FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech

Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech

25 maja 2015

Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. 5 laureatów konkursu Biznes w Niemczech otrzyma niezwykłą szansę na współpracę właśnie z Niemcami. Do końca konkursu Biznes w Niemczech pozostał jeszcze niecały tydzień. 

Po międzyrządowych konsultacjach gospodarczych między Polską a Niemcami, które miały miejsce w Warszawie pod koniec kwietnia, wicekanclerz i minister gospodarki Sigmar Gabriel udzielił wywiadu PAP, w którym podkreślił przede wszystkim znaczenie wymiany handlowej między obydwoma krajami - rocznie obroty sięgają obecnie 87 mld EUR, dzięki czemu Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. Przez dwadzieścia lat handel z Niemcami zwiększył się ponad sześciokrotnie i minister zapewnił, że udało się stworzyć silne partnerstwo gospodarcze, dzięki czemu ten pozytywny trend powinien utrzymać się w kolejnych latach. Niemcy są odbiorcą jednej czwartej polskiego eksportu i dostawcą ponad jednej piątej towarów importowanych – wśród nich najważniejsze są pojazdy mechaniczne, maszyny i chemia.

Jeszcze tylko do końca maja trwa konkurs Biznes w Niemczech, gdzie polskie firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

Aby wziąć udział w projekcie należy nagrać krótki filmik z prezentacją swojego pomysłu lub usługi, który autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

 

Filmik nie powinien być dłuższy niż 3 minuty. Powinien natomiast odpowiadać na poniższe kwestie:

  1. co to za projekt/produkt/usługa
  2. jakie potrzeby zaspakaja
  3. w czym jest innowacyjny
  4. jaka jest konkurencja
  5. czym się wyróżnia na tle konkurencji
  6. do kogo kierujesz projekt/produkt/usługę
  7. stopień zaawansowania prac
  8. kanały dystrybucji i sprzedaży
  9. polityka cenowa
  10. dlaczego właśnie Ty powinieneś pojechać z nami do Monachium
 
W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium i Lipsku.  

Jurorzy oceniający konkurs będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup. 

- W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski, Prezes Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości

Anna Chojnacka, dyrektor  Doradztwa Rynkowego w Polsko – Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej (AHK Polska)  będzie sprawdzać poziom merytoryczny pomysłodawców. - Zwrócę uwagę na zaangażowanie członków zespołu, kompleksować rozwiązań oraz wartości jakie niesie użytkownikom produkt czy usługa – podkreśla. 

Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. - Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu. 

Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9. miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11. pozycji jako eksporter do Niemiec.

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:
www.bizneswniemczech.pl
www.facebook.com/BizneswNiemczech

 

 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.