Grupa CCC odnotoje wzrost sprzedaży - mimo pandemii
Grupa CCC, lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyła trzeci kwartał 2020 roku wzrostem przychodów o 8%, któremu towarzyszył skokowy wzrost w segmencie e-commerce (+61%). Eobuwie, marka Grupy CCC, odnotowała wzrost 51% wzrost sprzedaży i wzrost rentowności. Mimo nadchodzącej drugiej fali pandemii Grupa odnotowała również bardzo dobre otwarcie czwartego kwartału 2020.
Szybka adaptacja Grupy CCC do zmian warunków otoczenia biznesowego, skutkowała dynamiczną rozbudową kanału e-commerce, restrukturyzacją powierzchni handlowej, dyscypliną kosztową i dbałością o płynność finansową.
Podobnie jak w przypadku pierwszej fali pandemii, do bieżącej sytuacji podchodzimy jak do wyzwania, które nas umocni i uodporni. Nasze strategiczne cele pozostają aktualne – cyfryzacja, wzmacnianie e-commerce, rozbudowa oferty produktowej i zrównoważony rozwój – mówi Dariusz Miłek, założyciel i Przewodniczący Rady Nadzorczej CCC.
W warunkach wywołanych pandemią koronawirusa, spółka zdecydowała się na restrukturyzację powierzchni handlowych. Sieć powiększyła się jedynie o nowe 9 tys. m2, a jednocześnie postanowiła zamknąć łącznie 108 sklepów.
Sklepy stacjonarne CCC stają się źródłem pozyskiwania klienta e-commerce. Już 200 placówek w Polsce zostało wyposażonych w tablety do zakupów internetowych (obecnie około 15% obrotów ccc.eu w Polsce pochodzi z tabletów). Rozwiązanie to będzie wprowadzane również w Czechach i na Węgrzech. Rozwijany jest koncept kas samoobsługowych. Spółka testuje wysyłki e-commerce wprost ze sklepów, z zamiarem pełnego uruchomienia tej funkcjonalności na początku 2021 roku.
Obecnie, wobec decyzji rządowej o zamknięciu sklepów, CCC wprowadziła nową usługę, gwarantującą dostawę zamówienia pod drzwi klienta w ciągu 60 minut od jego złożenia, w oparciu o towar dostępny w sklepach stacjonarnych. Nowa usługa będzie dostępna w Warszawie jeszcze w listopadzie i wkrótce wprowadzona w innych miastach. Klient podczas składania zamówienia online po wpisaniu kodu pocztowego widzi dostępne opcje dostawy. Od teraz przy zamówieniach składanych na terenie stolicy pojawia się możliwość „dostawa tego samego dnia”. Po wybraniu tej opcji zamówienie zostanie przekazane do przygotowania do sklepu CCC w centrum Warszawy, a kurier po otrzymaniu powiadomienia w specjalnej dedykowanej aplikacji o skompletowaniu przesyłki będzie je mógł odebrać i dostarczyć wprost do klienta.
- Obuwie ma być dostarczane w ciągu w 60 minut lub nawet krócej od złożenia zamówienia. To innowacja na skalę rynku, nikt nie realizuje dziś zamówień w tak krótkim czasie pod same drzwi. Wyszliśmy z założenia, że skoro pizza może być przywożona do domu w kilkadziesiąt minut, to buty również. Na razie testujemy to rozwiązanie w Warszawie, ale docelowo jeśli usługa się przyjmie, chcemy wprowadzić ją we wszystkich większych aglomeracjach miejskich, mówi Konrad Jezierski, Dyrektor ds. Rozwoju Omnichannel w CCC.
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec trzeciego kwartału 2020 roku wynosiła 688 tys. m2. Na koniec września 2020 roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1053 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 66 platform online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi.
Źrodło CCC