Fundacja „Teraz Polska” patronem 40. edycji Raportu CSR. Wyróżniono Ferrero oraz PKP Energetykę
Misją Raportu CSR jest promowanie dobrych praktyk firmy i instytucji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwszy numer kwartalnika, w formie dodatku do Gazety Finansowej, pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazało się już 40. edycji, w których wyróżniono ponad 70. laureatów.
Pierwszy laureat tegorocznej, 40. edycji Raportu CSR to firma Ferrero, która ma ważkie dokonania na rzecz zrównoważonego rozwoju, ekologii a także działań na rzecz pracowników. Ważnym działaniem kluczowych marek Ferrero jest akcja promowania „małych porcji”, która pozwala konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych, zgodnych z zalecanym przez dietetyków spożyciem tych produktów.
Drugim laureatem jest spółka PKP Energetyka, która została wyróżniona za przeprowadzenie udanej transformacji firmy z poszanowaniem jej zasobów intelektualnych i kapitału ludzkiego. Decydując się na zmiany w strukturze organizacyjnej i zarządczej PKP Energetyka postawiła przede wszystkim na współpracę i dialog z pracownikami, co pozwoliło zaangażować w proces transformacji całą kadrę i sprawnie poradzić sobie z tym wyzwaniem.
W tej edycji Raportu nie zabrakło również materiałów związanych z promocją zdrowego stylu życia. Przeczytamy o licznych działaniach laureatów Godła „Teraz Polska”, jak na przykład o inicjatywie grupy Lux Med - która wspiera startupy, czy o Światowym Centrum Słuchu - które organizuje bezpłatne badania słuchu.
Pobierz raport
W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Jeronimo Martins Polska, Grupa Lux Med, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, Diaverum Polska, KGHM Polska Miedź oraz spółka Emitel.
Raport jest przygotowywany co kwartał przez serwis RaportCSR.pl i redakcję tygodnika Gazeta Finansowa. Partnerami Raportu jest Kurier365.pl i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.