Kreatywność na wagę polskiej przyszłości
Róbmy swoje – śpiewał Wojciech Młynarski. No to robimy! Konsekwentnie i od lat. Po raz dziewiąty rozstrzygnięto konkurs „Teraz Polska Promocja i Rozwój”, w którym wyróżniane są najlepsze prace magisterskie poświęcone promocji, innowacyjności i konkurencyjności Polski. Niechaj nie będzie to uznane za nieskromność, a jedynie stwierdzenie faktu, jeśli dodam, że jest to jeden z najlepiej rozpoznawalnych w naszym kraju konkursów prac magisterskich. Organizatorem projektu jest Fundacja „Teraz Polska”.
Na początek liczby. W ciągu dziewięciu lat i dziewięciu edycji konkursu wpłynęło ponad sześćset prac z kilkudziesięciu publicznych i niepublicznych uczelni z całej Polski. Blisko sto z nich zostało nagrodzonych.
Każda z tych prac to wartościowy wkład w kształtowanie przyszłości Polski, w budowę Marki Polska. To gotowe recepty do wykorzystania lub pomysły, nad którymi eksperci i decydenci muszą się pochylić. Jestem pewien, że o wielu laureatach za kilka lat będzie głośno. Mają bowiem ogromny potencjał, energię i optymizm, by działać na rzecz innowacyjności i nowoczesności. Oni nie mają polskich kompleksów, nie uważają naszego kraju za „brzydką pannę na wydaniu”. Doskonale wiedzą, jakie są nasze atuty i jak należy je wykorzystać.
Młodzi absolwenci – uczestnicy konkursu zdają sobie sprawę, że innowacyjność to nie tylko modne hasło. To przepustka do silnej, perspektywicznej gospodarki. To również najlepsza droga do tego, by tysiące zdolnych Polaków, które wybrały pracę poza krajem, do Polski wróciły.
W tegorocznej edycji udział wzięło 75 studentów z całej Polski, a nagrody i wyróżnienia trafiły do 13 laureatów. Nagroda główna I stopnia przypadła Katarzynie Gad (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie) za pracę pt. Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej.