FUNDACJA TERAZ POLSKA

Polskie start-upy poznają niemiecki rynek

czwartek, 5 listopada 2015

Laureaci II edycji konkursu Biznes w Niemczech oraz projektu Start to Bavaria realizowanego przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową spotkali się w Monachium z przedstawicielami instytycji i firm wspierających start-upy w ich rozwoju i ekspansji zagranicznej. Zwycięzcy poznali programy dedykowane start-upom, poznali kulturę, obyczaje i historię Monachium. W Bawarii działa ponad 60 polskich firm, Polska jest 11. partnerem biznesowym Bawarii. Uczestnicy wizyty planują wdrożenie swoich pomysłów na rynek niemiecki. 

 

Intensywny czas spotkań

Wizytę gospodarczą w Monachium otworzyło spotkanie z Andrzejem Osiakiem, Konsulem Generalnym RP w Monachium. Pierwszego dnia laureaci spotkali się także z  Katarzyną Rzeźniczek, radcą Wydziału Handlu i Prawa przy Ambasadzie w Berlinie, która opowiedzała o polsko-niemieckich relacjach gospodarczych. Katarzyna Rzeźniczek zwracała szczególną uwagę na ochronę patentową nowych pomysłów. Laureaci odwiedzili też Izbę Przemysłowo-Handlową w Monachium oraz Invest in Bavaria, gdzie mieli okazję poznać specyfikę rynku bawarskiego. 

W kolejnych dniach finaliści spotkali się z przedsiębiorcami i inwestorami zrzeszonymi w Munich Network. Program obejmował także warsztaty z zakresu prawnych aspektów wprowadzania firmy na rynek niemiecki, który poprowadziła Anna Maria Miller, szefowa kancelarii prawnej AMM. Różnice podatkowe wyjaśniał doradca podatkowy Arthur Pape z kancelarii Pape & Co GmbH. Natomiast warsztaty z kreowania wartości marki poprowadził Sharad Gandhi. 

Największym sukcesem okazał się udział polskich start-upów w Munich Startu-up Demo Night, evencie organizowanym 2 razy do roku przez BayStartUP – organizację publiczną, powiązaną z  bawarskim Ministerstwo Gospodarki. Jej celem jest wspieranie rozwoju sceny start-upowej w Bawarii. 

     
Laureaci o wizycie studyjnej

- Bavaria Demo Night dało nam świetną okazję, do otrzymania dobrego feedbacku od inwestorów, start-upowców oraz potencjalnych klientów na na temat naszego produktu – mówi Mateusz Zelek CEO Emerald i dodaje, że przy współpracy z Bosch i Siemens chcieliby rozwijać swoją technologię na terenie Bawarii poprzez implementacje platformy w hotelach i biurowcach. 

Dla Krzysztofa Tabiszewskiego, CEO Carbon Workshop najważniejsze było zdobycie "przyczółku" na niemieckim rynku. Ważne było poznanie różnic między polskim a niemieckim klientem i dopasowanie swojej oferty do potrzeb potencjalnych odbiorców. 

- Wiedza, którą nabyłem podczas udziału w programie polegająca na poznaniu specyfiki rynku bawarskiego pozwala mi na dostrzeżenie korzyści płynących z funkcjonowania na tym obszarze. Niezbędne do podjęcia tak kluczowej decyzji muszą być jednak argumenty ekonomiczno-finansowe, a więc znalezienie przynajmniej jednego kluczowego partnera zainteresowanego świadczonymi przez nas usługami – zwraca uwagę Piotr Sobieszczak, współzałożyciel agencji interaktywnej AlterPage i Chief Marketing Officer w Analyzeo. 

Anna Wójcik z Hybrid Glass Poland dodaje, że liczy na współpracę czy partnerstwo z firmami z zainteresowanymi stosowaniem materiałów hybrydowch o zwiększonych wytrzymałościach, do panelów słonecznych, wyświetlaczy OLED czy LCD. Mam nadzieję, że współpraca zaowocuje wprowadzeniem na rynek szkła hybrydowego.

Arkadiusz Adamek, co-founder Abyss Glass podkreśla, że chciałby poznać nowych ludzi, zintegrować się z resztą polskiej i niemieckiej sceny start-upowej, wymienić doświadczenie, nauczyć się czegoś od siebie nawzajem i zobaczyć, co to znaczy robić start-up po niemiecku. 

Sądząc po liczbie nawiązanych kontaktów biznesowych, poziomie merytorycznym wyjazdu oraz zainteresowaniu ze strony Bawarczyków, wszystkie cele zostały osiągnięte. 

 

O konkursie Biznes w Niemczech

- Aby wziąć udział w konkursie, należało nakręcić 3-minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki – opowiada Justyna Gaj-Skowronek z Agencji JUSTA PR, organizatorka projektu. Filmik trzeba było wysłać, korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl Laureatów wybrało niezależne jury.

Kolejna edycja projektu planowana jest na przyszły rok. Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:
www.bizneswniemczech.pl
www.facebook.com/BizneswNiemczech


O projekcie Start to Bavaria 

Aby wziąć udział w projekcie, należało wypełnić formularz zgłoszeniowy. Wyłonieni na tej podstawie  półfinaliści w połowie lipca br. zaprezentowali w Warszawie swoje rozwiązania ekspertom bawarskiej sceny start-upowej. 6 finalistów konkursu Start to Bavaria na zaproszenie Ministerstwa Gospodarki Mediów Energii i Technologii wolnego kraju związkowego Bawarii oraz wiodącej bawarskiej organizacji start-upowej BayStartUp gościło w dniach 21-23 października br. w Monachium. 

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.