FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra

Rock Niepodległości: Niepodległość to idea

16 listopada 2012

Rock Niepodległości to kampania, która zachęca do pozytywnego, radosnego świętowania i manifestowania patriotyzmu. Trzecia edycja kampanii pokazała, że Polacy potrzebują takiej alternatywy dla wojskowych parad czy politycznych manifestacji.

Kampania Rock Niepodległości już trzeci rok z rzędu udowadnia, że Polacy mają potrzebę radosnego, spontanicznego i pozytywnego manifestowania patriotyzmu i świętowania w Dzień Niepodległości. w ramach kampanii, 11 listopada odbył się rockowy koncert patriotyczny. W warszawskim klubie Palladium wystąpili: Luxtorpeda, Kasia Kowalska, Oddział Zamknięty, Ramona Rey i Magnetar.

Premiera klipu na początek
Kampanię promował utwór Smak Wolności wykonany przez zespół Poland First To Rock. Do utworu powstał teledysk, którego producentem, reżyserem i realizatorem był Jakub Piękoś. Teledysk, zrealizowany przez młodych twórców, miał konwencję wesołego, pozytywnego, radosnego zrywu młodych ludzi, spontanicznie cieszących się z wolności. Premiera klipu otworzyła koncert 11 listopada.
Zapraszamy do oglądania i publikacji teledysku, który można znaleźć pod adresem: http://www.youtube.com 

(organizator i pomysłodawca: Małgorzata Zakrzewska, produkcja i reżyseria, kamera, montaż: Jakub Piękoś, realizacja: Małgorzata Klima, Michał Karlicki, stylizacja i wizaż: Anna Guralska, Ola Kozińska, pomoc w realizacji: Olga Stachowska, wystąpili: Wojtek Szadkowski, Karol Bielec, Jacek Tybuszewski, Jacek Bajorek, Michał Karlicki). 

Rockowa lekcja historii
Klub wypełnił się do ostatniego miejsca, głównie młodymi ludźmi, którzy udowodnili tym samym, że losy Polski i jej burzliwa historia nie są im obojętne.
– Nasze zadanie, jest takie, żeby im o tym opowiedzieć. Wychowaliśmy się w czasach, kiedy w Polsce było niewolnictwo komunistyczne. Wszystko, co robiliśmy, było cały czas pod lupą, nie wszystko można było grać, była cenzura tekstów. Dzisiejsza młodzież tego nie zna. Nie wie, co to są kartki na mięso, buty, wódkę czy papierosy, nie wiedzą, co to jest żeton na telefon. Dlatego warto mówić o historii – i tej dalszej, kiedy po wielu latach odzyskaliśmy niepodległość, i o tej bliższej, jak lata 80., 90. Wtedy mimo, że teoretycznie byliśmy niepodlegli, byliśmy od kogoś zależni – mówi Robert Friedrich „Litza”, lider zespołu Luxtorpeda, który zagrał na koncercie Rock Niepodległości.

Koncert Rock Niepodległości trafił w gusta wielu fanów dzięki bardzo różnorodnemu repertuarowi. Od spokojnego, akustycznego występu Kasi Kowalskiej, przez koncert Ramony Rey z elementami muzyki elektronicznej i śpiewu operowego, po energetyczny rock Luxtorpedy i klasyczny rock rodem z lat 80. w wykonaniu Oddziału Zamkniętego. Każdy, kto 11 listopada odwiedził Palladium, musiał się czuć usatysfakcjonowany. Wyjątkowa dana koncertu została natomiast zaakcentowana przez każdego z wykonawców – wszystkie zespoły zaczęły swoje występy od wykonania piosenki patriotycznej. Luxtorpeda nawet od chwili ciszy ku pamięci tych, którzy oddali swoje życie za naszą wolność. 

Zanim jednak zabrzmiały pierwsze riffy, pod Palladium przy akompaniamencie potężnego ryku silników podjechało 200 motocykli – to Parada Motocykli Rock Niepodległości, która wystartowała z Sulejówka i ulicami Warszawy przejechała pod klub. To kolejny dowód na to, że Polacy chcą się cieszyć z wolności i te radość łączą ze swoimi pasjami, jak muzyka rock czy jazda na wspaniałych motocyklach. 

Niepodległość to idea
„Ojczyznę kocha się nie dlatego, że wielka, ale dlatego, że własna” – te słowa, wypowiedziane wiele lat temu przez Senekę Młodszego, otworzyły konferencję „Oblicza patriotyzmu – historia a współczesność” która odbyła się kilka dni przed koncertem, 8 listopada na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Podczas konferencji rozmawiano m.in. o kanonach patriotyzmu. O tym, czym jest patriotyzm, czy patriotyzm jest niepodzielny, jakie powinny być uniwersalne, generalne zasady patriotyzmu i co je wyznacza. 

– Słowo patriotyzm nic nie znaczy. Musi za nimi stać idea – powiedział prof. Edward Malak, historyk techniki Instytutu Historii Nauki PAN.
Rock Niepodległości to kampania społeczna promująca radosne, pozytywne, rockowe świętowanie Dnia Niepodległości i manifestowanie patriotyzmu. Tradycyjnie, podczas trzeciej edycji kampanii, na kilka dni przez Dniem Niepodległości odbyła się merytoryczna debata na temat patriotyzmu.
– Dzięki takim dyskusjom na temat patriotyzmu możemy nie tylko lepiej definiować to pojęcie, ale także szukać inspiracji do dalszych działań, mających na celu kształtowanie i promowanie patriotyzmu. Dziś to nie muszą już być heroiczna walka o granice kraju. Współczesnym patriotyzmem jest codzienne funkcjonowanie w otaczającej nas rzeczywistości, czyli na przykład kasowanie biletu w tramwaju – powiedziała Małgorzata Zakrzewska, organizator kampanii Rock Niepodległości. 

Kampanię honorowym patronatem objął Prezydent RP Bronisław Komorowski, zaś konferencję rozpoczęło odczytanie listu od Prezydenta.
Rockmani wciąż przypominają o niepodległościowych ideach.

Choć 11 listopada już za nami, wciąż czynna jest Galeria Gwiazd Rock Niepodległości – można ją obejrzeć na Skwerze Hoovera w Warszawie. Ikony polskiego rocka, jak np.: Kora, Kasia Kowalska, Maryla Rodowicz, Luxtorpeda, Oddział Zamknięty czy Coma, przypominają, że warto dziś cieszyć się z wolności i niepodległości, manifestować swój patriotyzm w pokojowy, pozytywny sposób. Galeria będzie czynna do 27 listopada 2012.

Rock Niepodległości to młodzieżowa kampania społeczna, której celem jest upamiętnienie Dnia Niepodległości i promowanie obchodów tego dnia wśród młodych ludzi. Stąd pomysł, aby świętować ten dzień na sposób bliski młodym ludziom. 11 listopada w warszawskim klubie Palladium odbył się koncert Rock Niepodległości. Wystąpili: Luxtorpeda, Kasia Kowalska, Oddział Zamknięty, Ramona Rey i Magnetar. Przed koncertem odbyła się parada motocykli, która wyruszy spod domu Józefa Piłsudskiego w Sulejówku (Milusin). Ponadto zdjęcia polskich gwiazd rocka, wspierających ideę Rock Niepodległości, utworzyły Galerię Gwiazd Rock Niepodległości, którą można obejrzeć na Skwerze Hoovera do 27 listopada. Natomiast 8 listopada na terenie WAT odbędzie się konferencja naukowa: Oblicza patriotyzmu: historia a współczesność, poświęcona dyskusji na temat współczesnego patriotyzmu.
 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.