FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Przedsiębiorcy dostrzeżeni przez polityków

Przedsiębiorcy dostrzeżeni przez polityków

2 listopada 2015

Zacznijmy od gratulacji. Przede wszystkim dla nas wszystkich – udało się nam przetrwać dwa lata nieustannej kampanii wyborczej, odmierzanej kolejnymi wyborami: do Europarlamentu, samorządowymi, prezydenckimi i sejmowymi. Trochę szkoda, bo tylu wspaniałych obietnic i deklaracji ze strony polityków nie usłyszymy przez najbliższe kilka lat. Gratulacje należą się również tym, którzy wybory wygrali – zwłaszcza, że po raz pierwszy w dziejach Trzeciej Rzeczypospolitej parlamentarną większość zdobyło jedno ugrupowanie. I wypada wreszcie pogratulować przedsiębiorcom, którzy pierwszy raz w ostatnim ćwierćwieczu stali się w kampanii wyborczej środowiskiem, o którego względy zabiegali wszyscy, od lewa do prawa. Czyżby nasi politycy zmienili spojrzenie na biznes?

W poprzednich kampaniach parlamentarnych niemal wyłącznie dominował przekaz skierowany do tak zwanego szarego obywatela. Przekaz to za dużo powiedziane, właściwsze byłoby określenie: litania obietnic. Litania dosyć prosta, sprowadzająca się do zapewnień o większej opiece socjalnej ze strony państwa i dokręceniu śruby bogatym. A bogatym był przedsiębiorca – ten, który się dorobił nie wiadomo jak, bo przecież pierwszego miliona nie sposób uczciwie zarobić.

Pamiętacie Państwo, jak wielką burzę wywołał pomysł rządu SLD, by wprowadzić 19-procentową stawkę liniową dla osób prowadzących działalność gospodarczą? Polecam prześledzić komentarze sprzed dekady. Dzisiaj, poza skrajną lewicą, nie ma nikogo, kto by to posunięcie kwestionował. Jednak wówczas przekonanie o tym, że biznes, skoro zarabia, powinien być wyciśnięty jak cytryna, było domeną nie tylko wielbicieli Che Guevary.

Jeśli oceniać zmianę w podejściu polityków i społeczeństwa do przedsiębiorców, która nastąpiła od tego czasu, można bez przesady określić ją jako kolosalną. Paradoksalnie najwolniej zmiany te zachodzą w mentalności urzędników, którzy nadal jeszcze z lubością korzystają z możliwości „dokopania” przedsiębiorcom. Ale i to się zmienia, a prawo – chociaż zbyt wolno – staje się przychylniejsze wszystkim tym, którzy prowadzą firmy. 

Te zmiany są efektem wielu czynników.

Czytaj całość 

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.