Dino Polska konsekwentnie rozwija sieć marketów i notuje stały wzrost obrotów
Polska siec marketów Dino Polska S.A. odnotowała w pierwszych trzech kwartałach br. wzrost rentowności, a przychody ze sprzedaży wzrosły o 13% i wyniosły 7,4 mld zł. Zgodnie ze swoją strategią, Spółka inwestuje w dalszą ekspansję – zarówno w rozwój sieci marketów, jak i w rozbudowę zaplecza logistycznego. W ciągu trzech pierwszych kwartałów br. Spółka przeznaczyła na inwestycje 681 mln zł.
W okresie od stycznia do września br. sieć Dino powiększyła się o 153 markety wobec 138 placówek otwartych w analogicznym okresie poprzedniego roku, w związku z czym na koniec września 2020 roku tworzyło ją 1 371 placówek na terenie całego kraju.
– Zgodnie z przyjętą strategią, inwestujemy w utrzymanie wysokiego tempa ekspansji. W ciągu roku sieć Dino urosła o ponad 23%, a przez ostatnie trzy lata – o 91%. – mówi Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska S.A.– Przed nami intensywny okres, w którym także planujemy dużą liczbę otwarć, aby umożliwić konsumentom zrobienie komfortowych zakupów w marketach Dino w nowych lokalizacjach, blisko miejsc zamieszkania. – podsumowuje Michał Krauze.
Dino Polska kontynuuje także inwestycje środowiskowe. Na koniec września 2020 roku na dachach 237 marketów Spółka zainstalowała panele fotowoltaiczne. – Inwestycje, mające na celu redukcję wpływu działalności Spółki na środowisko naturalne, są dla nas niezwykle ważne. Prowadzimy obecnie kilka inicjatyw z tego zakresu, wśród których największą jest montaż paneli fotowoltaicznych na dachach marketów Dino w całym kraju. – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska S.A. Spółka planuje, że na początku przyszłego roku 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce będzie zasilanych energią ze słońca.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości marketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Sklepy Dino oferują klientom w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Sieć logistyczna Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Na koniec września 2020 r. Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Źródło Dino Polska