FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Polacy świadomymi konsumentami

Polacy świadomymi konsumentami

10 sierpnia 2015

Patriotyzm konsumencki to idea, której przyklasnąć powinien nawet najbardziej zagorzały zwolennik europejskiego federalizmu. Co więcej, idea ta ma się w zglobalizowanym świecie coraz lepiej. Z roku na rok wśród konsumentów z najbardziej rozwiniętych państw świata rośnie świadomość tego, że warto i trzeba nabywać rodzime produkty. Cieszy fakt, że ta świadomość jest coraz większa również w Polsce. Przypomnę, że kiedy w 1992 roku ruszaliśmy z programem „Teraz Polska”, chcieliśmy przywrócić Polakom wiarę w jakość krajowych produktów. Udało się i choć zabrzmi to nieskromnie, to Fundacja „Teraz Polska” ma w tym swój widoczny udział.

Kiedy rozpoczynał się nasz konkurs, czasy dla polskich producentów były raczej ponure. Import z Zachodu wypierał ze sklepów wyroby krajowego przemysłu. Nowopowstająca przedsiębiorczość koncentrowała się przede wszystkim na handlu sprowadzanymi z zagranicy towarami. Dodajmy – częstokroć nie najwyższej jakości. Konkurs „Teraz Polska” miał pokazać, że nasza gospodarka budzi się po wielu dekadach zastoju, że polskie produkty zasługują na zaufanie konsumentów i mogą konkurować z importowanymi wyrobami. Godło „Teraz Polska” w swoim zamyśle miało być (i w dalszym ciągu jest!) symbolem najwyższej jakości, a zarazem nośnikiem idei konsumenckiego patriotyzmu. Patriotyzmu budowanego dzięki świadomemu wyborowi.

Obecnie konsumencki patriotyzm jest w rozwiniętych krajach trendem bardzo wyraźnym. Nieprzypadkowo wzrost tej niezwykle pożytecznej tendencji w naszym kraju postępował równolegle z rozwojem polskiej gospodarki. Sięgamy po to, co rodzime, ponieważ jakością na pewno nie ustępuje zagranicznemu, a często znacznie je przewyższa. Na szczycie listy krajów, w których dominują takie postawy, znajdują się Niemcy, Francja, USA, Wielka Brytania, Japonia, Hiszpania i Włochy. I są to właśnie te kraje, które prowadzą kampanie społeczne i promocyjne, zachęcające do kupowania wytworów rodzimej gospodarki.

Zdecydowana większość Polaków deklaruje, że świadome wybory polskich produktów są im bliskie. Jesteśmy przekonani, że decyzje o zakupie należy podejmować z uwzględnieniem warunków i miejsca wyprodukowania towaru. Ale… to wciąż w dużej mierze tylko deklaracje. Wyjątkiem jest branża spożywcza, w którym to obszarze Polacy faktycznie bardzo chętnie wybierają rodzime produkty, ceniąc ich jakość bardziej od jakości towarów importowanych. 

Czytaj całość

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.