Projekt Be uniQue!
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego objęła funkcję Partnera Merytorycznego projektu Be uniQue!
Be uniQue to innowacyjny projekt, organizowany przez AIESEC Polska Komitet Lokalny SGH, którego głównym tematem jest national branding, czyli kreowanie marki kraju na arenie międzynarodowej.
Każdy kraj, region, nawet miasto, może zbudować swój wyjątkowy, atrakcyjny wizerunek. Dzięki temu ma szansę na dynamiczny rozwój, zainteresowanie turystów, czy przyciągnięcie inwestorów. W dobie globalizacji dla wielu krajów, w tym dla Polski i in. krajów Europy Środkowej i Wschodniej, kluczowe jest to, aby dać się rozpoznać i wyróżnić wśród innych – zbudować swoją markę.
Be uniQue jest projektem o prawdziwie międzynarodowym charakterze. Adresowany jest do studentów nie tylko z Polski, ale innych krajów Europy Środkowej, nowoprzyjętych do Unii Europejskiej oraz kandydujących do niej: Estonii, Litwy, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii i Turcji.
Cele projektu:
- Popularyzacja tematyki national brandingu wśród studentów warszawskich uczelni wyższych oraz młodych ludzi zwłaszcza z Europy Środkowej.
- Poszerzenie wiedzy uczestników wydarzeń oraz wyposażenie ich w praktyczne umiejętności z zakresu budowania marki krajów, regionów, miast.
- Zacieśnienie współpracy między krajami Europy Środkowej w celu wymiany doświadczeń, dobrych pomysłów, wzajemnego poznania kultur oraz umożliwienia powstania nowych inicjatyw z zakresu brandingu miejsc.
- Rozwinięcie przedsiębiorczości i pokazania znaczenia obywatelskiego zaangażowania w budowie silnych marek krajów wśród adresatów projektów, młodych ludzi z Polski i innych krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
Jako Partner Merytoryczny, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego będzie uczestniczyć pod szyldem Programu we wszystkich wydarzeniach wchodzących w skład projektu:
- dzień promocyjny Be uniQue – SGH, 25.02.2008 – służący zapoznawaniu z tematyką national branding podczas szkoleń i wykładów oraz promocji tej problematyki również poza murami uczelni – Fundacja będzie gospodarzem stoiska promocyjnego oraz organizatorem warsztatów
- konferencja Be uniQue – Warszawa, 27-30.03.2008 – wydarzenie międzynarodowe (organizowane we współpracy z partnerskimi Komitetami AIESEC z Europy Środkowej i Wschodniej z 7 krajów), ukierunkowane na prezentację wiedzy z zakresu marketingu i brandingu terytorialnego – Fundacja będzie gospodarzem wykładu.