FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra

PROJEKT ANTONI. Polish skills and know-how for export.

18 marca 2014

Jak wynika z badań TNS OBOP, wiedza przeciętnego Europejczyka na temat Polski i Polaków jest znikoma. Dla przykładu, 72% Brytyjczyków i 62% Francuzów nie wie nic lub bardzo niewiele o naszym kraju.

Inicjatywy rządowe, pozarządowe i obywatelskie przyczyniają się do zmiany komunikacji marki POLSKA oraz do określania kierunku prawdziwej i atrakcyjnej narracji, którą Polska ma się posługiwać. Nadal jednak Polski nie charakteryzuje żaden spójny obraz. Mamy umiarkowanie dobrą opinię i nijaki wizerunek….

…a przecież:

POLSKA kompetencjami stoi

Mamy w Polsce znakomitych inżynierów, naukowców, specjalistów z wielu dziedzin. Mamy też wybitnych menedżerów, których wiedza i wysokie kompetencje pozwalają na sprawne funkcjonowanie w środowisku, którego rytm wyznaczany jest przez cykliczne i wielokierunkowe zmiany.

Polscy menedżerowie to ludzie o szerokich horyzontach intelektualnych, wykazujący się kreatywnością w działaniu i odwagą w podejmowaniu trudnych decyzji. Są otwarci na innowacje w nauce i biznesie. Mają wewnętrzną niewymuszoną potrzebę samodoskonalenia i podnoszenia swoich kwalifikacji. Ich wiedza, wszechstronność oraz umiejętności przyczyniają się do sukcesów Polski na świecie.

POLSKA przedsiębiorczością stoi

Przedsiębiorczość to bez wątpienia narodowa cecha Polaków. Polacy biorą udział i często są laureatami światowych konkursów w branży medycznej, technologicznej czy informatycznej. Współtworzą największe projekty biznesowe i badawcze, pracują w międzynarodowych zespołach naukowych.

Polska gospodarka nie należy do najprężniej rozwijających się i nie jest ekstremalnie innowacyjna, ale ukształtowana jest przez wykształcenie, pracowitość, talent oraz upór w dążeniu do celu. Branże, które w ostatnich latach stają się strategiczne dla gospodarki powinny mieć środowisko sprzyjające rywalizacji na światowych i europejskich rynkach, bez żadnych kompleksów z naszej strony.

POLSKA potencjałem stoi

Polacy, zwłaszcza młodzi, to ludzie z wizją, pełni pasji, pomysłów i wytrwałości, których projekty i rozwiązania przyczyniają się do budowy nowoczesnego i dynamicznie rozwijającego się kraju. Polska dysponuje znaczącym potencjałem intelektualnym i rozwojowym, który należy efektywnie wykorzystywać w obszarach dających mu rzeczywiste szanse sukcesu. Nasza wiedza i wszechstronność to największy potencjał do tego, by być żywym nośnikiem pozytywnych cech i wyróżników marki POLSKA.

***

PROJEKT ANTONI

Idea Projektu Antoni narodziła się podczas jednej z wielu podróży zagranicznych, przy okazji kolejnego bolesnego zderzenia ze smutną rzeczywistością identyfikującą Poland z Holland…

Autorem Projektu jest Marcin Rudziakowicz, przedsiębiorca, wizjoner i optymista, który swoją pomysłowością, pasją i zaangażowaniem inspiruje otoczenie do zmian. Projekt otrzymał imię zasłużonego dla ojczyzny Patrioty, Antoniego Rachwalskiego, dziadka Marcina.

Jesteśmy dumni z faktu, że Projekt Antoni na początku roku otrzymał na Gali Outsourcingu wyróżnienie Fundacji Pro Progressio za popularyzację polskich firm, międzynarodowy outsourcing kompetencyjny oraz promocję polskich kompetencji Zarządzania, IT i Project Managementu na rynkach międzynarodowych.

Celem nadrzędnym Projektu Antoni jest promowanie polskich kompetencji i know-how na arenie międzynarodowej. To właściwa perspektywa i odpowiedni pryzmat, przez który Fundacja Antoni chce wzmacniać pozytywny wizerunek Polski i Polaków zagranicą.

Cele, które postawiła przed sobą Fundacja skupione są wokół szeroko pojętych działań na rzecz promocji i rozwoju polskiej gospodarki, biznesu i nauki. Działania realizowane w ramach Projektu przyczynić się mają do zmiany sposobu myślenia o Polsce i Polakach, wzmocnić nasz pozytywny odbiór zagranicą oraz stworzyć przestrzeń do wymiany doświadczeń, poglądów, wzajemnego uczenia się i inspirowania.

Projekt Antoni będzie silnie skoordynowanym działaniem nie tylko na płaszczyźnie krajowej ale również europejskiej. Adresowany jest więc do szerokiego grona przedsiębiorców, organizacji i instytucji zainteresowanych promocją Polski, polskich kompetencji oraz młodych polskich talentów, w obszarach będących w głównym zainteresowaniu projektu, czyli: IT, Zarządzania oraz Project Managementu.

Pierwszym etapem realizacji Projektu będzie badanie przeprowadzone wśród zagranicznych Przedsiębiorców i Inwestorów, Ekspatów w Polsce oraz zagranicznych Studentów z programu ERASMUS, którzy przy pomocy ankiety zweryfikują opinie, poglądy oraz doświadczenia wynikające z ich współpracy z polskimi pracownikami specjalistycznymi oraz przedsiębiorcami. Etap początkowy projektu zakłada przeprowadzenie badania pilotażowego w Anglii, Francji oraz Niemczech. Chęć współpracy w tym zakresie zadeklarowały m.in. British Polish Chamber of Commerce, Polish City Club in London, AHK - Deutsch - Polnische Industrie- und Handelskammer, Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Paryżu oraz inni. Kolejne etapy skupione będą wokół przygotowania raportu podsumowującego badanie, analizie wyników oraz organizacji cyklu spotkań i warsztatów dla polskich i zagranicznych przedsiębiorców.

Uwieńczeniem pierwszej edycji Projektu będzie uroczysta konferencja połączona z galą wręczania statuetek Antoni w kategoriach Enterprise oraz PM Talent. Będzie to również doskonała możliwość do wymiany doświadczeń i spostrzeżeń oraz wysłuchania rekomendacji specjalistów dotyczących współpracy na rynkach międzynarodowych.

Fundacja Antoni mocno identyfikuje się z wizją promocji Polski poprzez koncentrację na kompetencjach, know-how oraz tych cechach Polaków, które stanowią największy potencjał do zbudowania wyróżnialnego i atrakcyjnego wizerunku oraz spójnego obrazu Polski na rynku lokalnym i zagranicznym.

Zapraszamy do współpracy wszystkie zainteresowane osoby, podmioty społeczne i gospodarcze oraz instytucje.
 

KONTAKT:

Diana Laskowka- Project Manager, tel. +48 530 367 763, e-mail: biuro@antoniproject.com
www.antoniproject.com (strona w budowie)
 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.