FUNDACJA TERAZ POLSKA

Laguny opanowały internet i reklamy znanych sieci handlowych

Fot. KTOZ
poniedziałek, 19 kwietnia 2021

Od kilku dni cała Polska żyje zabawną historią bliżej nieokreślonego zwierzęcia – laguna – który siał postrach na jednym z krakowskich osiedli. Mieszkańcy na pomoc wezwali Towarzystwo Opieki na Zwierzętami. Podczas interwencji inspektorzy odkryli, że sprawcą całego zamieszania jest popularny francuski rogalik. Teraz o lagunie pisze cały świat, a sieci handlowe wykorzystują niecodzienne zdarzenie w kampaniach reklamowych.

Cała historia została opisana 14 kwietnia na facebookowym profilu Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Oto fragment relacji inspektora Adama:

– Przyjedźcie i go zabierzcie! – w głosie dzwoniącej kobiety brzmi desperacja.

– Ale kogo, proszę pani? – pytam.

– Tego stwora!!! Od dwóch dni siedzi na drzewie naprzeciwko bloku! Ludzie okien nie otwierają, bo się boją, że im to do domu wejdzie!

– Ale co to jest, proszę pani? Może jakiś chory drapieżny ptak? – próbuję naprowadzić kobietę, w której głosie zdaje się rosnąć histeria.

– Nie! To nie jest ptak!

– A jak to coś wygląda? - dopytuję, bo chciałbym wiedzieć, czego się spodziewać.

– Jest brązowe, siedzi na drzewie i to jest ten… noooo, ten.. lagun! – pani wykrzykuje zadowolona, że nareszcie przypomniała sobie właściwe słowo.

Z trudem utrzymuję powagę. Lagun? Co to może być…? Może legwan? Rzucam okiem na kalendarz, ale dziś nie jest pierwszy kwietnia.

- Tak, legwan! Siedzi tu od dwóch dni i wszyscy się go boją! To kiedy po niego przyjedziecie?

Gdy inspektorzy dotarli na miejsce, okazało się, że tajemniczy stwór na drzewie to croissant, który został wyrzucony z czyjegoś okna lub balkonu. 

Po publikacji tego postu, historia laguna zrobiła furorę w internecie. Powstało na ten temat mnóstwo zdjęć i memów. Pisały o tym również media zagraniczne, m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Czechach i Brazylii. Sprawę skomentował nawet amerykański mistrz horroru Steven King, pisząc na Twiterze: "Croissant przybył na naszą planetę pożądając ziemskich kobiet".

Spożywcze sieci handlowe szybko podchwyciły popularną historię i przygotowały promocyjne oferty croissantów. Na facebookowych fanpage’ach Aldi, Lidla i Biedronki opublikowano zabawne posty zachęcające do zakupu lagunów. Niezwykły croissant zainspirował nie tylko sieci handlowe. Z jego popularności skorzystało również wiele kawiarni, a nawet Centrum informacji turystycznej "Go to Warsaw".

Wykorzystanie motywu laguna przez wiele firm to klasyczny przykład strategii marketingowej Real Time Marketing (RTM). Polega ona na nawiązywaniu w kampaniach reklamowych, prowadzonych najczęściej w mediach społecznościowych, do bieżących i popularnych wydarzeń.

Źródło: Portal Spożywczy

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.