Młodzi wybierają Polskę
Polska to miejsce, wokół którego koncentrują się plany i ambicje zawodowe młodych Polaków. Młodzi nie tylko nie chcą wyjeżdżać z kraju, ale świadomie wybierają swoją ojczyznę jako oś kariery. To o jej wizerunku, gospodarce i kulturze pisali prace magisterskie, a dziś są pracownikami ministerstw, instytucji państwowych i uczelni. Laureaci XI edycji konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” podkreślają, że chcą mieć realny wpływ na przyszłość swojego kraju.
W środę, 6 grudnia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbyła się gala XI edycji konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój”, podczas której wręczone zostały nagrody autorom najlepszych prac magisterskich dotyczących promocji, innowacyjności i konkurencyjności Polski.
Wśród nagrodzonych w tym roku prac znalazły się ciekawe autorskie analizy dotyczące ważnych branż i trendów gospodarczych (etnocentryzm konsumencki, e-commerce, odnawialne źródła energii, gry komputerowe) oraz gotowe projekty wdrożeniowe jak np. projekt „Kaszebe”, dotyczący adaptacji dawnej latarni morskiej Rozewie II dla potrzeb lokalnego centrum kultury czy system pomagający niewidomym w rozpoznaniu nadjeżdżających pojazdów.
I tak rzeczywiście jest. Zapytani o przyczyny, dla których swe prace magisterskie poświęcili bieżącym sprawom kraju, laureaci nierzadko podkreślają, że to potrzeba wpływania na rzeczywistość, w której żyją.
Marcin Metrycki, laureat II nagordy głównej (Fot. Kamil Broszko)
Adrianna Gajczak, wyróżnienie Instytutu Adama Mickiewicza (Fot. Kamil Broszko)
Pytanie o przyczyny niewykorzystywania dogodnych warunków do rozwoju stało się także fundamentem pracy magisterskiej Aleksandry Szulc, laureatki nagrody specjalnej Ministra Rozwoju i Finansów.
Aleksandra Szulc, laureatka nagrody specjalnej Ministra Rozwoju i Finansów (Fot. Kamil Broszko)
Autorka w swojej pracy magisterskiej nie tylko przeanalizowała wspomniane przyczyny, ale przede wszystkim skupiła się na możliwościach realizacji morskich projektów wiatrowych w polskiej części Morza Bałtyckiego.
Swoją zawodową przyszłość tegoroczni laureaci wiążą przede wszystkim z naszym krajem.
Na rynku pracy tegoroczni laureaci radzą sobie znakomicie. Swoje miejsce znaleźli na uczelniach, w Ministerstwie Finansów, Narodowym Centrum Kultury, a także w prywatnych firmach.
Planów na przyszłość i ambitnych celów tegoroczni laureaci mają wiele, jednak zgodnie powtarzają, że miejscem ich realizacji ma być Polska.
Konkurs „Teraz Polska Promocja” powstał w 2007 r. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Z biegiem lat tematyka prac konkursowych została poszerzona o zagadnienia dotyczące szeroko rozumianej promocji Polski oraz konkurencyjności i innowacyjności polskiej gospodarki.
W tegorocznej edycji nagrody i wyróżnienia trafiły do 14 laureatów. Autorzy najlepszych prac otrzymali nagrody główne, wyróżnienia oraz nagrody specjalne ufundowane przez Ministra Rozwoju i Finansów, Ministra Sportu i Turystyki, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Adama Mickiewicza.
Po raz pierwszy w historii konkursu została ufundowana także nagroda przez prezesa zarządu Telewizji Polskiej SA.
Joanna Pachałko, laureatka nagrody specjalnej Prezesa Zarządu Telewizji Polskiej SA
Fragmenty zwycięskich prac zostaną opublikowane w e-booku „Teraz Polska Promocja i Rozwój”.
Uroczystość wręczenia nagród poprzedzona została konferencją „Innowacyjne miasto”. W gronie naukowców, przedsiębiorców, innowatorów, polityków, działaczy społecznych i studentów zastanawialiśmy się, jakie będą miasta przyszłości, a także rozmawialiśmy o konkretnych rozwiązaniach wspierających innowacyjne miasta.
Zobacz pełną listę laureatów XI edycji konkursu "Teraz Polska Promocja i Rozwój"
Zobacz katalog galowy XI edycji konkursu "Teraz Polska Promocja i Rozwój"
Zobacz galerię zdjęć z wydarzenia