FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Jak współcześnie wołać – Polska!

Jak współcześnie wołać – Polska!

12 listopada 2012

Na to pytanie jest wiele odpowiedzi. Przedstawiamy niektóre poglądy uczestników debaty podczas seminarium „Współczesny patriotyzm w wymiarze społecznym i gospodarczym”, które zorganizowała w kwietniu tego roku Fundacja Polskiego Programu Promocyjnego „Teraz Polska” wspólnie z Instytutem Nauk Ekonomicznych PAN.

Prof. Michał Kleiber, prezes PAN: „Patriotyzm to rzetelna działalność na rzecz rozwoju kraju, bez wielkich deklaracji, ale w przekonaniu, że to dzisiejszy wysiłek każdego z nas buduje Polskę”

Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego: „Naszą nadzieją jest, że Powstanie Warszawskie to ostatnie powstanie zbrojne. Zróbmy wszystko, aby młodzi ludzie nie musieli już nigdzie – ani an ulicach Warszawy, ani w zaśmieconym lasku pod Siedlcami – oddawać życia”

Prof. Marek Rocki, SGH: „W wymiarze gospodarczym patriotyzmem jest też kupowanie polskich produktów, jak choćby tych, które promuje Godło „Teraz Polska”

Prof. Andrzej Rychard, PAN: „ Nowoczesny patriotyzm to postawa zależna od stosunku do całej instytucjonalnej struktury państwa. Kiedy obywatele swojemu państwu nie ufają, a często dzieje się to z wzajemnością, wówczas nie ma miejsca na patriotyzm nowoczesny, łączący identyfikację w skali mikro z identyfikacją i poczuciem wspólnoty w skali makro.”

O. dr Maciej Zięba, filozof i teolog: „Patriotyzm jest formą miłości do ludzi, najlepiej jeżeli nie jest to miłość zdeformowana. W takich czasach jak obecne, najbardziej potrzebujemy patriotyzmu otwartego i cichego”

Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes ZBP: „Patriotyzmem nazwałbym dzisiaj dogłębne poznawanie naszej przeszłości, rozumienie teraźniejszości i odpowiedzialność za przyszłość naszej wspólnoty – tej lokalnej, krajowej, i tej szerszej, europejskiej”

Krzysztof Turowski, dziennikarz: „Trzeba budować chęć bycia dumnym z siebie. Zbyt często wstydzimy się niepotrzebnie”

Małgorzata Zakrzewska, Kampania Rock Niepodległości: „O nowoczesnym patriotyzmie mówić nie można bez młodych. Pytamy jak uczyć patriotyzmu. Uczmy ekologii, kultury, języka. Uczmy, że działalność społeczna, np. oddawanie krwi, czy pomoc słabszym to też patriotyzm”

Z przebiegiem całego seminarium można zapoznać się w artykule „Jak nowocześnie wołać Polska!”, który ukazał się w Magazynie Teraz Polska Nr 1. Do pobrania tutaj
 

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.