągły stół promocji Polski
Debata: Okrągły stół promocji Polski
O tym, dlaczego budowanie silnej marki narodowej i jej promocja w świecie, powinno być zadaniem priorytetowym, można będzie posłuchać podczas debaty "Okrągły stół promocji Polski". Spotkanie odbędzie się 25 kwietnia br. na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Wydarzenie jest organizowane przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" oraz THINKTANK w ramach projektu "Globalna Firma: strategie wspierania ekspansji zagranicznej polskich firm".
Tematem spotkania będzie aktualny stan budowy marki Polska i jej promocji w świecie oraz próba wytyczenia wizji promocji Polski w świecie w perspektywie do roku 2020, ze wskazaniem płaszczyzn współpracy pomiędzy instytucjami odpowiedzialnymi za promocję naszego kraju.
Debacie przyświecają zatem dwa cele.
Po pierwsze, jest nim podsumowanie działań promocyjnych Polski w ostatnich latach, ze szczególnym uwzględnieniem przedsięwzięć zrealizowanych w kończącym się okresie programowania środków UE 2007-2013 oraz dużą uwagą poświęconą ostatniemu rokowi (w tym UEFA EURO 2012).
Drugim celem jest próba wyznaczenia priorytetów strategicznych marketingu narodowego Polski w perspektywie do roku 2020: wskazania kierunków i obszarów promowania marki Polski, roli promocji naszego kraju w ogólnej koncepcji rozwoju kraju oraz planowanych flagowych przedsięwzięć promocyjnych, które będą mogły skorzystać ze środków z nowej perspektywie finansowej UE.
Wymiar strategiczny promocji Polski powinien uwzględniać fakt, że współcześnie najsilniejsze marki krajów (takiej jak USA, Niemcy, Japonia, kraje skandynawskie) swoją moc budują głównie w oparciu o wymiar gospodarczy marki i jego wzmocnienie na innych polach: dyplomacji publicznej, turystyki, kultury, nauki i sportu. Polska chcąc wypromować swoją markę narodową powinna z jednej strony umacniać swoje znaczenie ekonomiczne i polityczne Europie, ale z drugiej strony, dostrzegać, że rola Europy w świecie ulega przeobrażeniu - Europa szuka swojej drogi. Jednym ze scenariuszy przyszłości jest to, że Europa gospodarczo i politycznie straci na znaczeniu. Dlatego Polska powinna przemyśleć swoje pozycjonowanie w Europie i na świecie, znaleźć drogę aby wizerunkowo i promocyjnie "uciec do przodu" do 2020 r., wyznaczyć swoją unikalną rolę do odegrania w jej rozwoju. Na wymiar strategiczny nakłada się również wymiar finansowy w postaci nowej perspektywy finansowania UE 2014-2020, z której część środków, będzie dedykowanych na kreowanie projektów i produktów o charakterze promocyjnym i „marko-twórczym” dla Polski.
POBIERZ PROGRAM
REJESTRACJA TUTAJ