Dlaczego biznes potrzebuje kultury a kultura biznesu?
Czy społeczeństwo polskie potrzebuje sztuki? Czy jest nią zainteresowane? Jakie czynniki ekonomiczne mogą decydować o granicach wolności artystycznej? W jakich warunkach biznes może realizować funkcję mecenasa kultury? Na te i inne pytania odpowiadali eksperci podczas debaty zorganizowanej przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego na Kongresie 590.
W dniach 22-23 czerwca w Nadarzynie k. Warszawy odbyła się 7. edycja Kongresu 590 pod hasłem „Łączymy wszystkich”. W ramach tego wydarzenia Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” zorganizowała debatę „Biznes – kultura- społeczeństwo. Dlaczego biznes potrzebuje kultury a kultura biznesu?”.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z WYDARZENIA
W jakich warunkach biznes może realizować funkcję mecenasa kultury? Na jakie korzyści wynikające ze wspierania inicjatyw kulturalnych może liczyć dziś w Polsce przedsiębiorca? Komu pomagać, komu nie – jakich twórców kultury i jakie obszary twórczości najchętniej wspiera dziś polski biznes? Kiedy sztuka może być biznesem a rynek sztuki segmentem gospodarki ? - o te zagadnienia pytał dr hab. Mirosław Pęczak z Zakładu Badań nad Kulturą Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, który moderował dyskusję.
Eksperci debatowali w składzie:
- dr Anna Stasiak-Apelska, prezes Krakowski Teatr Komedia Sp. z o.o., laureat Godła „Teraz Polska”
- Paweł Grochowski, członek zarządu Grupy Arche, laureat Godła „Teraz Polska”
- Marek Duchnowski, założyciel Galerii ToTuArt
- Jakub Dubik, wiolonczelista, twórca Banku Talentów.