FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Plan Rozwoju Marki Polska

Plan Rozwoju Marki Polska

25 kwietnia 2016

Krzysztof Przybył

Marka Polska to nie idea, ale konkretna materia – istnieje i dynamicznie się rozwija, przede wszystkim dzięki polskiemu biznesowi. Żeby jej promocja przyniosła efekty, niezbędne jest uporządkowanie dotychczas podejmowanych działań oraz ich konsolidacja i wzmocnienie. Promocją Marki Polska zajmuje się dzisiaj wiele instytucji, brak jest jednak jednego ośrodka decyzyjnego, jednego managera. To podstawowe wnioski z debaty „Jaka strategia dla Polski? Rola patriotyzmu ekonomicznego w rozwoju kraju”, która odbyła się w miniony wtorek, 19 kwietnia, na Uniwersytecie Warszawskim.

W gronie panelistów znaleźli się: dr Alicja Adamczak (prezes Urzędu Patentowego RP), prof. Alojzy Nowak (prorektor UW), prof. Krzysztof Opolski (Wydział Nauk Ekonomicznych UW), Janusz Cieszyński (doradca Ministra Rozwoju), Sławomir Majman (prezes PAIiIZ), Andrzej Sadowski (prezydent CAS), Janusz Komurkiewicz (wiceprezes FAKRO) oraz Paweł Rabiej (.Nowoczesna).

Dyskusja oscylowała wokół patriotyzmu ekonomicznego jako narzędzia nie tylko do realizacji strategii rozwoju kraju, ale także do wspomnianej na wstępie skutecznej promocji Marki Polska. Trudno zresztą rozdzielać obydwie kwestie. Im silniejsza, im bardziej wiarygodna polska gospodarka, tym lepiej dla Marki Polska. Choć oczywiście renomę naszego kraju w świecie buduje nie tylko biznes, ale także naukowcy, sportowcy, twórcy, to jednak atrakcyjność inwestycyjna ma tu podstawowe znaczenie.

Profesor Opolski słusznie zauważył, że nie można mieć wszystkiego – choć oczywiście bardzo by się chciało. Trzeba sprecyzować, co ma być przewagą konkurencyjną Polski. Innowacyjność, kadry, a może perspektywy rynkowe? Na pewno jednak trzeba dbać o to, by tworzyć elity kolejnych pokoleń. Żeby stało się to możliwe, niezbędne są zmiany w procesie edukacji i wdrożenie projektu wyrównywania szans oraz podniesienie poziomu kształcenia. Zgodziła się z tym pani prezes Adamczak, zdaniem której to niewłaściwy proces edukacyjny jest jedną z przyczyn opóźnień w rozwoju innowacyjności. Niestety, w Polsce, zdaniem pani prezes, nie jest ani szanowana, ani chroniona własność intelektualna, co skutkuje drenażem rynku intelektualnego.

W kontekście tych potrzeb i obszarów wymagających pilnej naprawy światełkiem w tunelu jest opracowany przez Ministerstwo Rozwoju plan rozwoju gospodarczego. Jeden z jego filarów to właśnie – jak sugerował prof. Krzysztof Opolski – znalezienie specjalizacji, w których nasz przemysł jest w stanie osiągnąć konkurencyjną przewagę oraz wzmocnić polską gospodarkę, także na arenie międzynarodowej. 

Czytaj całość

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.