FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
I dobre, i polskie, czyli jak kupują Polacy

I dobre, i polskie, czyli jak kupują Polacy

23 listopada 2020

Krzysztof Przybył:  Centrum Badań i Analiz Rynku ASM na zlecenie Fundacji „Teraz Polska” przeprowadziło badania dotyczące decyzji zakupowych Polaków, a także rozpoznawalności Polskiego Godła Promocyjnego. Wyniki potwierdzają, że podejmujemy decyzje w sposób dojrzały i przemyślany, zaś godło „Teraz Polska” niezmiennie stanowi dla większości z nas gwarancję wysokiej jakości.

Konsumenci są zarówno bardziej świadomi, jak i bardziej wymagający. Coraz więcej osób czyta etykiety, analizuje składy produktów oraz dokładnie sprawdza opinie innych klientów przed zakupem. Powszechne posiadanie smartfonów z mobilnym Internetem spowodowało, że dostęp do informacji nigdy nie był tak szybki i prosty. W kilkanaście sekund możemy przeczytać opis produktu i oceny oraz porównać cenę w kilku sklepach. Świadomy konsument wymaga więcej od producenta i to nie tylko w kwestii jakości samych produktów i usług, ale również w zakresie ekologii czy wizerunku marki w sieci. Dla 81% podczas codziennych zakupów kluczowa jest jakość (81 proc.) i cena (77,3 proc.). Wskaźnik ten w obu grupach od ubiegłego roku wzrósł o kilka procent: z racji pandemii i związanego z nią kryzysu oszczędzamy, lecz nie chcemy, by odbyło się to kosztem jakości. Ponad 60 proc. ankietowanych deklaruje, że stara się kupować bardziej odpowiedzialnie, a ponad połowa (51,5 proc.) zwraca większą uwagą na cenę. Ale jednocześnie na pytanie: „Czy byłby Pan skłonny/ byłaby Pani skłonna zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości?” ponad 70 proc. respondentów odpowiedziało, że tak.

Przejdźmy do polskości produktów. Kupowanie polskich produktów jest obecnie postrzegane jako jeden z przejawów patriotyzmu (42,1 proc.), zaraz po przywiązaniu do polskiej kultury i tradycji oraz poczuciu dumy narodowej. Co istotne, to najwyżej sklasyfikowana forma patriotyzmu czynnego, czyli takiego, który przejawia się w konkretnym działaniu. Ogromna większość, bo aż 73,1 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Tylko 9,2 proc. respondentów było przeciwnego zdania. A zatem potrafimy – i chcemy – być patriotami ponad politycznymi podziałami!

Jeśli chodzi o godło „Teraz Polska” to jego znajomość w badaniach ankietowych corocznie deklaruje ponad 70 proc. konsumentów. Podobnie było w tym roku. Blisko 72 proc. ankietowanych odpowiedziało, że spotkało się ze znakiem „Teraz Polska” na produktach lub usługach. Rozpoznawalność to jedno, a kojarzenie znaku z wysoką jakością to drugie. Ale i tutaj mamy powody do dumy. Ponad 75 proc. respondentów uważa, że godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług, a także – co warte podkreślenia – zachęca ich do zakupu. W kontekście coraz większej wagi, jaką Polacy przykładają do jakości produktów, wniosek jest prosty: biało-czerwone logo jest dla większości z nas gwarancją, że kupujemy nie tylko produkt polski, ale dobry produkt polski.

Cieszę się, bo trudno o lepsze świadectwo, że praca grona ludzi skupionych wokół Fundacji, jej przyjaciół i współpracowników, przynosi efekty. I cieszę się również dlatego, że pokazuje to ogromną drogę, jaką polscy producenci przeszli w ciągu ostatnich trzydziestu lat. Dzięki własnemu uporowi, talentom, lecz także dzięki wsparciu nie zawsze docenianej Unii Europejskiej. Mamy sukces, z którego możemy być dumni i który możemy opowiadać światu!

Źródło Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, Natemat.pl

Kliknij po pełną informację dotycząca wyniku badań konsumenckich "Teraz Polska"

 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.