FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Krzysztof Przybył: Dla konsumentów - jakość ważniejsza niż cena

Krzysztof Przybył: Dla konsumentów - jakość ważniejsza niż cena

2 listopada 2024

Siłą napędową polskiej gospodarki w ostatnim okresie stała się konsumpcja, co frasuje ekspertów. Na tę konsumpcję i zachowania konsumenckie można jednak spojrzeć o wiele bardziej optymistycznie, co potwierdzają wyniki badania, zleconego przez Fundację „Teraz Polska”, a przeprowadzonego przez ASM Research Solution Strategy. Porównując z poprzednimi edycjami badania: coraz więcej Polaków chce płacić więcej za produkty dobrej jakości, a olbrzymia większość uważa, że mając możliwość wyboru, należy kupować rodzime produkty.

Nie chcemy pozornych oszczędności

Dokładnie 86,9% respondentów z 1001-osobowej grupy badawczej wskazuje, że trzeba wybierać to, co polskie. Określa się to mianem patriotyzmu konsumenckiego, ale lepiej pasuje tu określenie: świadomy zakup. Zakup zgodny z własnym interesem. Bo tak, jak powinniśmy kupować świadomie, patrząc na parametry produktu, stosunek jakości do ceny, jego bezpieczeństwo środowiskowe, tak powinniśmy mieć na uwadze korzyści dla polskich firm. Przez polskie firmy rozumiem te firmy, które działają na naszym rynku, zatrudniają Polaków, współpracują z polskimi kooperantami i tu płacą podatki.

Okazuje się,  że  jakość produktu jest tym elementem, który najsilniej wpływa na zakupowe decyzje Polaków – wskazało ją 87,3% badanych. Druga w kolejności jest cena (76,4%), a na kraj pochodzenia produktu wskazała niemal jedna czwarta respondentów. 18,4% badanych za istotne uznało walory ekologiczne produktu; to wyraźnie więcej, niż w ubiegłorocznym badaniu (13,9%).

82,9% (2,8% więcej, niż w 2023 r.) ankietowanych zadeklarowało, że gotowych jest więcej zapłacić za produkty o wyższej jakości. Patrzmy na te dane w kontekście rosnących cen i niepokojących wskaźników rynkowych. Polacy zdają sobie sprawę, że wybór tańszego produktu oznacza niejednokrotnie pozorne oszczędności. Raport jest do pobrania pod linkiem

Patriotyzm konsumencki z roku na rok popularniejszy

W naszym badaniu padło też pytanie, czym jest dla respondentów patriotyzm. 30% badanych utożsamia patriotyzm z kupowaniem polskich produktów – w roku ubiegłym było to 26,8%. Oby ten współczynnik systematycznie rósł. Muszę się przyznać, że mam tu wielką satysfakcję, bowiem Program „Teraz Polska” od dekad stara się edukować polskich konsumentów w tym zakresie. Kupowanie polskich produktów to nie tylko piękny gest, ale zysk dla nas wszystkich. To forma patriotyzmu, która – niezależnie od politycznych poglądów – łączy wszystkich od lewa do prawa.

Na koniec wypada się pochwalić marką „Teraz Polska”. Dziewięciu na dziesięciu konsumentów prawidłowo rozpoznanej Godło „Teraz Polska”, 88,3% deklaruje,  że zachęca ono do zakupu, a 85,4% - że wzmacnia prestiż firmy. Niewiele mniej, bo 82,2% respondentów utożsamia je ze stabilną jakością. Wniosek jest oczywisty: o Godło „Teraz Polska” warto się starać, warto dołączyć do setek polskich firm – i mniejszych, rodzinnych przedsiębiorstw, i rynkowych gigantów – którzy są laureatami naszego konkursu. Do czego jak najserdeczniej zachęcam!

Źródło Salon24.pl, blog Krzysztofa Przybyła, prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.