FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Weź udział w konkursie "Teraz Polska"!

Weź udział w konkursie "Teraz Polska"!

28 listopada 2017

Podczas codziennych zakupów Polacy wybierają jakość. To za nią ponad 80% badanych jest w stanie zapłacić więcej. Aby klient przy sklepowej półce miał pewność, że wybiera najlepszy produkt, konieczne jest odpowiednie oznaczenie. Warto wybrać znak, który Polacy rozpoznają i cenią.

Najnowsze badanie „Decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzone przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku pokazuje, że najważniejszym kryterium podczas zakupu dóbr codziennego użytku jest jakość. To ją wskazuje 73% badanych jako główny czynnik decyzyjny przy wyborze produktu. Niemal 9 na 10 badanych jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości.

Najlepszy produkt, czyli który?

Teraz, gdy dla Polaków jakość odgrywa najważniejszą rolę w procesie zakupowym, szczególnie ważne staje się odznaczanie tych naprawdę najwartościowszych produktów. Wybory, które podejmujemy przy sklepowych półkach nie są łatwe, a oferta produktowa wciąż się rozrasta. Szybką identyfikację najlepszych produktów w sklepach ułatwiają znaki jakości. Jednak i ich na rynku jest coraz więcej.

Według przeprowadzone przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku badania 8 na 10 konsumentów spotkało się na kupowanych przez siebie produktach z Godłem "Teraz Polska".

- Produkty i usługi oznaczone Godłem są lubiane przez konsumentów, gdyż są kojarzone z wysoką, stabilną jakością, są oceniane jako produkty rozpoznawalne, a więc popularne. Badania dowodzą, że Godło "Teraz Polska" w czytelny sposób symbolizuje wysoką polską jakość poszukiwaną przez konsumentów – komentuje dr Jarosław Górski z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Według 96% badanych Godło „Teraz Polska” wiąże się z jego stabilną jakością. Dla 94% respondentów Godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu. Ponad 90% badanych twierdzi, że znak ten jest dobrym sposobem na oznaczenie wysokiej jakości polskich produktów i usług.

Konkurs dla małych i dużych

Powszechnie rozpoznawanego Godła „Teraz Polska” nie można kupić. Zalicza się ono do tych znaków promocyjnych, które przyznawane są w drodze konkursu. Jego celem jest wyłonienie najlepszych produktów i usług, wyróżniających się na naszym rynku pod względem jakościowym, technologicznym i użytkowym.

- W konkursie może wziąć udział każdy przedsiębiorca, który oferuje klientom wysokiej jakości produkty lub usługi. Co roku laureatami zostają zarówno małe, rodzinne firmy, jaki i największe polskie przedsiębiorstwa – tłumaczy Michał Lipiński, dyrektor konkursu „Teraz Polska”. - Kryteria oceny są tak skonstruowane, że każda firma ma szansę na zwycięstwo, bez względu na wielkość zatrudnienia, kapitał czy osiągane zyski. Warunek jest jeden: najwyższa jakość! To ona decyduje o przyznaniu nagrody – dodaje.

 

Poddanie się ocenie ekspertów, a następnie Kapituły, jest jedyną drogą do Godła „Teraz Polska”. Nie ma co kryć, że kryteria oceny zgłoszeń w konkursie są surowe. Należy jednak pamiętać, że Godło „Teraz Polska” w ciągu trzech ostatnich dekad stało się w oczach konsumentów gwarancją wysokiej i sprawdzonej jakości.

- Skoro więc Polacy mu ufają, wybierając podczas zakupów produkty, na których się ono znajduje, nierozsądne byłoby obniżenie progu wymagań ­– przekonuje Lipiński.

 

Godło jak wiatr w żagle

Rokrocznie 25 firm zyskuje prawo do posługiwania się Godłem „Teraz Polska”. Dotychczas nagrodzonych zostało już ponad 600 polskich przedsiębiorców, a wielu z nich nabrało dzięki startowi w konkursie wiatru w żagle i wypłynęło na zagraniczne rynki.

Godło Teraz Polska zdobyliśmy w 1996 r. i od tego czasu rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzisiaj możemy się pochwalić, że m.in. dzięki współpracy z Fundacją „Teraz Polska” jesteśmy firmą globalną i jako wicelider rynku okien dachowych osiągnęliśmy 15-proc. udział w światowej sprzedaży – mówi Janusz Komurkiewicz z Fakro Sp. z o.o.

 

- W spotkaniach B2B, w spotkaniach z naszymi dystrybutorami, z osobami, które podejmują decyzję, by nasz produkt zaproponować konsumentowi na swoim rynku, Godło „Teraz Polska” jest bardzo pomocne i potrzebne – mówi Katarzyna Furmanek, właścicielka firmy kosmetycznej FLOSLEK, która od 2005 roku posługuje się biało-czerwonym znakiem. 

 

Prestiż, zwiększenie zaufania, lojalności klientów, rozpoznawalności i konkurencyjności firmy to zdaniem dotychczasowych Laureatów najważniejsze korzyści, jakie przynosi zwycięstwo w konkursie „Teraz Polska”.

- W ciągu blisko 30 lat swojego istnienia Godło „Teraz Polska” stało się niezbędne. Nie tylko Polakom codziennie stojącym przy sklepowych półkach, ale i producentom. Kapitał społecznego zaufania, jaki stoi za tym biało-czerwonym znakiem to ogromne zobowiązanie. Firma, która sięga po Godło, musi być najlepsza! – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która organizuje konkurs „Teraz Polska”.

 

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu „Teraz Polska”. Aby wziąć w nim udział, należy wypełnić ankietę rejestracyjną, która znajduje się na stronie www.terazpolska.pl lub skontaktować się z biurem fundacji, pisząc na adres konkurs@terazpolska.pl lub dzwoniąc pod numer: 22 201 29 90, 22 826 01 91. 

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.