FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Komu tanie leki?

Komu tanie leki?

7 listopada 2016

Krzysztof Przybył

Nie zazdroszczę rządowi i posłom, którzy muszą się zmierzyć z kolejnymi pomysłami na rewolucję w polskim handlu. Jeszcze rozgrzewa nas dyskusja na temat tego, czy będziemy mogli kupować w niedzielę, a już szykowany jest nowy projekt ustawy ograniczającej rynkowe swobody. Izby aptekarskie chcą mianowicie zlikwidować sieci apteczne, jako zagrażające małym aptekom i – tak, tak, to nie żart! – sprzedające tanie leki. Co zyska na tym pacjent? Trudno powiedzieć, oprócz uszczuplenia portfela. W siłę na pewno urośnie aptekarska korporacja.

A propos zarzutu, że sieci mamią kupujących tanimi lekami. Mam przed oczyma cytat z wypowiedzi pani prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, wygłoszonej przed tygodniem podczas Forum Rynku Zdrowia. Brzmi on dosłownie tak: „Apteka musi być placówką ochrony zdrowia, a nie sklepem do wydawania tanich leków”. Czy te dwie funkcje muszą stać ze sobą w sprzeczności? Oczywiście, że nie. 

Tak, jak w sektorze spożywczym jest miejsce i dla sklepów wielkopowierzchniowych, i dla małych placówek, podobnie jest w branży farmaceutycznej. Skoro osiedlowe sklepiki nie mogą konkurować cenowo z hipermarketami, to starają się konkurować jakością – towarów i obsługi. Warto od razu dodać, że o ile wśród sieci handlowych przeważają firmy z kapitałem zagranicznym, to na rynku farmaceutycznym aż 96% stanowi kapitał polski. Sieci apteczne budowali i budują polscy farmaceuci. 

Wielka szkoda, że zwolennicy likwidacji sieci farmaceutycznych w ogóle nie interesują się zdaniem kupujących. Idę o zakład, że klienci aptek nie chcą wybierać – tanio czy profesjonalnie. Życzą sobie zapewne, aby łączyć atrakcyjną cenę z dobrą obsługą. A sieci apteczne rozwinęły się właśnie w oparciu o te dwa elementy – konkurencji cenowej i wykwalifikowanego personelu.

Czytaj całość

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.