Konkurs pełen innowacji
Ogłoszono nominowanych w XXIX edycji Konkursu „Teraz Polska”. 55 produktów, usług, innowacji i gmin zdobyło nominacje w tegorocznej edycji Konkursu „Teraz Polska”. Lista nominowanych to doskonała wizytówka krajowej gospodarki – są wśród nich zaskakujące innowacje, ale również przykłady produktów tradycyjnych, których wyróżnikiem jest wysoka jakość.
25 kwietnia o godz. 15.00 w Hotelu Gromada ogłoszono nominowanych w XXIX edycji Konkursu „Teraz Polska”. Do tegorocznej edycji wpłynęło blisko 100 zgłoszeń, z których 55 zdobyło uznanie Branżowych Komisji Ekspertów i nominacje do Godła „Teraz Polska”. W gronie tegorocznych nominowanych znalazło się 36 produktów, 11 usług, 6 innowacji i 2 gminy. Wyniki prac komisji eksperckich dowodzą wysokiego poziomu zgłoszeń – blisko 40% przedsiębiorstw uzyskało podczas oceny jakości wynik 900 lub więcej punktów (na 1000 możliwych).
– Można powiedzieć, że to edycja pełna innowacji – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”. – W każdej z kategorii konkursowych bardzo silnie reprezentowane są nowoczesne branże i wręcz rewolucyjne wdrożenia, wystarczy choćby wymienić diagnostykę genetyczną, system do symulacji w echokardiografii przezprzełykowej, metodę przedeksploatacyjnego odmetanowania pokładów węgla czy sztuczny układ pokarmowy. Nie mniej ważne są branże bardziej tradycyjne, wszak na świecie coraz mocniej docenia się dobra wykonywane od pokoleń, według dawnych receptur, których znakiem rozpoznawczym jest wysoka jakość. To również jest polska specjalność, a nominacje to swoista mapa takich produktów i usług – dodaje.
Konkurs „Teraz Polska” istnieje niemal 30 lat. I wciąż jest najlepszym narzędziem, dzięki któremu z gąszczu produktów konsumenci mogą wybrać cechujące się najwyższą jakością. W Konkursie wyłaniane są produkty i usługi, które reprezentują wysoki poziom pod względem wytwarzania i użytkowania. Godło „Teraz Polska” pozwala wybierać najlepiej i konsumenci mają tego świadomość. Po fascynacji w latach 90. i na początku XXI w. globalnymi markami i produktami z Zachodu nastał czas większego doceniania tego, co lokalne i bliskie. Obecnie znaczenie trendu określanego mianem patriotyzmu konsumenckiego stale rośnie. I nie chodzi tylko o modę. – Wybór produktów krajowych (w tych branżach, w których jest to możliwe i uzasadnione dla konsumenta) jest wynikiem wzrostu świadomości ekonomicznej społeczeństwa oraz etapu, na jakim znalazły się przedsiębiorstwa wytwarzające polskie produkty. Wiele z nich dopracowało jakość rozwijanych przez lata wyrobów. Wybór tego, co krajowe, stał się nie tylko modą, ale zyskał również inne uzasadnienia. Konsumenci uważają, że warto postawić na polską jakość, a Godło „Teraz Polska” jest dla nich czytelnym znakiem umożliwiającym orientację na rynku – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która organizuje Konkurs „Teraz Polska”.
Laureatów Konkursu poznamy 3 czerwca podczas uroczystej Gali „Teraz Polska” w Teatrze Wielkim w Warszawie.